واکسن سینوفارم مورد تایید سازمان غذا و دارو است

به گزارش دَبی بلاگ، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن سینوفارم استفاده شده در کشور مورد تایید سازمان غذا و دارو است.

واکسن سینوفارم مورد تایید سازمان غذا و دارو است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد مهدی گویا در پاسخ به موارد مطرح شده در بعضی رسانه ها درخصوص کیفیت واکسن سینوفارم گفت: واکسن سینوفارم یک نوع است که در اختیار کشور قرار گرفته و مورد تایید سازمان غذا و دارو است و نوع دومی هم برای این واکسن وجود ندارد.

وی ادامه داد: معین نیست این اخبار کذب را بر چه مبنایی منتشر می نمایند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بعلاوه درخصوص مرگ 709 نفر به دلیل ابتلا به کرونا نیز گفت: این آمار صحیح نیست برای اینکه اطلاعات درست درخصوص کرونا هر روزه به وسیله مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر می گردد و بر همین اساس معین است که روزانه موارد مرگ ناشی از کرونا در کشور حداقل ظرف یک ماه اخیر بین 120 تا 170 نفر بوده است.

گویا از مردم درخواست کرد که برای دریافت آخرین اطلاعات و اخبار صحیح کرونا به منابع معتبر از جمله سایت رسمی وزارت بهداشت مراجعه نمایند.

به گزارش ایرنا، واکسن سینوفارم فراوری گروه دارویی ملی چین است و 79.34 درصد اثر بخشی دارد. واکسن سینوفارم برای استفاده اضطراری در بچه ها و نوجوانان در چین تایید شده است. بعلاوه امارات متحده عربی این واکسن را برای استفاد در افراد سه ساله و بالاتر دوم ماه اوت تایید نموده است.

بر اساس اعلام وزارت، تا کنون 55 میلیون و 319 هزار و 795 نفر دُز اول، 39 میلیون و 465 هزار و 958 نفر دُز دوم و 198 هزار و 634 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 94 میلیون و 984 هزار و 387 دُز رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21695

به "واکسن سینوفارم مورد تایید سازمان غذا و دارو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن سینوفارم مورد تایید سازمان غذا و دارو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید