گزارش مجله آمریکایی درباره قدرت نیروی دریایی روسیه؛ تمرکز بر موشک اندازهای کوچک

به گزارش دَبی بلاگ، مجله نشنال اینترستآمریکا می نویسد، ناوگان نظامی-دریایی روسیه با تکیه بر استفاده از کشتی های کوچک، ولی مجهز به تسلیحات نظامی بسیار جدی توسعه قابل توجهی یافته و از این لحاظ بر نیروی دریایی آمریکا برتری دارد.

گزارش مجله آمریکایی درباره قدرت نیروی دریایی روسیه؛ تمرکز بر موشک اندازهای کوچک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشته است که ناوگان نظامی-دریایی روسیه با تکیه بر کشتی های کوچک مجهز به تسلیحات نظامی مدرن به سرعت در حال توسعه است. این نشریه یادآور شده است که ناوگان دریایی آمریکا و روسیه نقطه مقابل یکدیگر بوده و هر یک بازتاب دهنده استراتژی، تاریخ، صنعت و جغرافیای خاص هر یک از دو کشور هستند.

بر اساس این اطلاعات، در حالی که نیروی دریایی آمریکا بر روی توسعه ناوشکن ها و دیگر کشتی های بزرگ خود متمرکز است و از لحاظ تامین مالی اعتباری برای رقبای خود در جهان نمی شناسد، روسیه تمرکز خود را به روی کشتی های کوچک موشک انداز و مدرنیزه کردن زیردریایی های دیزلی-الکتریکی خود گذاشته است. ضمن اینکه همه کشتی های روسی مجهز به تسلیحات نظامی جدی، از جمله موشک های کروز از نوع کالیبر هستند.

نشنال اینترست یادآور شده است، این کشتی ها کوچک هستند ولی توان آتش بسیار جدی در اختیار دارند. طی چند سال گذشته کشتی های روسی مستقر در دریای خزر با استفاده از موشک های کالیبر حملات دقیقی به مواضع تروریست ها در خاک سوریه انجام داده اند، در حالیکه این کشتی ها هرگز آب های ساحلی روسیه را ترک نکرده اند.

به عقیده نویسندگان این مطلب ، ناوگان نظامی-دریایی روسیه کاملاً بر اساس دکترین دفاعی روسیه در حال توسعه است. البته نیروی دریایی آمریکا و چین در شاخص های مشخصی از ناوگان دریایی روسیه جلوتر هستند، بدین ترتیب که چین دارای تعداد کشتی های بیشتری در مقایسه با آمریکا و روسیه است، ولی ناوگان دریایی آمریکا بزرگتر از طرف های روسی و چینی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2113

به "گزارش مجله آمریکایی درباره قدرت نیروی دریایی روسیه؛ تمرکز بر موشک اندازهای کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش مجله آمریکایی درباره قدرت نیروی دریایی روسیه؛ تمرکز بر موشک اندازهای کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید