واکنش پنتاگون به افزایش تحرکات نظامی روسیه در شرق اروپا

به گزارش دَبی بلاگ، گسترش اقدامات و تحرکات نظامی روسیه در شرق اروپا و قطب شمال موجب شده است تا دولت بایدن در حالت آماده باش قرار بگیرد.

واکنش پنتاگون به افزایش تحرکات نظامی روسیه در شرق اروپا

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، طی 2 هفته گذشته، مسکو سعی نموده است تا با افزایش تحرکات نظامی هوایی و دریایی و افزایش تجهیزات نظامی در شرق اوکراین، پروازهای نظامی در نزدیکی حریم هوایی آلاسکا و فعالیت زیردریایی ها در قطب شمال، واکنش واشنگتن و متحدانش را آزمایش کند.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی گفت: تصور می کنم ما درباره تهدیداتی که از سوی روسیه در سراسر این مناطق مشاهده می کنیم، کاملا شفاف بوده ایم... ما این تهدیدات را خیلی خیلی جدی می گیریم.

پس از آنکه درگیری ها در شرق اوکراین بار دیگر از سر گرفته شد، وزارت دفاع آمریکا به طور مستمر و از نزدیک فعالیت های روسیه را زیر نظر داشته است.

اوکراین و جدایی طلبان مورد حمایت روسیه تابستان سال گذشته به توافق آتش بس دست یافته بودند. از شروع مجدد درگیری ها در شرق اوکراین در سال 2021 میلادی، تا به امروز 20 سرباز اوکراینی کشته شده اند.

درگیری ها بین دو طرف از سال 2014 میلادی پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه شروع شده است. مقام های کی یف اعلام نموده اند که از شروع درگیری ها تا به امروز بیش از 14 هزار نفر کشته شده اند.

هواپیماهای جنگنده و بمب افکن های روسی بارها در نزدیکی حریم هوایی کشورهای عضو ناتو به پرواز درآمده اند و این مساله جنگنده های ناتو را مجبور به رهگیری و تعقیب هواپیماهای روسی نموده است، اقدامی که تنها در روز شنبه گذشته 10 بار تکرار شد.

اواخر مارس نیز 3 فروند زیردریایی هسته ای روسی مجهز به موشک های بالستیک در قطب شمال مانور نظامی برگزار کردند. کاخ کرملین اعلام نموده است که هدف اصلی از برگزاری این مانورها، تقویت موضع دفاعی روسیه در قطب شمال بوده است.

اقدامات روسیه موجب شده است تا فرماندهی اروپای ارتش آمریکا حالت آماده باش خود را به بالاترین سطح افزایش دهد. تحولات اوکراین نیز موجب شده است تا مقام های ارشد امنیت ملی دولت بایدن با همتایان اوکراینی خود و سایر رهبران منطقه تماس بگیرند.

لیود آستین وزیر دفاع آمریکا پیش از این با آندری تاران وزیر دفاع اوکراین درباره تحولات و امنیت منطقه گفت وگو نموده و تشدید تنش ها از سوی روسیه در شرق اوکراین را محکوم نموده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز با همتای اوکراینی خود گفت وگو نموده و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در مذاکره با دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین، درباره راه های تقویت همکاری امنیتی دوجانبه صحبت نموده است.

ولی روسیه نیز اخیرا نسبت به استقرار نظامیان ناتو در اوکراین هشدار داده و تهدید نموده است که چنین اقداماتی موجب تشدید تنش ها خواهد شد و مسکو را مجبور به واکنش خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16626

به "واکنش پنتاگون به افزایش تحرکات نظامی روسیه در شرق اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پنتاگون به افزایش تحرکات نظامی روسیه در شرق اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید