کامیون برقی تسلاموتورز راهی سیاره سرخ می شود

به گزارش دَبی بلاگ، درآینده نه چندان دور فضانوردان مستقر در سیاره مریخ می توانند با استفاده از کامیونی تمام برقی به ماجراجویی و شناسایی مناطق مختلف آن سیاره بپردازند.

کامیون برقی تسلاموتورز راهی سیاره سرخ می شود

به گزارش خبرنگار ایلون ماسک، مالک دو شرکت اسپیس ایکس و تسلا موتورز به تازگی اعلام کرده است در نظر دارد خودروی برقی ساخت تسلاموتورز به نام سایبر تراک Cybertruck را روزی روانه سیاره مریخ کند.

خودروی Cybertruck کاملاً برقی است و به گفته ایلون ماسک این احتمال وجود دارد که در اولین پرتاب موشک فضایی استارشیپ درسال 2022 به سیاره مریخ که پروازی بدون سرنشین انسان و به قصد انتقال برخی محموله ها به این سیاره است خودروی برقی هم برسطح سیاره مریخ حرکت کند.

چندی پیش ایلون ماسک در شبکه اجتماعی توئیتر خبر از احتمال ماجراجویی منحصربه فرد خودروی تمام برقی Cybertruck با استفاده از موشک فالکون هِوی داده بود.

پیش تر ایلون ماسک خودروی رواستر Roadster قرمز رنگ شخصی خود را به فضا ارسال کرده بود که هم اکنون وارد فضای عمیق شده است.

به گفته کارشناسان اسپیس ایکس، به دلیل استفاده از مواد اولیه یکسان، آلیاژ استیل ضد زنگ در ساختار خودروی Cybertruck و موشک استارشیپ، آسیبی به خودرو درزمان سفر به سیاره مریخ وارد نخواهد شد.

خودروی برقی Cybertruck اسپیس ایکس شباهت فراوان به خودروی درحال طراحی و توسعه ناسا به نام Mars Concept Rover دارد که نمونه اولیه آن درسال 2017 رونمایی شد.

آژانس فضایی هند فضاپیمای گاگانیان را برای ارسال انسان به فضا می سازداین خودرو دارای بدنه ای مشابه یک ناو زره پوش است و به گفته کارشناسان از مقاومت مطلوبی برای مقابله با شرایط آب و هوایی بسیارسخت سیاره سرخ برخوردارخواهد بود.

از جمله مزایای خودروی Cybertruck که امکان استفاده از آن درماموریت به مریخ را قوت می بخشد برقی بودن آن است، زیرا به اکسیژن برای به کارافتادن موتور های احتراق داخلی نیاز ندارد.

اولین بار رونمایی از این کامیون تمام برقی 21 نوامبر سال 2019 انجام شده است. به گفته ایلون ماسک تا به امروز بیش از 250 هزار پیش سفارش از سوی مردم برای ساخت و تحویل خودروی Cybertruck دریافت شده است.

این خودرو در سه مدل به بازار ارائه می شود که شامل نوعی تک موتوره با 250 مایل برد به رانندگان، نوع دو موتوره با 300 مایل برد به رانندگان و مدل سه موتوره با 500 مایل برد به رانندگان خواهد بود. قیمت این خودرو بین 39، 900 دلار تا 69، 900 دلار متغیر است.

از جمله ویژگی های این کامیون برقی دارا بودن برف پاک کن شیشه جلو، چراغ های ویژه، سیستم تعلیق بالا و چرخ هایی غول پیکر است.

هرچند به گفته کارشناسان این خودرو باید آزمایش های ایمنی برای دریافت مجوز حرکت در جاده های کشور های مختلف را به دست آورد.

درجریان رونمایی از خودروی Cybertruck، دو پنجره بزرگ این خودرو دچار شکستگی شد که به گفته کارشناسان ضربه سختی به شرکت تسلا موتورز و سهام آن وارد خواهد کرد.

کارشناسان اعلام کرده اند حرکت خودرو های SUV درخیابان ها و جاده های در کشور های مختلف دنیا می تواند خطر های فراوان به همراه داشته باشد و سبب آسیب دیدگی جدی و مرگ عابران پیاده شود، زیرا به دلیل بزرگی خودرو شدت برخورد با عابر پیاده افزایش می یابد.

همچنین خودرو های SUV به دلیل دارا بودن موتور قدرتمند با سرعت بسیار بیشتری به نسبت خودرو های سواری می توانند درجاده ها به حرکت بپردازند و به این ترتیب میزان آسیب و برخورد وارده با عابران پیاده، دیگرخودرو ها و راکبان موتورسیکلت و دوچرخه سواران بیشتر خواهد شد.

بنا بر اعلام ایلون ماسک، خودروی Cybertruck می تواند به سرعت 0 تا 60 متر بر ساعت در عرض کمتر از 2.9 دهم ثانیه برسد.

منبع: teslarati

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4992

به "کامیون برقی تسلاموتورز راهی سیاره سرخ می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون برقی تسلاموتورز راهی سیاره سرخ می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید