کاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، آماری که توسط موسسه Devcon منتشر شده، حاکی است 61 درصد از بدافزارهای تبلیغاتی که حد فاصل 11 جولای تا 22 نوامبر سال 2019 در فضای مجازی منتشر شده اند برای ضربه زدن به کاربران سیستم عامل ویندوز طراحی شده بودند.

کاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی

بعد از ویندوز، سیستم عامل کروم گوگل با 22.5 درصد در رتبه دوم و سیستم عامل مک اپل با 10.5 درصد در رتبه سوم است. پس از این سه سیستم عامل، آی او اس اپل با 3.2 درصد، اندروید با 2.1 درصد، سیستم عامل آی پد با 0.8 درصد و لینوکس با 0.3 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

بخش عمده این بدافزارهای تبلیغاتی که مشابه با تبلیغات آنلاین معمولی به نظر می رسند، کاربران را به سمت سایت های آلوده به بدافزارهای مخرب راهنمایی می نمایند یا آنها را به بارگذاری بدافزارهای مخفی شده در خود ترغیب می نمایند.

به نظر می رسد بازار بزرگ سیستم عامل ویندوز و حفره های متعدد امنیتی نسخه های مختلف این سیستم عامل، عامل علاقه هکرها برای طراحی بدافزارهای تبلیغاتی اختصاصی آن باشد. البته این شرایط پدیده تازه ای نیست و در سه دهه اخیر ویندوز همواره هدف اول حملات هکری و بدافزاری بوده است.

در این میان تمرکز جدی طراحان بدافزارهای تبلیغاتی بر روی سیستم عامل کروم گوگل پدیده تازه ای است که نشان دهنده افزایش محبوبیت آن است. همچنین با توجه به استفاده گسترده از سیستم عامل لینوکس بر روی رایانه های سرور، طراحی بدافزارهای تبلیغاتی برای آن توجیه چندانی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4268

به "کاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران ویندوز هدف اصلی بدافزارهای تبلیغاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید