کولیوند در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ ناوگان اورژانس کشور چشم انتظار بالگردهای دید در شب، توسعه پایگاه های اورژانس روستایی در دستور کار، آینده کشور به رشته پزشکی محدود نمی گردد

به گزارش دَبی بلاگ، کولیوند گفت: امیدوارم در سال جدید بتوانیم بالگردهای دید در شب را به ناوگان اورژانس اضافه کنیم.

کولیوند در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ ناوگان اورژانس کشور چشم انتظار بالگردهای دید در شب، توسعه پایگاه های اورژانس روستایی در دستور کار، آینده کشور به رشته پزشکی محدود نمی گردد

به گزارش خبرنگار ، سازمان اورژانس کشور طی چند سال گذشته از رشد چشم گیری برخوردار بوده است و توانسته با یک برنامه ریزی دقیق و خوب امکانات و تجهیزات جدیدی را برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به مردم و مصدومان حوادث مختلف ارائه دهد.

اورژانس کشور در قبل از انقلاب اسلامی با 7 پایگاه کار خود را آغاز نموده است و امروزه بیش از 3 هزار پایگاه در سراسر کشور از طریق 5 هزار و 500 دستگاه آمبولانس و 41 فرورند بالگرد اورژانس هوایی عملکرد خوبی در ارائه خدمت به مردم و امداد رسانی به بیماران و مصدومان حوادث دارد، به طوری که در زلزله 2 سال گذشته کرمانشاه 7 رکورد جهانی را با عملکرد خوب و مدیریت قوی به نام خودش به ثبت رسید.

در زلزله اخیر کرمانشاه در حدود 7 هزار مصدوم به سایر مناطق منتقل شده اند و 65 درصد از مصدومانی که از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل می شوند به طور مستقیم به اتاق عمل جراحی اعزام می شوند.

اجرای کد 247 در خودرو های آمبولانس باعث شده تا در زمان طلایی بیماران قلبی بلافاصله به تخت بیمارستان در بخش ویژه منتقل شوند و این کد باعث نجات جان بیماران سکته قلبی می گردد.

یکی از اقدامات خوب سازمان اورژانس کشور، اضافه کردن موتورلانس به تجهیزات امداد رسانی است، زیرا این موتورلانس ها در کلان شهر ها که دارای ترافیک شدیدی است، زمان رسیدن فوریت های پزشکی را بر بالین بیماران و مصدومان حوادث بسیار کاهش داده است.

با فرا رسیدن فصل بهار به سراغ دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور رفته ایم تا یک گپ و گفتی نوروزی انجام دهیم.

آقای کولیوند شما آرزوی انجام چه کاری در سال 97 را داشتید که به دلایل مختلفی نتوانستید آن را عملیاتی کنید؟من خیلی علاقه داشتم کادر اورژانس در سال 97 تکمیل گردد و بالگرد های اورژانس هوایی دید در شب را به ناوگان این سازمان اضافه کنم که در این راستا من تمام کوشش خود را انجام داده ام، اما متأسفانه این امر محقق نشده است که امیدوارم در سال جدید امیدوارم در سال جدید بتوانیم بالگردهای دید در شب را به ناوگان اورژانس اضافه کنیم.

جناب آقای کولیوند شما به عنوان رئیس سازمان اورژانس کشور قصد انجام چه کار هایی را در سال 98 دارید؟من در سال 98 قصد دارم پایگاه های اورژانس روستایی را در سراسر کشور توسعه بدهم، زیرا این کار یاری بزرگی در ارتقاء خدمت رسانی به روستاییان می گردد و تمام سعی خود را انجام می دهیم تا نیرو های اورژانس را تقویت کنم و با گسترش خدمات آموزش همگانی گام مهمی در راستای پیشگیری از حوادث مختلف از طریق سازمان اورژانس کشور برداشته گردد.

باید خادمان این ملت در حوزه های مختلف تحصیل نمایند

آقای کولیوند شما به عنوان رئیس سازمان اورژانس کشور که خود پزشک هستید چه توصیه ای به داوطلبان کنکور دارید؟

کولیوند: من به داوطلبان و دانش آموزان کنکوری توصیه می کنم با تمام و توان خود درس بخوانند و کوشش نمایند تا آینده ای را در دست خودشان بگیرند تا کشور با کوشش و زحمت و این افراد به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.

من معتقدم که رشته های مختلف هرکدام ارزش و صندلی خاص خودشان را دارند و دانش آموزان تنها نباید به یک یا دو رشته خاصی در کنکور فکر نمایند، من معتقدم که داوطلبان باید به رشته ای که به آن عشق می ورزند در همان رشته مشغول به تحصیل شوند و به نظرم جهان و آینده کشور به رشته پزشکی محدود نمی گردد بلکه باید خادمان این ملت در حوزه های مختلف تحصیل نموده باشند.

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز، سوال من از حضرت عالی این است که تعریف شما از عید نوروز چیست؟

کولیوند: عید نوروز همزمان با آغاز فصل بهار و شکوفه زدن درختان است و سال جاری خوشبختانه آغاز سال جدید با ایام رجبیه و شعبانیه مقارن است و از این جهت من این مسئله را به فال نیک می گیرم و امیدوارم سالی پر از خیر و پرکت و کم حادثه ای برای هم وطنانمان باشد.

آیا شما در ایام عید نوروز به دید و بازدید می روید؟

کولیوند: ایام تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای دید و بازدید و تجدید انرژی و قوا برای مردمان ایران زمین است و من به همه پیشنهاد می کنم این فرصت را غنیمت شمرند و به افراد و فامیل خود سر بزنند، زیرا این کار باعث شده از حال آن ها باخبر شوند و در صورت داشتن مسئله ای در حد توان بتوانند اینگونه مسائل را برطرف نمایند.

بازدید از پایگاه های اورژانس سراسر کشور در ایام نوروز

آیا خودتان فرصت دید و بازدید در ایام تعطیلات عید نوروز را دارید؟

کولیوند: متأسفانه ایام تعطیلات عید نوروز اوج کار من و سازمان اورژانس است و من در این ایام به پایگاه های اورژانس سراسر کشور سرکشی می کنم تا از آخرین وضعیت و مسائل آن ها باخبر باشم.

آیا شما به عنوان رئیس سازمان اورژانس کشور اهل عیدی دادن به بچه ها و دیگر افرادی که به دیدن شما می آیند، هستید؟

کولیوند: معمولا من اهل عیدی دادن هستم و این کار را دوست دارم و همواره اولین عیدی را به نخستین فردی که او را بعد از تحویل سال ببینم می دهم.

دکتر کولیوند ما برای شما و خانواده محترمتان آرزوی سلامتی و تندرسی و طول عمر باعزت در سال جدید می کنیم و از اینکه در گفتگوی نوروزی شرکت کردید کمال تشکر و قدردانی را داریم به عنوان سوال آخر بفرمائید که شما کدام یک از سین های سفره هفت سین را دوست دارید؟

کولیوند: من پیشنهاد می دهم حرف سین آخر کلمه اورژانس را یا سین سلامتی را به سفره هفت سین اضافه نمایند و آن وقت من از میان سین های این سفره عزیز سین سلامتی را بیشتر از همه به آن علاقه دارم و سال جدید را آرزو می کنم تا همه مردم ایران با رعایت همه مسائل و نکات ایمنی دچار هیچگونه حادثه ای نشده و در همه ایام در سلامت و صحت کامل به سر ببرند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 624

به "کولیوند در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ ناوگان اورژانس کشور چشم انتظار بالگردهای دید در شب، توسعه پایگاه های اورژانس روستایی در دستور کار، آینده کشور به رشته پزشکی محدود نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولیوند در تبادل نظر با خبرنگاران مطرح نمود؛ ناوگان اورژانس کشور چشم انتظار بالگردهای دید در شب، توسعه پایگاه های اورژانس روستایی در دستور کار، آینده کشور به رشته پزشکی محدود نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید