آیا تخم مرغ باز هم گران می گردد؟

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم گذار استان اصفهان گفت: تحریم ها و افزایش تقاضا برای خرید تخم مرغ موجب افزایش قیمت آن شده است.

آیا تخم مرغ باز هم گران می گردد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از اصفهان خسرو منصوری مدیرعامل اتحادیه سراسری فراوریکنندگان مرغ تخم گذار استان اصفهان اظهار کرد: از یک سو کشور به علت تحریم ها با کمبود فراوری تخم مرغ روبرو است و از سوی دیگر همیشه در این فصل با افزایش تقاضا برای خرید این محصول پروتئینی به وسیله مردم روبرو هستیم که این دو عامل موجب افزایش قیمت آن شده و مزید بر آن قیمت تمام شده فراوری تخم مرغ هم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت تخم مرغ در شرایط فعلی نسبت به قیمت مصوب قبلی این محصول فرق دارد و نرخ مصوب آن اکنون در بازار وجاهتی ندارد، شرح داد: در 6 ماه گذشته پیشنهاد افزایش قیمت تخم مرغ بار ها در ستاد تنظیم بازار مطرح شد و حتی خود دستگاه های متولی از جمله مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پذیرش افزایش قیمت این محصول را داشتند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فراوریکنندگان مرغ تخم گذار استان اصفهان درباره نقش تحریم ها بر فراوری تخم مرغ، گفت: از زمانی که کشور تحریم شد، عملا اجازه واردات گله های اجداد انجام نشد و به تبع آن گله های مادر و گله های تجاری با کمبود روبرو شد که این کمبود در نهایت کاهش عرضه جوجه یک روزه تخم گذار و در پی آن گرانی تخم مرغ در بازار را در پی داشت.

وی توضیح داد: دولت با راه حل های مختلفی در پی جبران کاهش عرضه تخم مرغ در بازار است، اما در نهایت این کمبود به طور مقطعی با افزایش طبیعی قیمت، خود را در بازار نشان داده است.

منصوری اضافه نمود: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده 43 هزار تومان و درب مرغداری ها 38 هزار تومان است، بعلاوه قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری حدود 19 هزار تومان و برای مصرف کننده حدود 22 هزار تومان است.

وی گفت: برای جبران کمبود تخم مرغ، اتحادیه مرکزی میهن به اسم مسئول تنظیم بازار تخم مرغ کشور حدود 10 هزار تن تخم مرغ را از ترکیه خریداری نموده که بخشی از آن در دو روز گذشته وارد کشور شده است، بعلاوه با تمهیدات اجرا شده تا حد قابل قبولی اندازه فراوری کشور افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فراوریکنندگان مرغ تخم گذار استان اصفهان اضافه نمود: داخل استان حدود 70 درصد ظرفیت فراوری مرغداری های تخم گذار پُر است و در استان کمبودی نداریم و فراوری تکاپوی احتیاج اصفهان را می دهد و مازاد بر احتیاج استان است.

وی اضافه نمود: استان اصفهان حدود 20 تا 30 درصد تخم مرغ مازاد فراوری خود را به خارج استان صادر می نماید.

منصوری با پیش بینی شرایط بازار تخم مرغ و تداوم افزایش قیمت آن، گفت: با اقدامات اجرا شده در چند روز گذشته قیمت تخم مرغ تا سطح قیمت تمام شده برای مرغداران کاهش داشته است.

ی

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21016

به "آیا تخم مرغ باز هم گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تخم مرغ باز هم گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید