کرونا در اروپا، از کاهش 76 درصدی گردشگر های اسپانیا تا افزایش بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه در آلمان

به گزارش دَبی بلاگ، جدیدترین اخبار کرونایی ازافزایش بیماران نیازمند به بستری شدن در بخش های مراقبت های ویژه در آلمان و کاهش بیش از هفتاد درصدی جهانگرد های خارجی در اسپانیا در دوران کرونا حکایت دارد.

کرونا در اروپا، از کاهش 76 درصدی گردشگر های اسپانیا تا افزایش بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه در آلمان

برای سفر با تور بهاری پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا وعواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان تیتر بسیاری رسانه های اروپایی بوده و جدیدا ابعاد تازه ای به خود گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اعتصاب مدارس دورتموند را به تعطیلی کشاند

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که در شهر دورتموند روز آدینه چندین مدرسه تعطیل شدند چرا که به دلیل اعتصاب تمیز و ضد عفونی نشده بودند. یک سخنگوی این شهر گفته بود که والدین و معلمان قبلا از این مسئله مطلع شده بودند. اتحادیه وردی آلمان به دلیل اختلافات با کارفرمایان بر سر دستمزدها شاغلان خود از جمله نظافتچی های مدارس را به اعتصاب عمومی فراخوانده است.

استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی در رم ایتالیا

در رم ایتالیا هم از این پس استفاده اجباری از ماسک در فضای باز اعمال می گردد. این خبر را نهادهای بهداشتی این شهر اعلام نموده اند. تا به حال طرح استفاده اجباری از ماسک در این شهر تنها در فضاهای دربسته وجود داشته است.

کاهش 76 درصدی جهانگرد های خارجی در اسپانیا

شمار جهانگرد های خارجی در اسپانیا هم در آگوست 76 درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا نموده است. در هشت ماهه ابتدایی امسال میلادی تنها 15.7 میلیون نفر و به این ترتیب 73 درصد جهانگرد های کم تری از این کشور دیدنی بازدید کردند. این خبر را اداره آمار ملی اسپانیا اعلام نموده است.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در لهستان

نهادهای بهداشتی لهستان هم رکورد جدیدی در آمار مبتلایان روزانه را ثبت نموده اند. بر این اساس در 24 ساعت گذشته در این کشور 2292 نفر به کرونا مبتلا شدند که بیشترین شمار مبتلایان روزانه ازابتدای شیوع کرونا بوده است.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم ازابتلای 2673 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده است که بالاترین مبتلایان روزانه از نیمه دوم آوریل بوده است.

تقطه اوج مبتلایان روزانه در آلمان در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل بود که در آن بیش از 6 هزار نفر در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شدند. انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین از افزایش بیماران در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها اطلاع داده است.

بیشتر شهفرایندان آلمانی در پاییز و زمستان به مسافرت نمی فرایند

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در آلمان از هر 5 شهفرایند آلمانی تنها یک نفر گفته است که در پاییز و زمستان به سفر می رود. این نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو صورت گرفته است نشان می دهد که 8 درصد تصمیم دارند به خارج سفر نمایند و 12 درصد هم می خواهند در داخل کشور به سفر بفرایند. 66 درصد شهفرایندان آلمانی هم تصمیم دارند تمام تابستان و پاییز را در خانه بمانند. هشت درصد هم هنوز تصمیم نگرفته اند و 5 درصد شهفرایندان هم در این باره نظری نداشتند.

تداوم قرنطینه دانش آموزان و معلمان در ایالات آلمان

حدود12700 دانش آموز و معلم در ایالت بایرن هم به قرنطینه کرونایی رفتند. تست کرونای 400 دانش آموز و 50 معلم در این ایالت مثبت اعلام شده است.

حدود 2600 دانش آموز در رایلند-فالتز آلمان هم به دلیل کرونا به قرنطینه رفتند. 360 معلم هم در قرنطینه قرار گرفتند. مقامات شهری از ابتلای 60 دانش آموز و 11 معلم به بیماری کووید 19 اطلاع داده اند.

13970ابتلای روزانه در فرانسه

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه همچنان بالا است. نهادهای بهداشتی این کشور شب گذشته از ابتلای حدود 13970 مورد به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند و 63 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

افزایش ترس آلمانی ها از ابتلا به کرونا

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا و هشدارهای مکرر سیاستمداران آلمانی آثار زیادی را بر روی شهفرایندان آلمانی داشته است.

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که نگرانی از کرونا و عواقب این بیماری در بین شهفرایندان به شدت افزایش پیدا نموده است.

نتایج این آنالیز نشان می دهد آرامشی که در برخورد با ویروس کرونا در تابستان در بین شهفرایندان آلمانی وجود داشت حداقل چند هفته ای است که از بین رفته است. افزایش آمار مبتلایان روزانه که از مرز 2 هزار نفر عبور نموده است از دلایل این مسئله است. این افزایش آمارها با هشدارهای مکرر سیاستمداران درباره غیر قابل کنترل شدن اوضاع، نگرانی های شهفرایندان را بیشتر نموده است.

صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه با کلمات هشداردهنده ای از شهفرایندان خواست به قواعد کرونایی پایبند باشند و شرایط را جدی بگیرند.

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که در این شرایط ترس از آلوده شدن به ویروس کرونا در بین شهفرایندان به شدت افزایش پیدا نموده است. بخصوص این نکته قابل توجه است که عملا تعداد کم تری از شهفرایندان هیچ نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا ندارند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اینفراتست دیامپ صورت گرفته است نشان می دهد که در مجموع 36 درصد شهفرایندان نگرانی عظیم و یا خیلی زیادی درباره ابتلا به کرونا دارند. در ماه سپتامبر 26 درصد شهفرایندان چنین دیدگاهی داشتند.

ترس از عواقب طولانی مدت کرونا در بین شهفرایندان آلمانی حتی بیشتر از ترس از ابتلا به آن است. دلیل این نگرانی ها گزارش های مربوط به تنگی نفس های مداوم، خستگی، از دست دادن چشایی، ریزش مو و عواقب عصبی این بیماری است که وجود دارد. هنوز تعیین نیست که این عواقب تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 19 درصد شهفرایندان آلمانی ترس خیلی زیاد و 34 درصد ترس زیادی از عواقب طولانی مدت کرونا دارند. با وجود اینکه ترس از ابتلا به کرونا در بین شهفرایندان آلمانی افزایش پیدا نموده اما اعتماد به اقدامات حمایتی اخیر که دولت اعمال نموده است همچنان بالا است. حدود 59 درصد شهفرایندان این اقدامات را کافی ارزیابی می نمایند.

2548 ابتلای روزانه به کرونا در ایتالیا

برای اولین بار از اواخر آوریل بیش از 2 هزار نفر در ایتالیا در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شدند. وزیر بهداشت ایتالیا از ابتلای 2548 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده است.

تاکید مقامات اروپایی برای تقویت همکاری ها در مبارزه با کرونا

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم روز آدینه در انتها نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل خاطرنشان کرد: ما باید همکاری های خود را در مبارزه با بیماری کووید 19 تقویت کنیم.

اورزو لا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم همکاری 27 عضو این اتحادیه را تنها راه برای غلبه بر این پاندمی ارزیابی کرد. وی این مسئله را مهم ارزیابی کرد که دوباره شرایطی مانند بهار امسال در اروپا ایجا نگردد.

رکورد جدید مبتلایان روزانه در مجارستان

مجارستان هم روز آدینه ازابتلای 1322 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که رکورد جدیدی را نشان می دهد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارها نشان می دهد تا به حال در اسپانیا 778607نفر به کرونا مبتلا شده و 31973 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 577505 نفر به کرونا مبتلا شده و 32019 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 460178 نفر به کرونا مبتلا شده و 42202 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرنا قرار گرفته و تا به حال 317409 نفر در این کشر به کرونا مبتلا شده و 35918 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 295943 نفر به کرونا مبتلا شده و 9586 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12121

به "کرونا در اروپا، از کاهش 76 درصدی گردشگر های اسپانیا تا افزایش بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از کاهش 76 درصدی گردشگر های اسپانیا تا افزایش بیماران نیازمند به مراقبت های ویژه در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید