آجیل بخورید تا چاق نشوید

معلوم شد که استفاده مکرر از آجیل از هر نوع با کاهش وزن همراه است. بنابراین، یک نیمه وعده اضافی، خطر افزایش وزن را به اندازه دو کیلوگرم در طی چهار سال کاهش می دهد. مقدار مشابهی از گردو، 15 درصد خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد.

آجیل بخورید تا چاق نشوید

خوردن آجیل روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال چاقی و ابتلا به بیماری های مرتبط با آن دارد. این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده اجرا شده است. دانشمندان دانشگاه هاروارد طی تحقیقاتی به مطالعه تاثیر مصرف آجیل بر روی کاهش خطر چاقی پرداختند، در این تحقیق 51529 مرد 40 تا 75 ساله که در بخش بهداشت و سلامت مشغول به کار هستند و 238، 386 پرستار 24-44 ساله شرکت کردند.

سلامت داوطلبان به مدت 20 سال کنترل شد. شرکت کنندگان هر چهار سال یک بار وزن و دفعات خوردن یک وعده آجیل (28 گرم) را در سال قبل گزارش کردند. همچنین در این تحقیقات سطح تمرینات هفتگی از جمله پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا نیز ارزیابی شد.

معلوم شد که استفاده مکرر از آجیل از هر نوع با کاهش وزن همراه است. بنابراین، یک نیمه وعده اضافی، خطر افزایش وزن را به اندازه دو کیلوگرم در طی چهار سال کاهش می دهد. مقدار مشابهی از گردو، 15 درصد خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد.

دانشمندان خاطرنشان کردند که این مطالعه مشاهده ای بوده، به این معنی که قادر به شناسایی دقیق علت و معلول نیست. با این حال، داده های مشاهدات دیگر را تأیید می کند. اعتقاد بر این است که آجیل به اتلاف زیاد انرژی در هنگام جویدن کمک می کند و فیبر بالای آن باعث احساس سیری طولانی تر می شود.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: بروزرسانی: 8 آبان 1398 شناسه مطلب: 2813

به "آجیل بخورید تا چاق نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آجیل بخورید تا چاق نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید