نورپردازی منزل با انواع لوستر

به گزارش دَبی بلاگ، وجود یک لوستر کلاسیک مدرن در اتاق پذیرایی، همواره بهترین ایده برای طراحی داخلی منزل به شمار می آید. چه شما بخواهید اتاق پذیرایی را روشن و پرنور کنید، چه راهروی ورودی، فضای ناهارخوری و یا مکان دور از انتظار مانند حمام و آشپزخانه، ایده های دیزاین منزل با انواع لوستر، کمک می نمایند فضا اختصاصی تر و دیدنی تر گردد، خصوصاً هنگامی که صاحب خانه تصمیم میگیرد از تجهیزات مشخصی کمک گرفته و از لامپ های آویز با اشکال و جنس مشابه استفاده کند. در این نوشته، ما به آنالیز انواع لوستر شیک میپردازیم. بسکمک از این لوسترها در فروشگاه های آنلاین لوازم برقی موجود می باشند و امیدواریم بتوانیم به شما در انتخاب صحیح یک لوستر جدید برای مکان مورد نظرتان کمک رسانیم.

نورپردازی منزل با انواع لوستر

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

لوستر طبقه ای

طبقات از لحاظ بصری بدون صرف هزینه ای گزاف، باعث میشوند لوستر بزرگتر جلوه کند. از این رو، لازم نیست تلاشی برای تخفیف دریافت کنید. لوسترهای طبقه ای در هر استایلی خوش می درخشند و شما میتوانید از این لوسترها در انواع چیدمان مدرن و سنتی برای روشنایی خانه بهره ببرید.

لوستر سنتی

لوسترهای بزرگ تزئین شده معمولاً جزء لوسترهای سنتی محسوس میشوند. شما میتوانید این لوسترها را به آسانی از زر دوزی ها، آویزان بودنشان و همینطور از تنوع مواد با کیفیتی که در ساخت آنها به کار رفته، شناسایی کنید.

لوستر کریستالی

لوسترهای کریستال یا مشابه کریستال نقش مهمی در ایجاد ظاهری زیبا و لوکس در فضا ایفا میکنند، به همین خاطر است که اصولاً قیمت آنها کمی بیشتر از توان مالی یک خانواده متوسط میباشد. شما گاهی اوقات میتوانید در بعضی از وب سایت های فروش چراغ تخفیف پیدا کنید اما در اغلب موارد، بهتر است این لوسترها را از فروشگاه های معتبر شرکتی خریداری نمایید. علارغم بالا بودن قیمت ها، لوستر کریستال هنوز هم جزء جذاب ترین گزینه ها به حساب می آید، لوستری که روشنایی از تمامی قطعات آن منعکس میگردد، به فضا ظاهری رومانتیک و درخشنده می بخشد که از طریق سایر لوسترها حاصل نمیگردد. این لوسترها برای اتاق ناهارخوری انتخابی ایده آل هستند.

لوستر فلزی میانه قرن

در اواسط قرن، افراد مشغول به کشف هنر و ابتکار در نورپردازی شدند و در آن دوره بود که بیشتر گزینه های تزئینی که ما امروزه از آنها استفاده میکنیم، معرفی شدند. در گذشته، تمرکز بر اشکال و دیزاین مینیمال بوده، اما ایده اصلی همچنان خلق سیستمی سنتی و تا حد امکان قابل توجه میباشد. با شکل گیری جنبش دیزاین داخلی و کشفیات فوق مدرن دهه 60 میلادی، طراحی لوسترها به تدریج مدرن تر و پیشرفته تر شد. به منظور رسیدن به فضایی اختصاصی، لوسترهای میانه قرن بیشترا از چوب و یا آهن بودند و به آنها لقب هایی چون میرکل، اسپوتنیک و یا اتمیک داده میشد که بیان گر هدف ایجاد این لوسترها بودند. این اسامی برای لوسترهای سقف کمی عجیب به نظر میرسند. دلیلی که همه ما از وجود داشتن چنین لوسترهایی مطلع هستیم این است که امروزه به طور گسترده استفاده میشوند. یک لوستر کلاسیک در فضاهای بزرگ، ساختمان های لوکس و حتی در اتاق های زیرشیروانی ساده نیز زیبایی بی نظیری ایجاد می کنند. این لوسترها نه تنها از روی ظاهرشان انتخاب میشوند بلکه از لحاظ کابردی هم بی رقیب هستند.

لوستر طبلی

برای آن دسته از شما که هنوز نمیدانید لوستر سنتی میخواهید یا لوستر سقفی مدرن و مطمئن نیستید که کدامشان مناسب فضای شما می باشند، لوسترهای طبلی شکل گزینه ای مناسب خواهند بود. مدرن ترین لوسترها را با هم ترکیب کنید و لوسترهای آویز را نیز اضافه کنید تا نور اصلی را پنهان نموده و درخشش نور را در تمامی فضا منعکس کنند. این لوسترها، پرطرفدارترین وسیله نورپردازی برای اتاق پذیرایی هستند، جایی که پر نقش و نگار کردن فضا بسیار اهمیت دارد. چرا از لوسترهای طبلی به جای لوسترهای کریستال استفاده کنیم؟ حفظ و نگهداری این لوسترها ساده تر و آسان تر است و از لحاظ بصری نسبت به لوسترهای کریستال کنترل نور بیشتری دارند. یک امتیاز متمایز این است که این لوسترها ارزان تر هستند و در هر رنگی که تصورش را بکنید، موجود می باشند. شما میتوانید از این لوسترها به عنوان جایگزینی برای تیره یا روشن کردن نقطه ای از فضای کتابخانه یا اتاق ناهارخوری بهره ببرید و یا از ترکیبی شفاف که نور را در سراسر اتاق یکسان منتشر میکنند، استفاده نمائید. بعضی از افراد لوستر آشپزخانه خود را با این مدل انتخاب می کنند.

لوستر چوبی

هنگامی که در خصوص خطوط چوبی لوستر فکر میکنید، لوسترهای کلاسیک قیمتی و لوکس را به خاطر بیاورید اما مطمئن شوید تصویر ذهنی شما از این لوستر تصویری ساده و بی تجمل نباشد. در ساخت لوستر چوبی فانتزی از آهن، چوب و یا حتی شاخ گوزن استفاده می گردد که به اتاق پذیرایی جلوه ای ویژه و خاص میبخشد. در اینترنت جستجو کنید، خواهید دید که بهترین لوسترهای چوبی عظیم الجثه هستند و از موادی دور از انتظار مانند عاج گوزن غول پیکر شمالی ساخته شده اند. امروزه حتی از روشی به غیر از شکار حیوانات میتوان به نتایجی تاثیرگذار رسید، شما میتوانید از مواد دست ساز مناسب، شاخه های درخت و هر چیز دیگری که حس طبیعت را منتقل میکنند، استفاده نمائید. ما این لوسترهای سقفی را برای کابین ها، دروازه های کوهستانی و حتی اقامتگاه های کنار دریاچه نیز پیشنهاد میکنیم. لوستر چوبی مدرن نیز بر اساس اشکال هندسی ساخته می گردد و جلوه ای متفاوت از نمونه های سنتی یا فانتزی دارد. نمونه های لوستر چوبی فانتزی می تواند انتخاب مناسبی برای لوستر آشپزخانه نیز در نظر گرفته گردد.

لوستر کوچک

طراحان تقریبا میدانند لوسترهای عظیم و بزرگ در تمامی فضاها و چیدمان ها پاسخگو نیستند و از این رو لوسترهای کوچک را طراحی میکنند تا به مالکین خانه اجازه دهند به فضایی مشابه در مکانی کوچک برسند. این راهکارها برای طراحی حمام، مهد کودک و البته اتاق خواب بسیار مناسب میباشند.

لوستر مدرن

برای طراحی شکل لوستر مدرن سقفی قانون خاصی وجود ندارد اما اگر بخواهیم لوسترهای اتاق ناهارخوری را در نظر بگیریم، به شما پیشنهاد میکنیم به دنبال راهکاری امروزی با طرح های براق، شفاف و جزئیات کم باشید. برای اجرای یک ایده عالی دیزاین های عجیب و یونیک را در نظر بگیرید، بسیاری از این ایده ها در وب سایت های آنلاین آورده شده اند. شما همچنین میتوانید در کاتولوگ های عمومی مبلمان نیز راهکار های جالبی پیدا کنید. قیمت لوستر مدرن پذیرایی در مقایسه با لوسترهای ساده گران تر است.

لوستر ال ای دی

لوستر سقفی ال ای دی نمونه ای از لوسترهای مدرن شناخته می شوند. این لوسترها از زیبایی بی اندازه ای برخوردار بوده و قابلیت تغییر رنگ لامپ و کم و زیاد شدن نور از طریق ریموت کنترل را دارند. لوستر led از مصرف انرژی پایینی برخوردار می باشند.

لوستر ریسه ای

لوستر ریسه ای نمونه ای دیگر از انواع لوستر زیبا می باشد که می توان از آن در نورپردازی خانه استفاده کرد. لوستر سقفی ریسه ای انتخاب مناسبی برای خانه هایی به سبک مدرن می باشد.

چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

لوسترها در انواع اشکال، سایزها، رنگ ها و وزن ها ساخته میشوند، همین امر کار را برای انتخاب لوستر شیک و مناسب برای اتاق های مختلف بسیار سخت میکند. در تمامی موارد، نکاتی هستند که باید هنگام انتخاب لوستر در نظر بگیرید. سایز لوستر باید مطابق با احتیاج روشنایی اتاق شما باشد اما در عین حال باعث نگردد افراد هنگامی که ایستاده اند به لوستر برخورد کنند.

معیارهای اندازه گیری به توضیح زیر میباشند:

لوستری را انتخاب کنید که حداقل 12 اینچ کوچکتر از عرض میز شما باشد. به عنوان مثال، با یک میز به عرض 42 اینچ، بهتر است به دنبال لوستری 30 اینچی باشید. در خصوص روشنایی نیز تمامی منابع نور از جمله نور طبیعی را در نظر بگیرید و لوستری را انتخاب کنید که مانع نور نگردد بلکه در عوض مکمل نور باشد.

اولویت اول در انتخاب لوستر سقفی برای اتاق ناهارخوری، کابرد است تا ظاهر اما باز هم به خاطر داشته باشید که لوستر تاثیر بسزایی بر روحیه شما می گذارد. از این رو، از دیمرهای مناسب که مطابق با احتیاجهای شما و محیط میباشند بهره ببرید. (دیمر وسیله ای است که با آن نور لامپ کم یا زیاد میگردد). ابتدا تناسب را در نظر بگیرید، در این حالت، مهم ترین نکته در هنگام دیزاین داخلی و خصوصاً انتخاب لوسترهای خاص، دنبال کردن غریزه و استانداردهای شخصی خود شماست. شما خود بهتر از هر کسی میدانید که در کدام اتاق میتوانید از لوستر بهره ببرید و احتمالا در همان نگاه اول میتوانید بفهمید که در فضای مبله شما چه لوستری خوب به نظر می آید.

نصب لوستر

در این بخش، میخواهیم از جایگزین کردن لوسترها با لوسترهای قبلی نصب شده در اتاق صحبت کنیم. چنانچه میخواهید لوستر جدید خود را از فروشگاه های آنلاین خریداری نمائید، احتیاجمند جعبه کابل مستحکم تر و جدیدتری هستید تا مطمئن شوید سقف میتواند وزن لوستر را تحمل کند. مدار الکتریکی مناسب و پاور نمایش مطلوب را انتخاب کنید (حتی میتوانید فیوز جعبه برق را فعلاً بیرون بیاورید تا مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمیکند). یه یاد داشته باشید که فشار دادن سوییچ به تنهایی کافی نیست، چرا که خطر برق گرفتگی همچنان وجود دارد.

به فروشگاه الکترونیک و تجهیزات برقی بروید و برای خود یک تستر مدار الکتریکی خریداری کنید. این تستر به شما یاری میکند بفهمید آیا برق داخل مدار الکتریکی غیر فعال شده است یا خیر. بعد از آن میتوانید آغاز به کار کنید و با امنیت کامل لوسترهای اتاق را نصب کنید. هر لوستر سقفی تازه خریداری شده به همراه کاتالوگ از طرف فراوری کننده ارائه میگردد. این کاتولوگ را با دقت بخوانید. اجزای لوستر را به یکدیگر متصل و نصب کنید، بعد از آن لامپ ها را اضافه کنید. این کار خود بر امنیت شما می افزاید.

نکته مهم دیگر مقایسه لوستر جدید با لوستر قدیمی است. اگر میخواهید لوستر سنگین تری نصب کنید، باید جعبه کابل های لوستر را عوض کنید و از جعبه ای بهره ببرید که ویژگی های جدید و سنگین لوستر را ساپورت کند. برای لوسترهای مشابه با کمی وزن اضافی تر نسبت به لوستر قبلی، یک جعبه محکم قدیمی نیز کافی است. البته شرایط جعبه را چک کنید تا مطمئن شوید.

در صورتی که میخواهید جعبه لوستر سقفی را به طور کامل تعویض کنید، لوستر را با احتیاط پایین بیاورید و مدت زمانی را صرف کنکاش سیم های داخلی کنید. برای اینکه مرحله ای از پروسه نصب را از دست ندهید، عکس بگیرید و نوت برداری کنید و هنگامی که تمام کار انجام شد، لوستر را از برق بکشید. مرحله بعدی، مقایسه طرح های سیم در لوستر قدیمی و جدید است، اینگونه میتوانید از تمامی اشتباهات بالقوه در پروسه نصب دوری کنید.

هنگامی که لوستر آماده شد، لامپ ها را در آن قرار داده، سپس آن را روشن کنید و از لوستری که نصب نموده اید، لذت ببرید. ظاهر لوستر شما شاید از محصولات آماده موجود در فروشگاه های لوستر بسیار بهتر باشد. واضح است که نصب یک لوستر جمع و جور در خانه کاری نیست که افراد عادی از آن بر نیایند اما اگر میخواهید لوستر را بالای میز ناهارخوری نصب کنید، از کسی یاری بگیرید تا کار ظرف چند دقیقه انجام گیرد.

یاری دریافت برای نصب لوسترهای حساس و سنگین و یا لوسترهای تزیینی خاص، اهمیت دارد. چرا که یک فرد نمیتواند به تنهایی هم لوستر را نگه دارد و هم اتصالاتش را نصب کند. حتی هنگامی که لوستر مورد نظر سبک و ساده باشد، فردی باید آن پایین منتظر بماند تا لوستر قدیمی را تحویل بگیرد، لامپ ها را بدهد و یا حداقل نردبانی را برای نصب لوستر لوکس ثابت نگه دارد. در بهترین حالت، شما میتوانید از برق کاری متخصص بخواهید که بیاید و کار را با امنیت به اتمام برساند.

لوسترهای سنتی همیشه مورد استفاده بوده اند، از زمان قرون وسطا هنگامی که از سقف توسط زنجیز یا طناب آویزان می شدند و اتاق های وسیع را روشن میکردند تا امروز کاربرد دارند. از لوسترهای عتیقه به لطف ظاهر مجلل و سلطنتی، امروزه نیز برای ایجاد فضایی فانتزی و صمیمانه در اتاق ها استفاده میگردد. از این رو، به طور مکرر در مجله های پرزرق و برق مبلمان پدیدار میشوند. لوسترهای زیبا میتوانند با مروارید، کریستال و حتی الماس تزئین شده و هنگامی که روشن میشوند، شما را متحیر کنند.

صد سال پیش، تنها از شمع بر روی لوسترها استفاده میگردد اما امروزه سیستم برقی جایگزین شمع ها شده و از این رو لوسترها عمر بیشتری دارند. دکوراسیون های خیره کننده داخلی، پیشرفت زیادی نموده اند و اینگونه است که از لوسترهای ساده و سطح پایین چوبی گذشته، به لوسترهای لوکس و زیبای امروزی رسیده ایم. لوسترهایی که در اتاق های خانه از اتاق پذیرایی گرفته تا اتاق خواب و آشپزخانه نصب می شوند، می توانند با انواع رنگ ها که پاسخگوی پرهزینه ترین دیزاین های امروزیی هستند انتخاب شوند. فرقی نمیکند چه رنگ، سایز و شکلی داشته باشند، لوسترها زیبایی را به ارمغان می آورند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4784

به "نورپردازی منزل با انواع لوستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نورپردازی منزل با انواع لوستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید