پنچ چیزی که باید قبل خرید خانه در آن ور آب را در نظر بگیرید

به گزارش دَبی بلاگ، دلایل زیادی وجود دارد که شما را به فکر خرید خانه در خارج از کشور، مثلا خرید خانه در ترکیه یا خرید خانه در فرانسه و ایتالیا و … بیندازد. شاید برترین مکان جهت سپری کردن تعطیلات را پیدا نموده باشید و یک مکان دائمی برای سرگرمی خود می خواهید. شاید هم می خواهید دوران طلایی زندگی خود (همان بازنشستگی) را در کشوری زیبا سپری کنید. شاید هم قصد خروج از کشور و اخذ اقامت دائم آن جا را داشته باشید. در هر صورت، خرید ملک در یک کشور خارجی تجربه متفاوتی نسبت به خرید یک ملک در وطن خودتان خواهد بود. پس قبل از اینکه عاشق آن ویلای ایتالیایی یا یک باغ بزرگ مکزیکی شوید، در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

پنچ چیزی که باید قبل خرید خانه در آن ور آب را در نظر بگیرید
  1. هزینه زندگی

اگر منطقه ای را انتخاب کنید که هزینه زندگی پایینی دارد، مهاجرت به خارج از کشور می تواند به نفع شما باشد. از طرف دیگر، اگر می خواهید خانه ای را در مکانی خریداری کنید که احتیاجهای ضروری مانند غذا، حمل و نقل و مراقبت های پزشکی بسیار گران تر از شهر فعلی شما باشد، ممکن است مهاجرت به خارج از کشور منطقی نباشد.

همانطور که در حال جستجوی املاک هستید، هزینه های زندگی را هم در نظر بگیرید. گرچه ارزش پول کشور ما از سایر کشورها پایین تر است، اما بسته به شرایط اقتصادی خود باید موارد زیادی را جهت خرید یک ملک در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید از قبل برنامه ریزی کنید و بر اساس آن بودجه بندی کنید.

  1. قوانین مالکیت خارجی

هر کشوری حق دارد محدودیت هایی را برای افرادی که می خواهند مالکیت داشته باشند، اعمال نمایند. حتی اگر کشوری که به آن علاقه دارید اجازه خرید خانه را به خارجی ها بدهد، ممکن است قبل از اینکه بتوانید خرید خانه را تکمیل کنید، از شما خواسته گردد که مجوزهای اقامت ویژه دریافت کنید یا در یک سازمان دولتی ثبت نام کنید.

اگر نمی دانید قوانین یک کشور خاص چیست، همواره می توانید با یک وکیل املاک یا دفتر مهاجرتی که می داند چگونه معاملات خارجی را انجام دهد تماس بگیرید.

  1. مسائل اقتصادی

یکی از پیچیده ترین جنبه های خرید خانه در خارج از کشور، معین منابع اقتصادی است. اگر قصد دارید به وسیله یک بانک خارجی برای دریافت وام مسکن اقدام کنید، خودتان را برای یک پیش پرداخت بزرگ آماده کنید. احتمال اینکه مجبور شوید بهره این وام را نیز بپردازید، زیاد خواهد بود. حتی ممکن است از شما خواسته گردد که یک بیمه نامه جداگانه خریداری کنید تا در صورت بروز هر گونه اتفاق، وام مسکن شما پرداخت گردد.

اگر نمی خواهید با مسائل اقتصادی جهت خرید خانه در خارج از کشور درگیر شوید، می توانید از پول نقد برای پرداخت هزینه خانه خود بهره ببرید. می توانید از اعتبار سهام خانه به عنوان منبع پول نقد خود بهره ببرید. اما اگر نتوانید پرداخت ها را به موقع انجام دهید، محل اقامت اصلی شما در معرض خطر قرار می گیرد.

اگر به پول نقد فوری احتیاج دارید، می توانید از IRA خودگردان خود نیز بهره ببرید. اما شما نمی توانید در خانه نو خود زندگی کنید. بنابراین احتمالاً باید گزینه های دیگری را آنالیز کنید.

  1. بدهی اقتصادیاتی

قبل از مهاجرت به یک کشور خارجی، بهتر است قوانین اقتصادیاتی که ممکن است اعمال گردد را در نظر بگیرید. بعید نیست که هنگام خرید خانه و بعلاوه به هنگام فروش آن، مجبور به پرداخت اقتصادیات شوید. بعلاوه ممکن است پرداخت های اقتصادیاتی مداومی وجود داشته باشد که باید در طول سال انجام دهید. در واقع، قبل از اینکه جهت خرید خانه در خارج از کشور اقدام کنید، باید بدانید که این چگونه بر شرایط اقتصادیاتی شما تأثیر می گذارد.

  1. استراتژی خروج

خرید یک خانه برای تعطیلات یا یک خانه بازنشستگی در خارج از کشور ممکن است تا زمانی که آماده تخلیه آن نباشید مانند یک رویا به واقعیت تبدیل گردد. در بعضی کشورها، خانه ها می توانند ماه ها یا حتی سال ها در بازار باقی بمانند. فاکتورگیری در شرایط بازار محلی در حالی که استراتژی خروج خود را توسعه می دهید، می تواند تضمین کند که مدت ها پس از آماده شدن برای ادامه کار، در یک خانه گیر نخواهید کرد.

حقوق و تعهدات قانونی

قبل از خرید خانه در خارج از کشور، مهم است که از حقوق و تعهدات قانونی خود مطلع باشید. یاری گرفتن از یک تیم خرید خانه که شامل وکیل املاک، مشاور املاک و وام دهنده مسکن است که با جزئیات خرید املاک خارجی آشنا باشند، می تواند سرعت کارها را بالاتر ببرد.

بعلاوه باید از این نکته نیز مطمئن شوید که این سرمایه گذاری با برنامه اقتصادی شما مطابقت دارد و بهتر است بدانید که بر بودجه شما چه تأثیری می گذارد. یک مشاور اقتصادی می تواند راجع به هر دو مورد شما را هدایت کند. در صورت قرارداد با یک دفترمهاجرتی یا وکیل معتبر، باید ابتدا به یک سری سوالات در خصوص موقعیت و اهداف خود پاسخ دهید. سپس می توانید نمایه های آن ها را بخوانید تا در خصوص آن ها بیشتر بدانید، تلفنی یا حضوری با آن ها مصاحبه کنید و انتخاب کنید که در آینده با چه کسی کار کنید.

یکی از دفاتر مهاجرتی معتبر در این زمینه، صباپلن است. صباپلن، با ارائه خدمات خرید ملک در خارج از کشور و در کشورهای محبوبی چون فرانسه، ترکیه، سوئد و … به شما در اخذ اقامت یاری خواهد نمود. در واقع، بعضی از کشورها امکان اخذ اقامت دائم به وسیله خرید ملک را فراهم نموده اند. پس اگر شرایط خرید خانه در جایی خارج از کشور خودتان را دارید، فرصت مناسبی است که آن را امتحان نموده و صاحب پاسپورت آن کشور شوید.

در صورتی که نمی دانید کدام کشور با بودجه شما همخوانی دارد و روحیات شما با کدام یک سازگار تر است، پس توصیه می کنیم که از خدمات دفتر مهاجرتی و اقامتی صباپلن جهت خرید ملک، یاری بگیرید. صباپلن، با سابقه ای درخشان در زمینه مهاجرت مشتریان، شما را از تمام خدمات ارزشمند خود بهره مند خواهد نمود و با پرسیدن سوالات مختلف و آنالیز شرایط شما، به شما برترین گزینه جهت خرید ملک را پیشنهاد خواهد داد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22199

به "پنچ چیزی که باید قبل خرید خانه در آن ور آب را در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنچ چیزی که باید قبل خرید خانه در آن ور آب را در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید