یک نماینده: قیمت واقعی بنزین یک دلار است

به گزارش دَبی بلاگ، عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه قرار نیست نرخ بنزین در سال آینده تغییر کند گفت: اگرچه در حال حاضر شایعاتی مبنی بر تغییر قیمت بنزین در فضای مجازی در حال انتشار است، اما ذکر این نکته لازم است که موضوع افزایش قیمت آن در حد پیشنهاد مطرح شده که می تواند قبول یا رد گردد.

یک نماینده: قیمت واقعی بنزین یک دلار است

به گزارش ایلنا، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به اینکه قطعا تصویب طرح 15 لیتر بنزین برای هر کد ملی به عدالت نزدیک تر است، اضافه نمود: اگر بنزین به عنوان یک سرمایه ملی است باید به تمام افراد اختصاص پیدا کند و اختصاص بنزین به افرادی که خودرو دارند دور از انصاف است.

تنها افرادی که خودرو دارند از بنزین استفاده می نمایند

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه اختصاص بنزین به حمل و نقل و تاکسی ها موضوع جداگانه ای است و بنزین به این خودرو ها با سهمیه تعلق می گیرد ادامه داد: در حال حاضر تنها افرادی که خودرو دارند از بنزین استفاده می نمایند و این در حالیست که افراد فاقد خودرو از نعمت بنزین محروم اند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه متاسفانه شرایط به گونه ای نیست که بتوان موضوع بنزین را کاملا حل کرد، اعلام کرد: عدالت در بخش بنزین باید به گونه ای باشد که در مرحله نخست بنزین تک نرخی به دست مردم برسد و افراد بتوانند یارانه بنزین را دریافت نمایند که متاسفانه فعلا شرایط مناسبی برای این طرح نیست.

قیمت واقعی بنزین یک دلار است

نماینده سروستان، خرامه و کوار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر افرادی که ماشین دارند می توانند از بنزین استفاده نمایند می گوید: هرچند که قیمت واقعی بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است بنابراین ذکر این نکته لازم است که یارانه به بنزین آزاد و لیتر 3 هزار تومانی هم تعلق می گیرد.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی افرادی که از تمکن مالی بهتری برخوردارند از بنزین استفاده می نمایند توضیح داد: قطعا پرداخت نکردن حقوق به اقشار میانه و ضعیف و مطابق با نرخ تورم باعث شده که همیشه مستضعفان در این شرایط آسیب ببینند و متضرر شوند.

زمانی که شرایط مناسبی نیست برای رفاه مردم باید حداقلی ها را به کار ببریم

رحیمی با اشاره به اینکه جهت افزایش رفاه مردم احتیاج است تا فضایی در کشور ایجاد گردد تا به واسطه آن مردم بتوانند کامل بهره مند شوند ادامه داد: در صورتی که کشور در شرایط مالی مناسبی برخوردار بود باید تمام نرخ ها آزاد می شد و حقوق ها هم افزایش می یافت، اما زمانی که شرایط مناسبی بر کشور نیست باید جهت بهره مندی مردم حداقلی ها را به کار ببریم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23237

به "یک نماینده: قیمت واقعی بنزین یک دلار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نماینده: قیمت واقعی بنزین یک دلار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید