چرا سامسونگ برای موفقیت به گوشی های تاشو احتیاج دارد؟

به گزارش دَبی بلاگ، سامسونگ طی چندین سال متوالی صندلی نخست بازار موبایل دنیا را حفظ نموده است. علی رغم این موضوع، صندلی این شرکت دیگر مانند سال های گذشته مستحکم نیست و در کنار فروش پایین تر از انتظار بعضی از گوشی های این شرکت، رقبایی مانند شیائومی به خطر مهمی برای سامسونگ تبدیل شده اند.

چرا سامسونگ برای موفقیت به گوشی های تاشو احتیاج دارد؟

بر اساس گزارش ها، فروش گوشی های سری گلکسی S21 اصلا در حد و مقدار انتظارات سامسونگ نبوده و با توجه به عدم عرضه گلکسی نوت 21، این شرکت تا حد زیادی روی موفقیت گوشی های تاشوی گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 حساب نموده است.

افزایش رقابت از سوی فراوریکنندگان چینی

در ژوئن 2021، شیائومی برای نخستین بار در بازار موبایل از سامسونگ پیشی گرفت و اسم نخست این بازار را از آن خود کرد. در این ماه سهم بازار گوشی های شیائومی به 17.1 درصد رسید و سامسونگ و اپل با سهم بازار 15.7 و 14.3 درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

البته باید خاطرنشان کنیم شیائومی فقط در این ماه توانسته سامسونگ را پشت سر بگذارد و این شرکت کره ای بر اساس آمار فروش مربوط به دوره های سه ماهه همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد. اما روی هم رفته، شرکت های چینی مانند ویوو، اوپو، شیائومی و ریلمی پیوسته در حال افزایش سهم بازار خود در بازارهای کلیدی مانند چین، هند و اروپا هستند.

برای اینکه تصویر روشن تری از افزایش سهم بازار این شرکت ها داشته باشید، باید بگوییم که در سه ماهه دوم 2021 وان پلاس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 170 درصد رشد داشته و ریلمی با رشد 135 درصدی، شیائومی با رشد 98 درصدی، اوپو با رشد 50 درصدی و ویوو با رشد 44 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که در این مدت فروش گوشی های سامسونگ فقط 7 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

فروش پایین گوشی های سری گلکسی S21

بنا به گزارش های منتشر شده، سامسونگ طی 6 ماه فقط 13.5 میلیون واحد از سری گلکسی S21 را فروخته است. این در حالی است که در مدت مشابه 17 میلیون گوشی سری S20 و 25.5 میلیون گوشی سری S10 راهی بازار شده بودند.

بنابراین اگرچه سامسونگ مقام اول بازار موبایل را در اختیار دارد، ولی از طرف دیگر باید بگوییم که سهم بازار گوشی های این شرکت از 22 درصد در سه ماهه نخست 2021 به 18 درصد در سه ماهه دوم 2021 رسیده است. این در حالی است که در همین محدوده زمانی، سهم بازار شیائومی از 14 به 16 درصد رسیده است.

همانطور که می بینید، شرایط سامسونگ ایدئال نیست. در این میان سامسونگ همچنان گوشی های مجذوب کننده و باکیفیتی می سازد و گوشی های پرچم دار S21 هم نسبت به رقبا حرف زیادی دارند. پس چرا موقعیت این شرکت به خطر افتاده است؟

محدودیت های زنجیره تأمین

یکی از دلایل شکست سری S21 به محدودیت های زنجیره تأمین سامسونگ برمی شود. بیشتر گوشی های سامسونگ در ویتنام فراوری می شوند ولی طی ماه های گذشته، بحران کرونا فراوری این گوشی ها را دچار مشکل نموده و همین موضوع در فراوری و توزیع آن ها اختلال ایجاد نموده است.

به همین علت تعداد کمتری از گوشی های سامسونگ راهی بازار شده اند. اما این فقط یکی از دلایل فروش پایین تر از انتظار گوشی های موردنظر است. از دیگر دلایل می توانیم به کمبود جهانی تراشه، گوشی های مقرون به صرفه قیمت نه چندان مجذوب کننده و کاهش وفاداری برند اشاره کنیم.

کاربران گوشی های سامسونگ دیگر مانند گذشته به این برند وفادار نیستند. علاوه بر این سری گلکسی S دیگر مانند گذشته منحصر به فرد محسوب نمی شوند زیرا بعضی از گوشی های میان رده تعداد زیادی از ویژگی های این گوشی های پرچم دار را ارائه می دهند.

زد فولد 3 و زد فلیپ 3 چگونه می توانند سامسونگ را نجات دهند؟

سامسونگ با معرفی گوشی های گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 امیدوار است بخشی از سهم بازار از دست رفته خود را برگرداند. اگرچه در حال حاضر فقط تعداد اندکی از کاربران در پی خرید گوشی های تاشو هستند، اما به زودی تعداد این گوشی ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. به همین دلیل دیر یا زود قیمت این گوشی ها هم پایین تر می آید.

سامسونگ در حال حاضر تقریبا تمام این بازار را در اختیار دارد و همین فزونی به این شرکت اجازه می دهد در بازار گوشی های تاشو بیشتر به چشم بیاید. باید ببینیم در آینده نزدیک آیا گوشی های تاشو همه گیر می شوند و در این صورت شرایط سامسونگ بهبود پیدا می نماید یا نه.

منبع: Make Use Of

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20001

به "چرا سامسونگ برای موفقیت به گوشی های تاشو احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سامسونگ برای موفقیت به گوشی های تاشو احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید