اتحادیه اروپا، ترکیه را به چانه زنی در پرونده مهاجران متهم کرد

به گزارش دَبی بلاگ، با افزایش تنش ها در سوریه وزیر خارجه آلمان مبلغ 100 میلیون یورو را برای اسکان و حمایت از ساکنان ادلب به سازمان ملل پرداخت کرد.

اتحادیه اروپا، ترکیه را به چانه زنی در پرونده مهاجران متهم کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش از سفر به پایتخت کرواسی برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به این یاری 100 میلیون یورویی گفت: شروطی وجود دارند و باید شرایط انتقال افراد از مرزها فراهم شده و از امدادگران و شهروندان حمایت گردد.

ماس در ادامه با تاکید بر اهمیت کوشش روسیه و ترکیه در نشست امروز خود در مسکو برای فراهم کردن بسترهای این امر گفت: اکنون به آتش بسی فوری و حمایت از میلیون ها آواره در داخل سوریه احتیاج داریم.

وزیر خارجه آلمان اضافه نمود: اروپا باید کوشش بیشتری برای توقف درگیری ها و حمایت از تمامی شهروندان سوری در ادلب انجام دهد.

اعضای اتحادیه اروپا در نشست عصر چهارشنبه خود مبالغ اضافی را برای حمایت از مرزهای یونان ارائه نموده و نیز برای جلوگیری از موج مهاجرت ها، مبالغی را برای یاری های بشردوستانه در ادلب سوریه اختصاص دادند. آنها درباره نحوه برخورد با ترکیه دچار اختلاف نظر شدند.

بعضی دیپلمات ها اعلام کردند که این اتحادیه میخواهد مبلغ 60 میلیون یورو را به استان ادلب سوریه اختصاص دهد.

مسؤولان این اتحادیه آنکارا را به چانه زنی در پرونده مهاجران متهم نموده و در پاسخی ضمنی به انتقادهای بعضی نهادهای غیردولتی، تعهد دادند تمامی تدابیر لازم را در چارچوب رعایت قوانین اتحادیه و قوانین بین المللی در پیش بگیرند.

آنها در بیانیه ای مخالفت شدید خود را با استفاده ترکیه از فشار حاصل از مهاجران در راستای اهداف سیاسی ابراز داشتند.

همچنین آنها بار دیگر حمایت خود را از یونان، بلغارستان و قبرس اعلام و تاکید کردند: شرایط مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قابل قبول نیست و نباید با عبور و مرور غیرقانونی از این مرزها ساده برخورد گردد.

وزرای کشور اعضای اتحادیه اروپا عصر چهارشنبه در بروکسل با یکدیگر ملاقات کردند و قرار است وزرای خارجه این اتحادیه امروز و فردا نشست دیگری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6228

به "اتحادیه اروپا، ترکیه را به چانه زنی در پرونده مهاجران متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا، ترکیه را به چانه زنی در پرونده مهاجران متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید