همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در آنتالیا

به گزارش دَبی بلاگ، این روزها شرایط مالی سخت تر و پیچیده تر از گذشته به نظر می رسد و شاید تصور کنید که دیگر سفر خارجی، سفر به ترکیه و سفر به آنتالیا غیر ممکن است. اما اگر راه های صرفه جویی و کاهش هزینه های سفر آنتالیا را یاد بگیرید، با یک برنامه ریزی درست می توانید به آنتالیا بروید. در این مقاله در خصوص حمل و نقل عمومی در آنتالیا حرف می زنیم و نقشه راستا اتوبوس آنتالیا را با هم آنالیز می کنیم.

همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در آنتالیا

بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در آنتالیا

از آنجایی که قیمت بنزین در ترکیه زیاد است، هزینه رفت و آمد با تاکسی نسبتا بالاست. علاوه بر این در آنتالیا در حال حاضر مترو ندارد اما شبکه گسترده ای از اتوبوس، مینی بوس(دلموش) و تراموا در این شهر، جای خالی مترو را پر نموده اند و اهالی آنتالیا و گردشگران را در سطح شهر جابه جا می نمایند.

اگر با تور آنتالیا سفر می کنید، ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس جزو خدمات تور است و شما برای آن احتیاجی به هدایت و پرداخت هزینه ندارید. تورهای تفریحی که از دفاتر خدمات توریستی در سطح شهر می خرید نیز خودشان سرویس حمل و نقل دارند، مثلا اگر تور رفتینگ را تهیه کنید، مسئولان شرکتی که تور رفتینگ را از آن خریده اید، شما را از هتل به محل رودخانه ماناواگات برده و به هتل برمی گردانند.

معمولا در تور آنتالیا، برای رفتن به مراکز خرید، مرکز شهر و آثار تاریخی به وسایل حمل و نقل عمومی احتیاج پیدا می کنید. اگر هم با تور سفر نمی کنید که از لحظه رسیدن به فرودگاه تا هتل و جابه جایی در سطح شهر ضروری است با حمل و نقل عمومی در آنتالیا آشنا باشید.

وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول

1- تاکسی

استفاده از تاکسی در ترکیه کمی گران است. معمولا تاکسی ها از تاکسی متر استفاده می نمایند. اما قیمت کرایه با تاکسی متر در ساعاتی که ترافیک زیاد است، افزایش پیدا می نماید. از ساعت 12 شب تا 6 صبح کرایه ها تا یک و نیم برابر بیشتر نیز می شوند. اما اگر تعدادتان زیاد باشد کرایه تاکسی با وسایل دیگر تفاوت چندانی ندارد. یک کارت هتل را که آدرس و شماره تلفن هتل روی آن درج شده باشد، از پذیرش هتلتان بگیرید تا هنگام تاکسی دریافت مقصد را از روی آن به راننده نشان بدهید.

2- اتوبوس فرودگاه آنتالیا

هر روز دو خط اتوبوس از دو مبداء اصلی متفاوت مسافران را به فرودگاه آنتالیا می برند و بالعکس از فرودگاه به سطح شهر برمی گردانند.

  • خط 600: اتوبوس های شماره 600 از پایانه اصلی اتوبوس های آنتالیا (اتوگار otogar) هر یک ساعت یک بار طبق جدول زیر به سمت فرودگاه حرکت می نمایند. در فرودگاه نیز همین اتوبوس ها مسافران را بعد از طی ایستگاه های مختلف به اتوگار برمی گردانند.
  • خط 800: در منطقه لارا نیز اتوبوس های شماره 800 هر دو ساعت یک بار به فرودگاه و راستا برعکس مسافران را جابه جا می نمایند.

3- اتوبوس

در سراسر آنتالیا شبکه گسترده ای از ایستگاه های اتوبوس وجود دارد که دسترسی به مناطق مختلف را آسان می نمایند. هر راستا یک نام دارد که با ترکیبی از حروف الفبا و عدد معین می گردد و معمولا نام راستا روی شیشه جلو و عقب اتوبوس درج می گردد، آن هم به صورتی که برای مسافران داخل ایستگاه قابل خواندن باشد.

کرایه اتوبوس ها را با کارتی به نام آنتالیا کارت می پردازند و رانندگان پول نقد قبول نمی نمایند. آنتالیا کارت را از برخی دکه ها و سوپرمارکت ها می توانید بخرید و به دفعات متعدد آن را شارژ کنید. اگر کارت نداشتید، می توانید سوار شوید و از راننده یا مسافران بخواهید برای شما کارت بکشند و شما مبلغش را به آن ها پرداخت کنید.

در ادامه نقشه اتوبوسرانی را می بینید که به راحتی می توانید راستاهای خود را از آن پیدا کنید.

4- دلموش

در ترکیه به مینی بوس ها و ون هایی که مسافران را در خطوط مختلف جابه جا می نمایند دلموش می گویند. آنتالیا هم شبکه وسیعی از دلموش دارد. در هر نقطه ای از شهر می توانید دلموش ها را به راحتی پیدا کنید. معمولا پشت شیشه جلویی این دلموش ها نام راستا ترددشان را می نویسند. در ترکیه کرایه دلموش ها را بعد از سوار شدن و قبل از رسیدن به مقصد حساب می نمایند. نکته ای که در خصوص دلموش ها وجود دارد این است که کرایه آنها نقدی حساب می گردد و احتیاجی به آنتالیا کارت نیست.

5- تراموا

آنتالیا دو خط تراموا نیز دارد. بیشتر جاذبه های اصلی این شهر در راستا تراموا قرار دارند. تراموا هر نیم ساعت یک بار حرکت می نماید و در حال حاضر (2017 میلادی) کرایه ان 2 لیر است. در تصویر زیر می توانید ایستگاه های دو راستا تراموا را ببینید.

5- اتوبوس دریایی از آنتالیا به کمر

اتوبوس دریایی هر روز از اسکله کاله ایچی در آنتالیا به کمر و بالعکس حرکت می نماید. این اتوبوس دریایی مانند کشتی های استانبول پرتعداد نیستند و هر روز فقط دوبار مسافران را جابه جا می نمایند.

ساعت حرکت از آنتالیا به کمر: ساعت های 9 صبح و 16 بعدازظهر

ساعت حرکت از کمر به آنتالیا: ساعت 10:30 صبح و 17:30 بعدازظهر

قیمت بلیط این راستا 10 لیر است و حدود 40 تا 45 دقیقه نیز طول می کشد.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18026

به "همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره حمل و نقل عمومی در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید