پزشکان کد ملی بیمار را در سربرگ نسخه بنویسند

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش مخاطبان درباره حذف دفترچه های بیمه درمانی از ابتدای اسفند، گفت: پزشکان کدملی بیمار را روی سربرگ نسخه درج نمایند.

پزشکان کد ملی بیمار را در سربرگ نسخه بنویسند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری، در پاسخ به اینکه آیا ثبت نام و احراز هویت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین الزامی است، گفت: ثبت نام در سامانه، ضرورت آغاز طرح ما نیست؛ در بخشنامه حذف دفترچه های بیمه، گفتیم که بیمه شدگان می توانند اطلاعات هویتی شان را در سامانه تکمیل نمایند. در آینده ممکن است الزام باشد؛ اما در حال حاضر جزو الزامات ما نیست.

وی اضافه کرد: علت درخواست برای ثبت نام بیمه شدگان در سامانه از این بابت است که اگر بیمه شده بخواهد اطلاعات مربوط به استفاده از خدمات درمانی را رصد کند و این خدمات برای او پیامک گردد، باید شماره تلفن همراهی معرفی کند که ترجیحا شماره تلفن خودش باشد.

وی درباره مسائل احتمالی دریافت دارو بدون دفترچه بیمه هم گفت: قبلا پزشک دارو ها را در برگ دفترچه بیمه می نوشت و بیمار آن را به داروخانه می برد که از این پس دارو را در سربرگ نسخه می نویسد و در کنار نام و نام خانوادگی، کدملی را هم ثبت می نماید. داروخانه با کدملی تشخیص می دهد که مراجعه نماینده بیمه شده است و استحقاق درمان دارد یا خیر و دارو را طبق تعرفه های بیمه ای ارائه می دهد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر سامانه داروخانه متصل نباشد چه با دفترچه و چه بی دفترچه، نمی تواند دارو بدهد، ولی اگر متصل باشد هم با دفترچه بیمه و هم با سربرگ پزشک می تواند دارو دهد و بهای آن را طبق تعهدات بیمه ای محاسبه کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15595

به "پزشکان کد ملی بیمار را در سربرگ نسخه بنویسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان کد ملی بیمار را در سربرگ نسخه بنویسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید