هیوندای موفاسا به ایران می آید؟

به گزارش دَبی بلاگ، هیوندای موفاسا یا موفسا یک کراس اور اسپرت و جوان پسند است که به صورت انحصاری برای بازار خودرو چین طراحی شده. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت Hyundai Mufasa آشنا می شویم و شانس واردات آن به ایران را هم آنالیز می کنیم.

هیوندای موفاسا به ایران می آید؟

به گزارش گجت نیوز، شاید باور نکنید اما خودروسازان بزرگ آمریکایی، ژاپنی و حتی کره ای، به جان یکدیگر افتاده اند تا بازار چین را تصاحب نمایند و برای چشم بادامی ها، خودرو اختصاصی بسازند. به طور مثال، کراس اوور شورولت سیکر و هاچ بک اسپرت هوندا اینترگا، فقط دو مورد از ماشین های جدیدی هستند که به طور اختصاصی برای چینی ها طراحی شده اند. حالا هیوندای هم به این جمع وارد شده و میخواهد تا سهم خود را از کیک بردارد.

معرفی کراس اوور هیوندای موفاسا

برند هیوندای - بجینگ یکی از شرکت های نوپای چینی به شمار میرود که از سال 2002، مسئولیت مونتاژ و توسعه خودروهای هیوندای در کشور چین را بر عهده دارد. این شرکت در سال های گذشته با معرفی خودروهایی مثل لافستا (نسخه چینی النترا)، مینی ون کاستو و کراس اورهایی مانند ix25 و ix35، حسابی جای پای خود را در کشور چین محکم نموده است و اکنون میخواهد تا یک خودرو جوان پسند را به خیابان های چین بفرستد؛ البته فقط ظاهر آن جوان پسند است نه باطنش!

مشخصات فنی و قیمت هیوندای موفاسا

خودرو چینی هیوندای موفاسا در سگمنت کراس اوورهای کامپکت یا همان جمع و جور قرار می گیرد که ابعاد آن شامل 4475 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض و 1665 میلی متر ارتفاع می گردد و فاصله محوری هم به 2680 میلی متر می رسد. بعلاوه وزن هیوندای موفسا هم در حالت خالص فقط 1460 کیلوگرم است. اگر خلاصه بگوییم، کراس اوور هیوندای موفاسا فقط یک سر و گردن از توسان کوچک تر به نظر می رسد و بس!

زمانی که کاپوت هیوندای موفاسا را بالا می زنیم، با یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 2 لیتری طرف می شویم که می تواند 160 اسب بخار قدرت و تقریبا 200 نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس اتوماتیک CVT یا دستی 5 سرعته، راهی چرخ های جلویی کند. بعلاوه حداکثر سرعت هیوندای موفاسا هم به 190 کیلومتر بر ساعت می رسد و برای اینکه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، باید تقریبا 13 ثانیه صبر کنید.

به علاوه از آن جایی که هیوندای موفسا از پیشرانه قدرتمندی برخوردار نیست، انتظار داریم که امکانات و آپشن های مجذوب کننده، این خلاء را پر نمایند که در فهرست زیر به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

کروز کنترل

فرمان برقی

آنتن کوسه ای

سیستم تهویه هوای اتوماتیک دو کاناله

نمایشگر مولتی مدیا دیجیتال 12.4 اینچی به همراه کلاستر دیجیتال

دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی

رادار نقطه کور

دوربین دنده عقب و سنسور پارک

سیستم پایش باد لاستیک ها

رینگ آلومینیومی 17 اینچی

چراغ های LED در جلو و عقب به همراه دی لایت و مه شکن

سانروف برقی (آپشنال)

ترمزهای دیسکی

در انتهای این بخش به سراغ قیمت هیوندای موفاسا می رویم که فعلا در خصوص آن چیزی اعلام نشده است اما با توجه به اینکه ابعاد و مشخصات فنی هیوندای موفاسا تقریبا تنه به تنه کیا سلتوس کوشا خودرو حرکت می نماید، انتظار داریم که قیمت هیوندای موفسا هم در بازه 1.6 تا 1.8 میلیارد تومان باشد.

کراس اوور هیوندای موفسا به ایران وارد می گردد؟

با توجه به اینکه قیمت احتمالی هیوندای موفاسا تقریبا 17 هزار دلار خواهد بود، بنابراین برای واردات به ایران هیچ مسئله ای ندارد و حتی می تواند برای خودروهایی مثل فونیکس FX یا لاماری ایما هم دردسر کند!

منبع: فرارو
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 29201

به "هیوندای موفاسا به ایران می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای موفاسا به ایران می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید