یونان خطاب به ترکیه؛ حرف های شما اعتباری ندارد

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران : به دنبال اعلام ترکیه در زمینه اعزام سه فروند کشتی تحقیقاتی به شرق مدیترانه، سخنگوی دولت یونان واکنش نشان داد و گفت که سخنان مقامات این کشور اعتباری ندارد.

یونان خطاب به ترکیه؛ حرف های شما اعتباری ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: به دنبال اعلام نیروی دریایی ترکیه مبنی بر اعزام سه کشتی اکتشافی و تحقیقاتی در ماه جاری میلادی به شرق مدیترانه، یونان واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه اکاثی مرینی استلیوس پتاس سخنگوی دولت یونان روز دوشنبه در واکنش به این موضوع و در طعنه به حامیان ترکیه گفت، ترکیه نشان داده که سخنانش فاقد هرگونه اعتبار است

آنکارا گفت که قصد دارد دوباره یک کشتی اکتشافی-تحقیقاتی خود را به منطقه مورد مناقشه با یونان اعزام کند. حضور کشتیهای تحقیقاتی ترکیه در آبهای مورد مناقشه با یونان برای کشف و حفاری منابع هیدروکربن است که با مخالفت شدید آتن روبرو است.

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان و اقدام آنکارا در اعزام کشتی های حفاری به شرق مدیترانه به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند.

این در حالی است که برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی اس-400 خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

همچنین دو کشتی دیگر ترکیه به نامهای عثمان و چنگیز خان به همراه اورک رئیس در منطقه ای در جنوب جزیره کاستولوریزو یونان به کار خود ادامه خواهند داد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12359

به "یونان خطاب به ترکیه؛ حرف های شما اعتباری ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان خطاب به ترکیه؛ حرف های شما اعتباری ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید