چرا لگو آینده گیمینگ خود را در فورتنایت می بیند
به گزارش دَبی بلاگ، لگو داستان طولانی در دنیا بازی های ویدئویی با کاتالوگ عظیمی که برخی از بزرگ ترین ناشران را در سایهٔ خود قرار می دهد. از عناوین کلاسیکی مثل Lego Star Wars تا بازی های اخیر که به تنهایی بر اساس برند لگو ساخته شده اند مثل Lego 2K Drive، طیف تنوع واقعاً شگفت انگیز است و بیشتر این بازی ها با بازخورد مثبت روبه رو شده اند. اما اکنون استراتژی لگو در حال تغییر است. پس از اینکه کمپانی مادر گروه لگو Kirkbi در سال 2022 یک میلیارد دلار در اپیک گیمز سرمایه گذاری کرد، فورتنایت به محل اصلی نو تمرکز آنها تبدیل شده است. حال پس از گذشت نزدیک به دو سال از همکاری دو کمپانی، ثمرات این معامله کم کم خودشان را نشان می دهند. لگو فورتنایت سال گذشته ارائه شد و از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار شد و حتی پیروز شد از تعداد بازیکنان فعال در بتل رویال بازی پیشی بگیرد. اکنون این دو کمپانی Lego Islands را در فورتنایت عرضه نموده اند. پلتفرمی که به هر بازیکن اجازه می دهد از منابع لگو استفاده کند و در Fortnite Creative بازی بسازد.
رئیس بخش Play & Creator Growth در لگو گیم، کاری وینتر نیلسن: چشم میزان دو کمپانی بسیار شبیه به هم است. به نظرم وقتی صحبت از بازی دیجیتال می گردد اپیک گیمز حرف اول را می زند و در حیطهٔ بازی فیزیکی لگو در این جایگاه واقع شده است. در نتیجه ما به خوبی از توانایی های یکدیگر بهره می بریم.
آغاز فعالیت های لگو در فورتنایت حاکی از فرارسیدن عصر نوی برای پورتفولیوی بازی های ویدئویی کمپانی است. امید این است که برخی از بازی های لگو محور ساخته شده به وسیله جامعه فورتنایت بتوانند تجربیاتی کاملاً نو در دنیا لگو را عرضه نمایند که تا پیش ازاین سابقه نداشته اند و یا در سیستم پیشین لگو ساخت آنها ممکن نبوده است.
وینتر نیلسن: ما مشتاقیم ببینیم سازندگان با ابزارهای ارائه شده از جانب لگو چه می نمایند زیرا آنها می توانند کارهایی را انجام دهند که به فکر ما نرسیده است. اگر به جوامع ما نگاه کنید می بینید که آنها در بهره برداری از توانایی های ذهنی عالی عمل می نمایند و از سیستم موجود برای خلق فرصت های بی شمار استفاده خواهند کرد. من می خواهم این اتفاق رخ دهد و شک ندارم چیزهایی را خواهم دید که حتی فکرش هم را نمی کردم. قصد و هدف این مشارکت همین است، اینکه یاد بگیریم در درون فورتنایت چه می گردد کرد و از آنجا پیشرفت کنیم.
در اختیار قراردادن برند دیجیتال لگو برای استفادهٔ همگان، طیف بازی های ارائه شده به وسیله لگو را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد و امید این است که این تجربیات بتوانند بر روی برونداد بازی های لگو در سال های آینده تأثیر بگذارند. البته Lego Islands در فورتنایت در صورت موفقیت به خودی خود منبع درآمدی برای کمپانی است اما هدف اصلی این است که جامعهٔ بازیکنان بتوانند آزادانه در این بخش ایده های کاملاً نوی را عملی نمایند که در آینده به بخش های مهمی از کاتالوگ لگو تبدیل شوند.
وینتر نیلسن: ما بیشتر در پی این هستیم که ببینیم چه فرصت هایی برایمان وجود دارد، چطور می توانیم فضای بازی دیجیتال را با برند لگو دچار تحول کنیم. البته به داشتن یک فرصت پایدار در اینجا احتیاج هست ولی مأموریت اصلی ما این نیست. هدف اصلی این است که توانایی ها و فرصت های درون پلتفرم فورتنایت را دگرگون کنیم و حضور برندمان در فضای دیجیتال را تقویت کنیم تا بتوانیم بازی های مختلفی را ارائه نموده و بازی کردن را برای انواع و اقسام بازیکنان دسترسی پذیر کنیم.
خیلی دورازذهن نیست که یکی از محتویات ساخته شده به وسیله لگو فورتنایت به محبوب ترین بازی لگو تبدیل گردد و در این حالت می توانیم انتظار داشته باشیم که لگو در پی راه هایی برای حمایت از بازی و پرورش بیشتر آن بگردد.
وینتر نیلسن: در لگو فورتنایت آنچه که بیشتر از هر چیزی برایم مایه افتخار به شمار میرود Lego Obby Fun است زیرا اولین بازی که بود خودمان طراحی و ساختیم. ساخت این بازی سه ماه طول کشید و در مجموع ما چهار نفر بودیم که بر روی این پروژه کار می کردیم تا آن را آماده کنیم. من واقعاً از نتیجه ای که به دست آمد راضی ام زیرا بازی سرگرم نماینده و غیرقابل پیش بینی است و بازی است که می تواند در مسیرهای متفاوتی تکامل پیدا کند.
اضافه شدن استاروارز به لگو فورتنایت احتمال کراس اور برندهای دیگر را افزایش می دهد. تمرکز بر روی فورتنایت، منابع زیادی از لگو را درگیر خودش نموده است و کمپانی امید دارد این زیست بوم باز که به همه اجازه می دهد از برندشان برای ساخت بازی استفاده نمایند به خلق طیف وسیع تری از محتویات برای بازیکنان گردد اما این بدین معنا نیست که بازی های سنتی تر لگو که با آنها آشنایی داریم یا به آنها علاقه داریم کنار گذاشته خواهند شد.
وینتر نیلسن: ما هنوز در پی این هستیم که گیم پلی متنوعی را به دنیا و بازیکنان ارائه دهیم و این مأموریت کلیدی ماست. برای تحول و دگرگونی در این دست بازی ها فرصت های زیادی وجود دارند اما اولویت اصلی ما در حال حاضر همکاری مان با اپیک گیمز است و نتایجی که این شراکت در پی خواهد داشت. پس شما قطعاً شاهد بازی های مستقل و بازی های مرتبط با فورتنایت در آینده خواهید بود.
از طرف دیگر فرصت آن وجود دارد تا کراس اورهای لگو را که بسیاری با آنها آشنایی دارند به دنیا فورتنایت آورد خصوصاً با درنظرگرفتن همکاری هایی که اپیک گیمز مرتباً با برندهای مختلف انجام می دهد. اولین نمونهٔ این کار آوردن شخصیت های استاروارز به لگو فورتنایت بود که دنبالهٔ یکی از شناخته شده ترین سری بازی های لگو به شمار میرود.
ساکس پرسون، EVP زیست بوم فورتنایت: هیچ محدودیت طبیعی بر آنچه که ما می توانیم انجام دهیم وجود ندارد. اگر به زیست بوم فورتنایت نگاه کلی کنید می بینید که در پیداکردن و برنامه ریزی برای انجام کراس اورهای هیجان انگیز مسئله ای وجود ندارد. ما سعی داریم دری را به روی خودمان نبندیم زیرا هر همکاری و مشارکت نو ایده های نو و تازه ای با خود به همراه می آورد.
منبع: Gameindustry
منبع: دیجیکالا مگ