گفت وگوی گروسی و بن درباره ایران

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا نوشت:موضوع ایران از موضوعات ملاقات مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن بود.

گفت وگوی گروسی و بن درباره ایران

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، آنتونی بن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گفت و گو پیرامون طیف گسترده ای از مسائل مرتبط با فعالیت آژانس ملاقات کرد.

ملاقات میان بن و گروسی اولین ملاقات آن ها از زمان روی کار آمدن وزیر امور خارجه آمریکا در ژانویه است.

بن پیش از ملاقات روز دوشنبه شان گفت: آمریکا قویا از فعالیت آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می نماید. فعالیت آن برای یاری به حفظ صلح و ثبات بین المللی حیاتی است. مسلما آژانس نقش مهمی در بازرسی از فعالیت های هسته ای ایران ایفا می نماید و در یاری به ایجاد همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای هم نقش مهمی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: بنابراین موضوعات زیادی برای گفت و گو وجود دارد. ناگفته پیداست که بخش اعظمی از تمرکزمان بر ایران است.

گروسی نیز درباره این ملاقات گفت: دستور کار گسترده ای پیش رویمان داریم، از موضوعات سیاسی مهم مانند ایران تا شرایط کره جنوبی و دیگر جاهای دنیا. بعلاوه درباره چگونگی حمایت آمریکا از فعالیت ما و کاربرد صلح آمیز انرژی گفت و گو خواهیم کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21230

به "گفت وگوی گروسی و بن درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی گروسی و بن درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید