کدام چهره های ورزشی در سال 98 فوت کردند؟

به گزارش دَبی بلاگ، متاسفانه در سال 98 بعضی از چهره های ورزشی غروب کردند.

کدام چهره های ورزشی در سال 98 فوت کردند؟

به گزارش خبرنگاران ، فارس نوشت: سال 1398 با تمام خوبی ها، بدی ها، شادی ها و غم هایش رو به انتها است و مردم ایران زمین امیدوارند که این سال پر از حادثه با تمام چالش هایی که به همراه داشت هرچه زودتر به تاریخ بپیوندد و سال جدید، سالی برای فراموشی اتفاقات 98 باشد.

در این سال ورزش ایران افراد و چهره های زیادی را از دست داد که خاطرات تلخی را برای علاقه مندان و اهالی ورزش رقم زد. به هر صورت خاطرات تلخ نیز روی دیگر سکه ورزش هستند و به همین خاطر در ادامه نام درگذشتگان ورزشی ایران را مرور می کنیم تا خاطرات خوب آن ها به دست فراموشی سپرده نگردد.

*کیوان وحدانی

درگذشت این فوتبالیست را شاید بتوان مقدمه ای بر اتفاقات تلخ ورزشی و به خصوص فوتبالی ایران دانست. مهاجم تیم های پیکان، نساجی و پارس جنوبی که سابقه بازی در تیم های صبا و آلومینیوم اراک را نیز دارد، تنها دو روز پیش از شروع سال 1398 به علت سقوط سنگ در محور فیروزکوه-تهران و در سن 27 سالگی جان خودش را از دست داد.

*تورج لارودی

برادر استاد اردشیرلارودی، کشتی نویس با سابقه ایران بود که 48 سال در این حوزه فعالیت کرد و علاوه بر کار رسانه ای، به عنوان مسئول برگزاری مسابقات لیگ، رئیس کمیته لیگ و ریاست روابط عمومی فدراسیون به کشتی کشور خدمت کرد. مرحوم تورج لارودی که به خوش اخلاقی و خوشرویی معروف بود، در خرداد98 و در بستر بیماری دار فانی را وداع گفت.

*مهدی شادمانی

ورزشی و اجتماعی نویس کشورمان به خاطر یک دوره مبارزه سخت با نوع ناشناخته ای از سرطان به نام سارکوم، به چهره ای مقاوم و مبارز بین اهالی رسانه تبدیل شد. شادروان شادمانی در تابستان98 به خاطر خستگی از مبارزه سه ساله با سرطان و در سن 37 سالگی بار سفر از کره خاکی را بست.

*پویا عباسی

نویسنده با سابقه و قدیمی مطبوعات و رسانه های ورزشی ایران که سال ها در حوزه کشتی قلم زد و فعالیت کرد در اسفند98 به دلیل عفونت بعد از عمل جراحی، به ملاقات حق شتافت.

*سیامند رحمان

روزهای کرونایی جامعه ورزش ایران با خبر درگذشت سیامند رحمان تلخ تر شد. قهرمان وزنه برداری پارالمپیک دنیا با 12مدال طلای دنیای شامل دو طلای پارالمپیک در 2012 و 2016، سال جاری نیز در جهت کسب سومین طلای پارالمپیکی تمرین می کرد اما به علت ایست قلبی در سن 31سالگی در گذشت تا تمامی اهالی ورزش از این اتفاق تلخ و ناگهانی متاثر شوند. نام سیامند محبوب به خاطر بلند کردن وزنه 310کیلیوگرمی در سال2016، در کتاب گینس ثبت و در سال 2017 نیز به عنوان برترین ورزشکار پارالمپیک دنیا انتخاب شد.

*کمال مشحون

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران که در سال 1951 به مدال برنز بازی های آسیای دست پیدا کرد، درسال های 1356 و 1357 نیز رئیس فدرایون بسکتبال بود. شادروان مشحون در شهریور98 دارفانی را وداع گفت.

*الهام شیخی

دختر فوتسالیست قمی تا به امروز تنها قربانی ویروس منفور کرونا بین اهالی ورزش ایران محسوب می گردد. این بانوی ورزشکار در ماه آخر98 و در سن 23 سالگی به علت ابتلا به بیماری جدید کرونا دار فانی را وداع گفت. او که در پست دروازه بان بازی می کرد، زمانیکه شیوع کرونا در ایران گسترده نبود، به این بیماری مبتلا شد. شادروان شیخی در ابتدا به علت تشابه اسمی با الهام شیخی بازیکن اسبق تیم ملی فوتسال ایران اشتباه گرفته شد اما پس از آن معین شد که عضو تیم منتخب شهر قم بوده است. درگذشت این دخترجوان بازتاب وسیعی را بین اهالی ورزش و به خصوص فوتبال داشت.

*جعفرکاشانی

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در سن 75سالگی در گذشت. مدافع سال های دور تیم ملی، شاهین و پرسپولیس، برای سرخ های پایتخت حتی درون دروازه هم ایستاده تا این تیم 5بر صفر عقاب را در سال 1347 شکست بدهد. کاشانی با تیم ملی ایران اولین قهرمانی ملی فوتبال را در جام ملت های آسیا 1986 تجربه کرد و 4سال بعد در سال 1972 نیز این قهرمانی را تکرار کرد. علاوه بر این، مدافع تیم ملی صعود به المپک را در سال 1972 نیز تجربه کرد. کاشانی در مصاف سرخابی ها (آذر 1353) برای آخرین بار با پیراهن سرخ تهران و با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد و پیروزی 2 بر 1 دربی تهران را در کارنامه خودش ثبت کرد. کاشانی بعد از انقلاب باشگاه شاهین را احیا کرد و یک مجموعه ورزشی مجهز نیز برای این باشگاه ساخت و مدتی همبه عنوان مدیرعامل باشگاه شاهین به کارهای اجرایی مشغول بود.

* محمدرضا امینی

مرحوم امینی در سال95 دچار سرطان خون شد و پس از چندسال مبارزه با این بیماری، در دی98 و در سن 35 سالگی دارفانی را وداع گفت. دروازه بان اسبق تیم سپاهان که با سپاهان نوین نیز توانست به لیگ برتر صعود کند، سابقه بازی در تیم های پیکان، شاهین بوشهر و نساجی مازندران را نیز داشت.

*زهرا اسداللهی

دخترهندبالیست تیم سپاهان که سابقه حضور در تیم ملی هندبال دختران ایران نیز داشت، در آخرین روزهای اسفند98 و در سن 18 سالگی بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.

*عمادصفی کمک

دردناکترین اتفاق در فوتبال ایران را بدون شک باید درگذشت طرفدار شش ساله استقلال در حاشیه بازی پرسپولیس-صنعت نفت و در استادیوم آزادی دانست. عماد که فرزند بوفه دار استادیوم آزادی بود، مقابل بوفه پدر و به علت سهل انگاری و بی دقتی مسئولان استادیوم آزادی دچار برق گرفتگی شد و این حادثه، صحنه بسیار دردناکی را در محل حادثه به وجود آورد به طوریکه خبرنگاران و فیلمبردارانی که روز پس از حادثه در استادیوم آزادی حاضر شدند، با دیدن محل حادثه دچار شوک عصبی شدند.

*نادرباقری

دروازه بان اسبق پاس و شموشک، پیش از حضورعابدزاده در پرسپولیس دروازه بان اول این تیم بود. مرحوم باقری به عنوان مربی دروازه بان ها در پرسپولیس و پارس جنوبی نیز فعالیت کرد و در سن 51سالگی و در دی98 به علت مسائل ریوی درگذشت.

* کامران فدایی

بازیکن اسبق جوانان پرسپولیس و امیدهای پاس که سابقه بازی در نساجی، گل گهر و شیرین فراز را نیز دارد، فروردین 1398 و در سن 35 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

*علیرضا رضایی

برادر بزرگتر غلامرضا رضایی، مهاجم اسبق پرسپولیس به خاطر بیماری کلیوی دچار سکته مغزی و در بیمارستان بستری شد و پس از چندروز کما، در فروردین 1398 و در سن 42سالگی در گذشت. علیرضارضایی سابقه بازی در برق و فجرسپاسی شیراز، راه آهن تهران و استقلال اهواز را دارد و در تیم های جوانان و امید فجرسپاسی نیز مربیگری کرد.

*ایرج دلیر

مرحوم دلیر در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم دهکمک جیرکویه و شهرباران رشت به علت ایست قلبی، درون زمین جان و در سن 49 سالگی جان خودش را از دست داد.

*علی حسنی

علی حسنی بازیکن تیم امید پرسپولیس بهشهر در آخرین روز فروردین98 بر اثر سانحه رانندگی جان به چان آفرین تسلیم کرد.

*حسن عابدی

عضو اسبق و همچنین سرمربی سابق تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه اپه و از مربیان سازنده این رشته در کشورمان، در روزهای انتهای اسفند98 بار سفر را از دنیای فانی بست.

برای تمام این درگذشتگان و دیگر عزیزانی که عضوی از خانواده ورزش ایران بودند و ممکن است نام آن ها از قلم افتاده باشد، آرزوی شادی روح و علو درجات نزد ایزد منان داریم. باشد که نام و خاطره آن ها همواره در قلب اهالی ورزش ایران باقی بماند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6589

به "کدام چهره های ورزشی در سال 98 فوت کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام چهره های ورزشی در سال 98 فوت کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید