پنتاگون: حمایت نظامی از افغانستان، بیشتر جنبه اقتصادی خواهد داشت

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون واکنش نشان دادن به تهدید طالبان درخصوص میزبانی کشورهای همسایه از نظامیان آمریکایی، گفت بعد از خروج نظامیانشان از افغانستان، حمایت ها از این کشور بیشتر جنبه اقتصادی خواهد داشت.

پنتاگون: حمایت نظامی از افغانستان، بیشتر جنبه اقتصادی خواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بامداد یکشنبه با حضور در نشست خبری، به سوالات خبرنگاران درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

کربی درباره فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، گفت: وزیر دفاع لوید آستین، نگرانی هایی را درباره بسیاری از افغانستانی هایی دارد که طی دو دهه اخیر به ما یاری کردند. مباحثات درون سازمانی در وزارت دفاع در حال اجرا شدن است تا ببینیم چگونه می توان بیشترین یاری را به آنها کرد.

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی بدون واکنش نشان دادن به هشدار طالبان به کشورهای همسایه درخصوص میزبانی از نظامیان ایالات متحده، گفت: ما به حمایت از کوشش های دیپلماتیک برای آنالیز فرصت ها در منطقه جهت تقویت توانمندی های نیروهای ائتلاف ادامه می دهیم.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه بعد از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، حمایت ها از این کشور بیشتر به شکل اقتصادی خواهد بود، اضافه نمود: در حال آنالیز احتمالاتی هستیم که به وسیله آن بتوانیم حمایت های لجستیکی فرامرزی، مخصوصا برای تعمیرات و نگهداری هواپیما، به افغانستان ارائه کنیم.

کربی درباره بروز بعضی علائم بیماری در دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در کوبا نیز گفت: وزیر دفاع این پدیده را بسیار جدی می داند. ما در حال یاری کردن به شبکه سلامت دولتی هستیم تا این مسئله را بهتر درک کنیم و فعلا پاسخ های زیادی ندارم.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارتباط غیرمستقیم آمریکا با کودتای نظامی در اقتصادی نیز مدعی شد که واشنگتن از ماه آگوست سال 2020 تا به امروز هیچ یاری نظامی به این کشور انجام نداده است.

این مقام پنتاگون درباره حضور نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه و مرزهای اوکراین نیز گفت: در آنجا هنوز مقدار قابل توجهی نیروهای [روسی] باقی مانده اند. البته مسکو هنوز هم درباره تمایلاتش برای انباشت نظامی در کریمه و مرز اوکراین شفاف عمل نبوده است.

کربی همچنین از پاسخ به سوالی درباره اعزام ناو هواپیمابر رونالد ریگان به منطقه غرب آسیا برای پوشش دادن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، امتناع کرد و گفت: ما درباره تحرکات احتاقتصادی کشتی ها، پیش از موعد آن، صحبت نمی کنیم.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر با بیان اینکه نیمی از نظامیان آمریکایی تا به امروز از افغانستان خارج شده اند، گفته بود خروج از این کشور به معنای عقب نشینی از منطقه غرب آسیا نیست و همچنان حضور نظامی گسترده خود را حفظ می نمایند. (جزئیات بیشتر)

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18222

به "پنتاگون: حمایت نظامی از افغانستان، بیشتر جنبه اقتصادی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: حمایت نظامی از افغانستان، بیشتر جنبه اقتصادی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید