واکنش جمهوری آذربایجان به قصد بایدن برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه

به گزارش دَبی بلاگ، معاون رئیس جمهور آذربایجان از دولت ایالات متحده خواست تا از ارتکاب به یک اشتباه تاریخی پرهیز کند.

واکنش جمهوری آذربایجان به قصد بایدن برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه

به نقل از دیلی صباح، در میانه انتشار اخباری دال بر قصد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در جریان جنگ جهانی دوم، حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز آدینه از ایالات متحده خواست تا از ارتکاب به این اشتباه تاریخی پرهیز کند.

حاجی اف در تبادل نظر با رسانه های جمهوری آذربایجان گفت که دولت باکو همیشه با طرح ها برای به رسمیت شناختن این ادعای جعلی ارامنه مخالفت نموده است.

به گفته این مقام جمهوری آذربایجان، به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه تاریخ را از واقعیات محروم خواهد نمود و اینکه این موضوع باید توسط مورخان و نه سیاستمداران تحلیل و موشکافی گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورت به رسمیت شناختن این ادعاها، جمهوری آذربایجان به شدت آن را رد خواهد نمود.

حاجی اف همچنین تأکید کرد: همانطور که رئیس جمهور الهام علی اف خاطرنشان کرد، هر گامی علیه ترکیه گامی علیه جمهوری آذربایجان خواهد بود.

لازم به ذکر است، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه آدینه در تبادل نظری تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود خاطرنشان کرد که میخواهد کشتار دسته جمعی ارامنه ساکن در امپراتوری عثمانی در خلال جنگ جهانی دوم را به منزله یک نسل کشی به رسمیت بشناسد.

در همین ارتباط، جولینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در تبادل نظر با خبرنگاران بدون اشاره به جزئیات بیشتر خاطرنشان کرد که در خصوص بحث نسل کشی در ارامنه، فردا (شنبه) یک اعلامیه صادر خواهد شد.

بدین ترتیب، بایدن نخستین رئیس جمهور آمریکا است که کشتار 1.5 میلیون ارمنی در خلال جنگ جهانی دوم (1917-1915) در امپراتوری عثمانی را به منزله نسل کشی به رسمیت می شناسد.، مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17245

به "واکنش جمهوری آذربایجان به قصد بایدن برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش جمهوری آذربایجان به قصد بایدن برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید