گلایه لردگانی ها از تعلل در اجرای شبکه فاضلاب، مسئولان: عملیات اجرایی به زودی شروع می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری شبکه جمع آوری فاضلاب یکی از اختراعات مهم بشر محسوب می گردد، امروزه در بیشتر شهرها و حتی بعضی از روستاهای کشور نیز شبکه جمع آوری فاضلاب راه اندازی شده است و امروز بحث راه اندازی این شبکه در شهرها و روستا یک مطالبه به حق و ضروری محسوب می گردد.

گلایه لردگانی ها از تعلل در اجرای شبکه فاضلاب، مسئولان: عملیات اجرایی به زودی شروع می گردد

به گزارش خبرنگاران، در گذشته زمانی که شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرها راه اندازی نشده بود، مردم از چاه های فاضلاب برای دفع پساب خانگی خود استفاده می کردند و یا گاهی این پساب در معابر رها می شد و این اقدام باعث ایجاد آلودگی محیطی و متساعد شدن بوی نامطبوع در محلات مختلف می شد.

قطعا برای جلوگیری از ایجاد آلودگی و انتقال بیماری اجرای شبکه فاضلاب در شهرها و روستا یک امر ضروری تلقی می گردد، متاسفانه شاهدیم در بعضی از نقاط و محلات شهرها شبکه فاضلاب به طور کامل اجرا نشده و این مسئله موجب ایجاد نارضایتی شدید در بین ساکنان این منطقه ها شده است.

تعدادی از مردم شهر لردگان گلایه های متعددی را بابت عدم اجرای کامل شبکه فاضلاب در چند محله از این شهر با خبرگزاری خبرنگاران در میان گذاشتند.

مسئولان بگویند چرا شبکه فاضلاب لردگان تنها در چند محله اجرا نشده است

یکی از ساکنان شهر لردگان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب از چند سال گذشته در شهر لردگان شروع شده است، اظهار کرد: در محله مسجد امام حسن ساکن هستم، متاسفانه شبکه فاضلاب در محله سکونت بنده اجرایی نشده است و پگیری از مسئولان نیز بی نتیجه بوده است.

وی بیان نمود: برای تخلیه چاه فاضلاب در محله با مسائل بسیاری روبرو هستیم و باید به صورت مستمر با شرکت های تخلیه چاه تماس بگیریم، این موضوع مسائلی را برای ساکنان ایجاد می نماید، تعدادی از اهالی نیز برای اینکه چاه فاضلاب آن ها به سرعت پر نگردد، بعضی از فاضلاب تولیدی خود را در کوچه رها می نمایند که این مسئله باعث آلودگی و بوی نامساعد می گردد.

این شهروند لردگانی گفت: این حق طبیعی تمامی شهروندان است که به شبکه جمع آوری فاضلاب دسترسی داشته باشند، مسئولان باید پاسخ دهند که دلیل ایجاد وقفه در اجرای شبکه فاضلاب در این شهر چیست؟ چرا تمامی ساکنان به غیر از چند محله باید به این شبکه دسترسی داشته باشند؟

عملیات اجرایی تکمیل شبکه فاضلاب در شهر لردگان از دو هفته آینده شروع می گردد

احمدرضا محمدی- مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران در مورد اجرای شبکه فاضلاب در شهر، اظهار کرد: از اجرای شبکه فاضلاب در این شهر تنها یک کیلومتر به جای مانده است، دلیل تاخیر و ایجاد وقفه در اجرای کامل این شبکه اتمام بودجه دولتی مربوط به پروژه و کمبود اعتبار بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر منابع اقتصادی موردنیاز برای اتمام شبکه فاضلاب در شهر لردگان از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین شده است، بعلاوه مناقصه ای برای جذب پیمانکار تازه در حال اجرا است، پیش بینی می گردد از دو هفته آینده عملیات اجرایی یک کیلومتر به جای مانده از این شبکه در شهر لردگان به وسیله پیمانکار شروع گردد،

محمدی بیان نمود: بعلاوه در محلاتی که به تازگی در قالب طرح های توسعه به شهر لردگان اضافه شده است و نقاط جا افتاده که از شبکه فاضلاب بی بهره هستند، شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد.

مسائل اجرای شبکه فاضلاب در تعدادی از محلات لردگان حل شده است

رضا بامیر ساطحی- فرماندار شهرستان لردگان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از اجرای خطوط اصلی فاضلاب در لردگان حدود پنج کیلومتر به جای مانده است، اظهار کرد: شبکه فاضلاب در بسیاری از محلات اجرا شده است، اما در چند محله از جمله محله مسجد امام حسن(ع) اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: برای تخصیص انشعاب فاضلاب در شهر لردگان در بعضی از محلات مشکل اعتبار برای خرید دستگاه مکش وجود داشت که این مشکل حل شده است و به زودی این دستگاه خریداری و نصب می گردد تا انعشاب به اهالی واگذار گردد.

بامیر گفت: قراردادی برای اجرای بخشی از شبکه به جای مانده فاضلاب در لردگان شروع شده است و پیش بینی می گردد عملیات اجرایی در کمتر از یکماه آینده شروع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21187

به "گلایه لردگانی ها از تعلل در اجرای شبکه فاضلاب، مسئولان: عملیات اجرایی به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه لردگانی ها از تعلل در اجرای شبکه فاضلاب، مسئولان: عملیات اجرایی به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید