وحدت: توسعه زیست بوم نوآوری قابل قیاس با گذشته نیست ، ارائه 13 هزار میلیارد خدمات مالی به دانش بنیان ها در 2 سال

به گزارش دَبی بلاگ، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در دو سال گذشته قریب به 13 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است.

وحدت: توسعه زیست بوم نوآوری قابل قیاس با گذشته نیست ، ارائه 13 هزار میلیارد خدمات مالی به دانش بنیان ها در 2 سال

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، علی وحدت در مرنام اختتامیه رویداد 100 استارت آپ بیان نمود: در چند سال گذشته در دولت تدبیر و امید در حوزه علم و فناوری کار های بسیار خوبی انجام شده که شاخص های موجود نشان می دهند این اقدامات در حوزه زیست بوم نوآوری در کل کشور و همه استان ها و حتی شهرستان ها قابل مقایسه با سال های قبل نیست. هم اکنون اگر شخصی صاحب ایده ای باشد یا تیمی از درون دانشگاه بخواهد خارج شود و یا گروهی بخواهند کار فناورانه را پیش ببرند، می توانند از وجود مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها بهره ببرند.

وحدت به نظام تامین مالی نوآوری هم اشاره کرد و گفت: تامین مالی نیاز اصلی همه حوزه ها است که ما در توسعه کمی و کیفی تامین مالی زیست بوم نوآوری اقدامات مختلفی انجام دادیم و ابزارهایی چون صندوق های پژوهش و فناوری را راه اندازی کردیم. بر این اساس هم اکنون در تمام استان های کشور این صندوق در حوزه های تخصصی و دانشگاه وجود دارد و در سیستان و بلوچستان هم مجوز راه اندازی صندوق داده شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این مطلب که در دو سال گذشته قریب به 13 هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت های دانش بنیان ارائه شده است، تاکید کرد: مسئولان سیستان و بلوچستان تلاش کنند تا صندوق پژوهش و فناوری به نام رکن مهم تامین مالی نوآوری استان فعال شده و بهتر کار کند. برگزاری رویداد 100 استارت آپ در استان سیستان و بلوچستان نشان دهنده بلوغ این خطه از کشور در حوزه نوآوری و فناوری است.

وی ضمن تبریک به مدیر و تیم 100 استارت آپ برای برگزاری این رویداد در سیستان و بلوچستان، شرح داد: بر اساس گزارش ارائه شده حدود 90 تیم برای رقابت در این رویداد شرکت کردند و درنهایت 9 تیم پیروز به جذب سرمایه شدند؛ فعالیتی که در استان کم سابقه بوده و جای افتخار دارد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز امیدواری کرد که این رویداد، زمینه و فرصتی را برای یادگیری مجموعه فرصت های نوآوری در استان و یادگیری بهتری برای بحث توسعه فناوری و رشد شرکت ها و جذب سرمایه گذار فراهم کند.

وحدت اضافه کرد: برخی موارد از تعابیری اشتباه مانند منطقه محروم برای برخی منطقه ها استفاده می شود، این درحالی است که هر منطقه فرصت پیشرفت دارد و شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان باید یاد بگیرند که از فرصت های موجود ثروت ایجاد کنند. امیدوارم این رویداد زمینه و فرصتی باشد تا مجموعه های استان شیوه های جذب سرمایه گذار را فرا بگیرند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در خاتمه اظهار کرد: باید از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده کنیم و رویداد 100 استارت آپ برگزار شده آغازی برای رشد زیست بوم نوآوری در استان سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است؛ رویداد 100 استارت آپ برنامه پیوسته سرمایه گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که هر سال روی 100 استارتاپ مرحله بذری تا 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری برگزار می شود. این نهاد با همکاری شبکه ای از راهبران نام آشنای زیست بوم کارآفرینی، شتابدهنده های همکار و نهاد های خصوصی و دولتی تلاش می کند فرآیند شتاب گیری این استارت آپ ها را پیگیری و تسهیل کند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19212

به "وحدت: توسعه زیست بوم نوآوری قابل قیاس با گذشته نیست ، ارائه 13 هزار میلیارد خدمات مالی به دانش بنیان ها در 2 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحدت: توسعه زیست بوم نوآوری قابل قیاس با گذشته نیست ، ارائه 13 هزار میلیارد خدمات مالی به دانش بنیان ها در 2 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید