10 حقیقت جالب درباره انیمیشن لوکا که نمی دانستید

به گزارش دَبی بلاگ، لوکا مثل همه نوجوان های جهان ماجراجو و خیال پرداز است و جهانی رنگارنگ ذهنی اش بسیار زیباتر از چیزی است که در واقعیت اتفاق می افتد. بین لوکا و هم سن و سال هایش فقط یک تفاوت جزئی وجود دارد؛ او یک هیولای دریایی از دل ریورای ایتالیا است!

10 حقیقت جالب درباره انیمیشن لوکا که نمی دانستید

لوکا یکی از تازه ترین آثار پیکسار است که چند وقتی است که منتشر شده و در همین مدت کم لقب یکی از محبوب ترین انیمیشن های سال 2021 را از آن خود نموده است. این انیمیشن روایتگر ماجرای دوستی عجیب و دور از فکر دو هیولای دریایی نوجوان و یک دختر بچه از نژاد انسان است؛ رفاقتی که به میزان مبهم بودنش، هیجان انگیز، نو و البته خطرناک است.

اما انیمیشن لوکا هم مثل بسیاری از آثار پیکسار پر از ناگفته های شنیدنی است که لذت تماشای فیلم را چند برابر می نماید. در این مطلب با 10 حقیقت جالب و بانمک که احتمالا درباره لوکا و رفقایش نمی دانستید، آشنا می شویم.

1- شخصیت لوکا به وسیله جیکوب ترمبلی صداگذاری شده است

جیکوب ترمبلی یکی از سخت کوش ترین بازیگران نوجوان چند سال اخیر است که در کارنامه هنری جمع وجورش می توان طیف وسیعی از نقش ها را دید از بازی منحصربه فردش در اتاق (Room) و پسران خوب (Good Boys) گرفته تا اجرای تاثیرگذارش در اعجوبه (Wonder).

این نخستین تجربه صداپیشگی ترمبلی نیست و پیش تر در اسمورف ها 2 (The Smurfs 2) هم حضور داشت. با این حال لوکا توانست ابعاد دیگری از توانایی های او را به مخاطبان جدی تر انیمیشن ها نشان دهد. انریکو کازاروزا کارگردان فیلم درباره این نوجوان با استعداد می گوید:

در خصوص جیکوب نوعی جدیت وجود دارد. او استاد بازی در نقش های مودب و مضطرب است؛ کسی که هم می خواهد کیف کند و هم ترسو است. او یک بازیگر شگفت انگیز است.

2- خانواده لوکا به وسیله مطرح ترین کمدین های دنیا صداگذاری شدند

لوکا عضوی از خانواده پاگورو است که اتفاقا هر کدام خلقیات منحصربه فرد و بعضا مضحکی دارند که آن ها را به خانواده ای تماشایی و دوست داشتنی تبدیل نموده است. جالب است بدانید صداپیشگی اعضای این خانواده بر عهده بعضی از مطرح ترین کمدین های دنیا است که تاثیر زیادی در القای حس صمیمیت و بامزگی به مخاطب دارند.

صداپیشگی شخصیت مادر لوکا دنیلا بر عهده مایا رودولف ستاره فیلم ساقدوش ها (Bridesmaids) و صداپیشگی پدر لوکا لورنزو هم بر عهده کمدین معروف جیم گافیگان بوده. بعلاوه ساشا بارون کوهن خلاق و بانمک هم ایفاگر نقش عموی لوکا است. کاترین اپل تدوینگر انیمیشن به بداهه پردازی های کوهن اشاره می نماید و می گوید این بداهه ها سکانس را تغییر می دادند. ظاهرا او علاقه داشت روینمودهای مختلف را امتحان کند تا ببیند کدام یک بهتر جواب می دهند اما انتخاب این که کدام راستا درست است اغلب برای گروه بسیار سخت بود.

3- جزئیات شگفت انگیز در طراحی شخصیت لوکا

پیکسار به خاطر توجه به جزئیات و طراحی های خلاقانه شخصیت هایش بسیار معروف است. به طوری که این شخصیت ها گاهی به میزان ای باورپذیر هستند که فراموش می کنیم در حال تماشای یک انیمیشن هستیم؛ لوکا هم از این قاعده مستثنا نیست.

اگر با دقت به طراحی هیولاهای دریایی نگاه کنید، از این حجم از توجه به جزئیات شگفت زده خواهید شد؛ برای مثال روی بدن لوکا دقیقا 3436 فلس وجود دارد (البته اینکه آیا تا به حال مخاطبی پیدا شده که آن ها را بشمارد یا نه، فعلا در هاله ای از ابهام است!)

4- ماجرای آروغ زدن لوکا!

در یکی از سکانس های فیلم، لوکا پس از این که بشقاب پاستا را تا سرانجام می بلعد، آروغ می زند. جالب است بدانید که جیکوب ترمبلی صداپیشه نوجوان لوکا از این اتفاق بسیار به وجد آمده و معتقد بود این افکت صوتی خیلی خیلی مجذوب نماینده از کار عایدیه و آروغ زدن به دستور کارگردان یک مهارت ویژه بازیگری است!

5- کارهای روزمره زیر دریا

یکی از کارهای روزمره لوکا چوپانی گله بز ماهی بود؛ به طوری که مثل یک چوپان واقعی با چوب دستی اش بز ماهی ها را برای چرا به سمت گیاهان دریایی که شباهت زیادی به علف داشتند، راهنمایی می کرد و ظاهرا این کار شغل خانوادگی شان به حساب می آمد!

جالب است بدانید بز ماهی واقعا گونه ای از آبزیان است که در بعضی از سواحل ایتالیا یافت می شوند و از نظر ظاهری هم کم و بیش شباهت زیادی به گله لوکا دارند با این تفاوت که در واقعیت احتمالا چوپانی نیست که آن ها را به چرا ببرد!

6- ارجاعات پیکسار به آثار خودش

هواداران پیکسار عادت دارند که در هر کدام از انیمیشن های پیکسار، ارجاعاتی به آثار قبلی ببینند و معتقدند این ارجاعات به دنیا سینمایی پیکسار اعتبار می بخشند. لوکا هم از این قاعده مستثنا نیست و اگر با دقت بیش تری به تماشای آن بنشینید می توانید المان هایی از سایر آثار این استودیو را کشف کنید.

برای مثال توپ نمادین قرمز، زرد و آبی پیکسار را می توانید در روز مسابقه جام پورتوروسو روی یکی از پشت بام ها ببینید یا کامیون سیاره پیتزای داستان اسباب بازی (Toy Story) در یکی از خیابان های پورتوروسو پارک شده است.

7- ارجاع به سینمای کلاسیک

پیکسار در انیمیشن لوکا فقط به آثار پیشین خودش رجوع ننموده و می توان پوسترهایی از فیلم های کلاسیک محبوب را هم در آن دید. برای مثال وقتی پدر و مادر لوکا برای پیدا کردن پسرشان از کنار سینمای پورتوروسو عبور می نمایند، می توانید پوستر یکی از آثار کلاسیک دیزنی یعنی 20000 فرسنگ زیر دریا (20,000 Leagues Under the Sea) را ببینید.

بعلاوه انریکو کازاروزا برای ساخت لوکا از آثار کلاسیک ایتالیایی دهه 50 میلادی هم الهام گرفته است که برای ادای احترام به این دوران طلایی از پوستر فیلم های جاده (La Strada) و تعطیلات رمی (Roman Holiday) هم استفاده شده است.

8- استفاده از افراد بومی در سکانس های مختلف

معمولا توجه اصلی فیلم هایی که با بودجه های کلان ساخته می شوند به گروه خاصی از عوامل است که از جمله آن ها می توان به ستارگان فیلم اشاره نمود و همین توجه بیش از میزان هم گاهی باعث غافل شدن از جزئیاتی می گردد که تضمین نماینده کیفیت اثر هستند.

اما خوشبختانه این اتفاق در خصوص لوکا به وقوع نپیوست. انریکو کازاروزا از بومیان ایتالیا برای صداپیشگی اهالی شهر استفاده کرد که بدون شک از عوامل باورپذیری و دل انگیز بودن این انیمیشن هستند.

9- دومین تجربه کارگردانی انریکو کازاروزا

لوکا اولین تجربه کارگردانی یک فیلم سینمایی بلند برای کازاروزا است. البته او سال 2011 انیمیشن کوتاه ماه (La Luna) را برای پیکسار نویسندگی و کارگردانی کرد که اتفاقا اثر بسیار خوبی هم از آب عایدی ولی از آنجایی که با اکران دلیر (Brave) هم زمان شد، نتوانست آن طور که باید و شاید دیده گردد. با این وجود بعدها نامزد اسکار برترین انیمیشن کوتاه شد.

10- برنامه ریزی برای اکران در سالن های سینما

لوکا قرار بود در تاریخ 18 ژوئن 2021 در سینماهای ایالات متحده آمریکا اکران گردد. با این وجود به علت همه گیری کرونا و ایمن نبودن سالن های سینما، تصمیم بر آن شد که در همان تاریخ از دیزنی پلاس منتشر گردد.

البته این فیلم در کشورهایی که به دیزنی پلاس دسترسی نداشتند، به وسیله سینماها اکران شد.

منبع: newsweek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22138

به "10 حقیقت جالب درباره انیمیشن لوکا که نمی دانستید" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 حقیقت جالب درباره انیمیشن لوکا که نمی دانستید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت جالب درباره انیمیشن لوکا که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید