5 خانه زیبای فیلم ها که دوست داریم در آن ها زندگی کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، خانه ها روح دارند و بخشی از حال و هوای روزهای خوب و بد زندگی مان را برای همیشه در خودشان نگه می دارند؛ شاید به همین دلیل است که وقتی به خاطراتمان فکر می کنیم بُعد مکان پررنگ ترین بخش تصورمان است و احتمالا یکی از اولین چیزهایی که به خاطر می آوریم، جایی است که روزی در آن حضور داشتیم.

5 خانه زیبای فیلم ها که دوست داریم در آن ها زندگی کنیم

خانه های ماندگار بسته به شرایط زیست هر شخص می تواند طیف وسیعی از مکان ها را در برگیرد؛ از خانه دوران کودکی تا اولین آپارتمان زندگی مستقل یا خانه گرم یک دوست صمیمی که لحظات فرح بخشی را در آن گذراندیم. با این حال خانه های دیگری هم وجود دارند که در خاطر بسیاری از انسان های کره زمین به عنوان مکانی رویایی ثبت شدند و متأسفانه در واقعیت وجود خارجی ندارند؛ درست حدس زدید خانه های فیلم های سینمایی یا سریال های تلویزیونی که آرزو می کنیم حداقل یک روز در آن ها اقامت داشته باشیم.

بسیاری بر این باورند که یک خانه خوب مکانی است که گوشه گوشه اش حس و حال صاحبانش را منعکس می کند؛ با این اوصاف خانه ها در فیلم های سینمایی اهمیت دوچندانی دارند و اطلاعات بیشتری درباره روحیات شخصیت های محبوبمان را در اختیارمان قرار می دهند و می توانیم شاهد شخصی ترین و مشخص کننده ترین تصمیم های زندگی شان باشیم .

از آپارتمان دهه نودی مونیکا در سریال دوستان (Friends) تا اتاق خواب آرنولد با پنجره های نورگیر سقفی در هی آرنولد (Hey Arnold) همه و همه از مکان هایی هستند که در خاطره جمعی نسل های مختلف تا ابد حک شدند. بعضی از این مکان ها به مقدار ای رویایی و هیجان انگیز هستند که می توانیم درباره زندگی مجللی که در آن ها جریان دارند ساعت ها خیال پردازی کنیم؛ مثلا چه کسی دوست ندارد در عمارت گتسبی بزرگ وقت بگذارند و به گوشه های پرزرق وبرقش سرک بکشد؟

تعداد خانه های رویایی فیلم های سینمایی و سریال ها بسیار زیاد است و بدون شک پرداختن به تمام آن ها کار دشواری است؛ پس علی الحساب در این فهرست به سراغ 5 خانه ماندگار و دوست داشتنی می رویم که احتمالا همه ما دوست داریم حداقل یک روز کامل را در آن ها بگذرانیم.

5- عمارت مک کافهرستر در فیلم تنها در خانه (Home Alone)

  • سال انتشار: 1990
  • کارگردان: کریس کلمبوس
  • بازیگران: مکالی کالکین، جو پشی، دنیل استرن، جان هرد، کاترین اوهارا، بیلی برد
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.6 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 68 از 100

شماره پنج این فهرست به خانه زیبای یکی از فیلم های کریسمسی اختصاص دار که بعید می دانم با آن آشنا نباشید؛ عمارت رویایی خانواده مک کافهرسترِ تنها در خانه و نمای برفی زیبایش و صد البته اتاق هایی که گویی برای نقشه های محیرالعقول کوین ساخته شده بودند.

ماجرای این فیلم کریسمسی کلاسیک درباره پسربچه 8 ساله ای به نام کوین (مکالی کالکین) است که تمام اعضای خانواده اش برای گذراندن تعطیلات کریسمس به پاریس می فرایند و به صورت کاملا تصادفی در خانه جا می ماند. او باید تعطیلات را در عمارت رویایی و بزرگشان به تنهایی بگذراند.

وقتی به خانه های نمادین فیلم های سینمایی فکر کنیم احتمالا یکی از اولین نام هایی که به ذهنمان می رسد همین عمارت مجذوب کننده تنها در خانه است. عمارت مک کافهرستر با نمای بیرونی چراغانی شده اش نه تنها روح دارد بلکه یکی از شخصیت های اصلی فیلم هم به شمار میرود که از قضا همدست خوبی برای اجرایی کردن انواع و اقسام نقشه های عجیب، خنده دار و تا مقدار ای پلید پسر کوچک خانواده است.

جالب است بدانید عمارت مک کافهرستر در واقعیت وجود خارجی دارد. این خانه سال 1920 در روستای وینتکا در استان ایلینوی آمریکا ساخته شد و دارای پنج اتاق خواب، یک سوییت اصلی و سه حمام است که کل بخش غربی خانه را در برمی گیرند. از قسمت های دیگر آن می توان به یک آشپزخانه بزرگ، یک گاراژ با ظرفیت دو اتومبیل و یک گلخانه اشاره کرد.

به مناسبت اکران قسمت ششم این فرنچایز محبوب با نام تنها در خانه دوست داشتنی (Home Sweet Home Alone) که به نوعی ریبوت قسمت اول بود، عمارت مک کالین برای یک شب اجاره داده شد و چهار طرفدار خوش شانس توانستند با پرداخت تنها 25 دلار، 24 ساعت رویایی را در این عمارت خاطره انگیز بگذرانند و به گوشه گوشه آن سرک بکشند.

4- خانه بازسازی شده نوآ در فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook)

  • سال انتشار: 2004
  • کارگردان: نیک کاساوتیس
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، ریچل مک آدامز، جیمز گارنر، جنا رولندز، جوآن آلن
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 53 از 100

این فیلم دراماتیک، عاشقانه و خاطره انگیز روایتگر ماجرای دو جوان به نام های الی (ریچل مک آدامز) و نوآ (رایان گاسلینگ) است که با وجود تفاوت های اساسی، دیوانه وار عاشق یکدیگر می شوند و سفری مملو از احساسات و سوءتفاهم را آغاز می کنند. دفترچه خاطرات یکی از عاشقانه های خوش ساخت است که هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این فیلم شامل لحظات ماندگار زیادی است اما بدون شک خاطره انگیزترین لحظه فیلم جایی است که نوآ خانه اش را مطابق سلیقه الی بازسازی می کند؛ یک خانه بزرگ سفید با پنجره های آبی با اتاقی مشرف به رودخانه که الی بتواند در آن نقاشی بکشد و یک ایوان که بتوانند با هم چای بنوشند و از تماشای غروب آفتاب لذت ببرند.

شاید برایتان سؤال باشد که آیا این خانه در واقعیت وجود دارد؟ با وجود اینکه بسیاری از صحنه های فیلم در مکان های دیگری فیلم برداری شدند اما خوشبختانه کاملا واقعی است. این خانه رویایی در جزیره وادمالاو در کارولینای جنوبی قرار گرفته است، در سال 1972 ساخته شده و ارزش آن برابر با 582 میلیون دلار است. نکته جالب این که پنجره های آن در حقیقت آبی نیست و در عوض سفید است.

زمانی که پیش تولید دفترچه خاطرات آغاز شد، ایده اصلی این بود که یک خانه متروک را پیدا کنند و در طول فیلم برداری آن را بازسازی کنند اما وقتی گروه تولیدکننده با این خانه گرم و زیبا روبه رو شدند، نتوانستند مقاومت کنند و به عنوان لوکیشن اصلی انتخاب شد.

این خانه در مجموع پنج اتاق خواب و چهار حمام دارد و به گفته صاحبان فعلی، فضای داخلی از قرن نوزدهم میلادی تغییر خاصی نکرده و بسیاری از جزئیات اصلی حفظ شده است؛ با این اوصاف اگر روزی روزگاری گذرتان به جزیره وادمالاو افتاد، شاید توانستید به خانه مجذوب کننده نوآ هم سری بزنید.

3- کلبه رزهیل در فیلم تعطیلات (The Holiday)

  • سال انتشار: 2006
  • کارگردان: نانسی مایرز
  • بازیگران: کامرون دیاز، کیت وینسلت، جود لا، جک بلک، ایلای والاک، ادوارد برنز
  • امتیاز IMDb فیلم: 6.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 49 از 100

فیلم های نانسی مایرز به فضاهای داخلی زیبا و مطلوبشان، معروف هستند با این حال یک خانه وجود دارد که به همه آن ها فزونی دارد؛ کلبه انگلیسی زیبا و گرم در کمدی رمانتیک تعطیلات محصول سال 2006. فیلم ماجرای دو زن جوان آمریکایی و انگلیسی با بازی (کامرون دیاز و کیت وینسلت) است که بعد از شکست عاطفی و جدا شدن از معشوق هایشان، تصمیم می گیرند در تعطیلات کریسمس خانه هایشان را با هم عوض کنند تا بلکه حال و هوای گرفته شان کمی بهتر شود.

کلبه رزهیل یکی از مجذوب کننده ترین خانه های فیلم های سینمایی است و حتی با این که واقعی نیست و فقط در مجموعه آثار هالیوودی موجودیت دارد اما هنوز هم غبطه برانگیز است. کلبه رزهیل در حقیقت از کلبه های مملو از پیچ امین الدوله دهکده هولمبری سنت ماری انگلستان الهام گرفته شده است.

نمای بیرونی و درونی عسلی رنگ کلبه رزهیل اصلی ترین ویژگی است که آن را به مکانی دنج و ایدئال برای گذراندن تعطیلات کریسمس تبدیل می کند که احتمالا آرزو می کردیم وجود خارجی داشت و می توانستیم در آن وقت بگذرانیم؛ تیرک های چوبی، شومینه، آشپزخانه روستایی و یک وان کوچک زیبا همه چیزی است که برای یک تعطیلات دل انگیز از خدا می خواهیم. در خاتمه از نقش مهم کیت وینسلت و کامرون دیاز در خاطره انگیز کردن فضاهای مختلف این کلبه انگلیسی زیبا هم نباید چشم پوش کرد.

2- خانه ادوارد فیلم ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands)

  • سال انتشار: 1990
  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: جانی دپ، وینونا رایدر، داین ویست، کتی بیکر، آنتونی مایکل هال
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 90 از 100

ادوارد دست قیچی به عنوان یک فیلم کالت کلاسیک شناخته می شود و می توان سبک و سیاق خاص تیم برتون را به خوبی در آن دید. شخصیت اصلی فیلم مرد غیرعادی به نام ادوارد (جانی دپ) با دستانی شبیه چندین تیغه و قیچی است. کم کم مشخص می شود او در حقیقت مخلوقی است که مخترعش پیش از ساخت دستانش از جهان رفته و او را با این ظاهر عجیب و ترسناک رها کرده. ادوارد حوادث ناگواری را پشت سر می گذارد که باعث می شود احساس کند با بقیه جهان هماهنگ نیست؛ بنابراین بیشتر روزهای زندگی اش را در قلعه بزرگی در حومه شهر می گذراند.

تیم برتون ناحیه خلیجی تمپای فلوریدا را به دلیل آسمان آبی شفافش به عنوان لوکیشن اصلی فیلم برداری ادوارد دست قیچی انتخاب کرد. یکی از نکات قابل تامل فیلم تضاد شدید میان خانه های محله با رنگ های پاستلی و عمارت تیره و تاریک ادوارد است. هدف اصلی این بود که محله ساده و کسل کننده جلوه کند.

از طرف دیگر قلعه نقش مهمی در فیلم دارد چون اولین خانه ادوارد است و رنگ های گوتیک تیره در آن کاملا خودنمایی می کند که از اصلی ترین ویژگی های سبک دلخواه تیم برتون در فیلم سازی است. با این حال عمارت ادوارد دست قیچی به خودی خود وجود خارجی ندارد.

در حقیقت ساختاری برای نمای بیرونی ایجاد شده است که با فیلم برداری از سمت پایین این تصور را ایجاد می کند که با مکانی تیره و تاریک سروکار داریم. همچنین فضای داخلی قلعه به مجموعه استودیو فاکس تعلق دارد که در کالیفرنیا واقع شده است.

1- عمارت تونی استارک در فیلم مرد آهنی (Iron Man)

  • سال انتشار: 2008
  • کارگردان: جان فاورو
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، ترنس هاوارد، جف بریجز، شان توب
  • امتیاز IMDb فیلم: 7.9 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز فیلم: 94 از 100

در نهایت به سراغ عمارت استارک، اقامتگاه میلیاردر بشردوست تونی استارک ملقب به مرد آهنی می رویم که یکی از پرزرق و برق ترین لوکیشن های جهانی سینمایی مارول هم به شمار میرود. این عمارت روی صخره ای در سواحل مالیبو واقع و با تکنولوژی های پیشرفته جهان ادغام شده و از طریق جارویس هوش مصنوعی و دستیار شخصی تونی استارک اداره می شد.

این عمارت رویایی با قیمت تقریبی 25 میلیون دلار چهار اتاق خواب، شش حمام و ساحل اختصاصی داشت و متأسفانه وقتی تونی استارک در مرد آهنی 3 (Iron Man 3) در یک مصاحبه مطبوعاتی ماندارین را تهدید کرد، نابود شد. با این وجود هنوز هم ملکی است که صد در صد ارزش قرار گرفتن در این فهرست را دارد.

با این حال این خانه با این شکل و شمایل در واقعیت وجود ندارد؛ چشم انداز ها آن با ترکیب تصاویر واقعی سواحل مالیبو از طریق جلوه های ویژه کامپیوتری درست شده است. همچنین منبع اصلی این عمارت، خانه ای در بالای کوه های سانتا مونیکا در بورلی هیلز است که در حقیقت برای فیلم برداری بعضی از صحنه ها استفاده شد و فضای داخلی خانه هم در استودیویی در منهتن ساخته شده است.

در هر صورت ترکیب چشم انداز ها چشم نواز و تکنولوژی فوق پیشرفته، عمارت تونی استارک را به یکی از بی نظیرترین خانه های سینمایی تبدیل کرده و حتی اگر طرفدار فیلم های ابرقهرمانی نباشیم، باز هم بدمان نمی آید یک روز کامل را در این عمارت باشکوه بگذرانیم.

فهرست پیشنهادی ما به خاتمه رسید. شما فکر می کنید جای کدام خانه های سینمایی خالی است؟

منبع: movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23306

به "5 خانه زیبای فیلم ها که دوست داریم در آن ها زندگی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خانه زیبای فیلم ها که دوست داریم در آن ها زندگی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید