کرمانشاه میزبان جشنواره قصه گویی، رونمایی از قصه های بومی ایران

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رضا موزونی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: این جشنواره، امسال از 27 بهمن ماه به مدت چهار روز در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کرمانشاه میزبان جشنواره قصه گویی، رونمایی از قصه های بومی ایران

وی از درخواست 23 کشور دنیا برای حضور در جشنواره خبر داد و اضافه کرد: 53 قصه گو از 12 کشور دنیا در جشنواره قصه گویی در کرمانشاه حضور خواهند داشت.

موزونی گفت: این کشورها شامل مراکش، لبنان، سوریه، ارمنستان، برزیل، اسکاتلند، فیلیپین، استرالیا، کانادا، آمریکا، کلمبیا و کنیا است.

مدیر اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی خاطر نشان کرد: از ایران نیز 50 قصه گو در جشنواره حضور خواهند داشت که این تعداد از بین بیش از یک هزار و 700 نفر به این جشنواره راه یافته اند.

موزونی همچنین از برگزاری کارگاه آموزش قصه گویی برای دانشجویان و اساتید در کنار جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست میان قصه گویان از دیگر برنامه های جنبی جشنواره است.

وی با اشاره به پخش زنده قصه های جشنواره به مدت 30 دقیقه از شبکه دوم سیما، یادآور شد: هر قصه گو در این جشنواره یک بار اجرا خواهد داشت.

موزونی یادآور شد: در این جشنواره از قصه های بومی ایران با عنوان سیمرغ نیز رونمایی خواهد شد.

جشنواره قصه گویی فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان کرمانشاه است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه، با اشاره به نقش مهم هنر در دنیای کنونی، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا با استفاده از این ابزار به دنبال گسترش فرهنگ مورد نظر خود در دیگر کشورها هستند.

مجتبی قبادی خاطر نشان کرد: ایران از یک فرهنگ و تمدن غنی برخوردار بوده که تحت تاثیر فرهنگ های بیگانه قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی و همچنین مسابقات جام تختی، آن را فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و تاریخ کهن و غنی کرمانشاه به مردم دنیا معرفی کرد.

قبادی خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه ها به منظور ارائه خدمات مناسب به مهمانان حاضر در جشنواره شد و اضافه کرد: میراث فرهنگی استان نیز می تواند از طریق این جشنواره ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار استان در زمینه گردشگری را به مهمانان معرفی کند.

برنامه هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در کرمانشاه

بر اساس برنامه اعلام شده، جشنواره قصه گویی از روز سه شنبه 28 بهمن ماه آغاز شده که در اولین روز قصه مهربانی توسط کریستین پدمونی از آمریکا و مسافر بهار توسط آسیه رحمتی از خوزستان رأس ساعت 9:30 در شهر کنگاور اجرا خواهد شد.

همچنین قصه قورباغه شاهزاده با اجرای امیلی آندره از برزیل و خالو خرس و خارکش توسط عبدالرسول معینی از هرمزگان در همین روز در شهر بیستون اجرا خواهد شد.

بچه ها صحنه ای نیز در همین روز شاهد اجراهای چرا خفاش ها برعکس آویزان می شوند با اجرای لیلین رودریگروینرینک از استرالیا و دختر نارنج با اجرای اعظم قاسمی فلاورجانی از اصفهان خواهند بود.

در ادامه این جشنواره، قصه ماه های بسیار با اجرای پنی وارناک از کانادا، قصه آقابالا با اجرای لیلا ابراهیمی از قزوین در روز 29 بهمن در شهرستان سنقر اجرا می شود.

همچنین، قصه های تو چه رنگی هستی با اجرای فاطمه بحرانی از یزد و شانه به شانه کوه را اجرا کنیم، توسط اسکوهر اوتیسان از ارمنستان نیز در همین روز در اسلام آباد غرب اجرا خواهد شد.

در همین روز، بچه ها روانسری شاهد اجرای قصه های دهاتی ودانشمند با اجرای خولیان آندرسن از کلمبیا، و دختر گندم با اجرای زهرا مرادی خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2973

به "کرمانشاه میزبان جشنواره قصه گویی، رونمایی از قصه های بومی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه میزبان جشنواره قصه گویی، رونمایی از قصه های بومی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید