آمادگی ایران برای تقویت زبان فارسی دانشجویان پاکستانی

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- وابسته فرهنگی ایران در بازدید از دانشکده دولتی فاطمه جناح این شهر جهت همکاری در راستای ارتقای دانش گفتاری استادان و دانشجویان زبان فارسی در پاکستان اعلام آمادگی کرد.

آمادگی ایران برای تقویت زبان فارسی دانشجویان پاکستانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور در بازدید از دانشکده دولتی فاطمه جناح این شهر جهت همکاری در راستای ارتقای دانش گفتاری استادان و دانشجویان زبان فارسی در پاکستان اعلام آمادگی کرد.

جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور با پروفسور دکتر بشرا سمینه رئیس دانشکده فاطمه جناح این شهر دیدار و درخصوص راهکار های مختلف جهت تقویت زبان فارسی در پاکستان به مصاحبه پرداخت. در این نشست ظرفیت های دانشکده دولتی فاطمه جناح برای تقویت زبان فارسی و توسعه روابط فرهنگی ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

خانم صائمه اعجاز رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده فاطمه جناح در این نشست با بیان اینکه 350 دانشجو در مقطع لیسانس و فوق لیسانس تحصیل می کنند گفت: به دانشجویان بیشتر ادبیات کلاسیک و قواعد و گرامر زبان فارسی آموزش داده می شود و دانشجویان به دلیل کمبود استاد و نبود تسهیلات لازم قادر به مصاحبه به زبان فارسی نیستند. وی همچنین خواهان رفع کمبود ها در اتاق ایران شناسی شد و گفت: به کتاب ها و منابع پژوهشی بویژه در حوزه ادبیات معاصر نیازمندیم.

جعفر روناس وابسته فرهنگی کشورمان در این نشست بر ضرورت تقویت زبان فارسی در بین دانشجویان تاکید کرد و گفت: آماده ایم تا کلاس های گفتاری زبان فارسی را برای استادان و دانشجویان زبان فارسی در این دانشکده دایر کنیم.

وی همچنین آمادگی خود را در تامین برخی امکانات و رفع کمبود ها از جمله تهیه فایل کتاب های جدید برای اتاق ایران شناسی اعلام نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18239

به "آمادگی ایران برای تقویت زبان فارسی دانشجویان پاکستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای تقویت زبان فارسی دانشجویان پاکستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید