آیین بزرگداشت یکصد و سیزدهمین سالگرد صدور فرمان مشروطه در تبریز

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، تبریز را طلایه دار برقراری حاکمیت قانون در کشور معرفی کرد.

آیین بزرگداشت یکصد و سیزدهمین سالگرد صدور فرمان مشروطه در تبریز

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار درآیین بزرگداشت یکصد و سیزدهمین سالگرد صدور فرمان مشروطه، که روز 14 مرداد 98 در محل خانه مشروطه تبریز، برگزار گردید،گفت: تبریز همیشه پیشتاز عرصه آزادی و آزادی خواهی بوده و این پیشتازی در به ثمر رسیدن انقلاب مشروطه به شیوه ای ارجمندتر به منصه ظهور رسیده است.

او با تأکید به این که پاسداری و به پایان رسیدن نهضت مشروطه، مدیون علما، دلاوران و مردم قهرمان تبریز است، ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان در رویداد عظیم مشروطه تنها با هدف برقراری حاکمیت قانون به جای اراده اشخاص، تأمین حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی به پا خاسته اند که نشان از یک انقلا ب پیشرو و مترقی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: به نظر می رسد در حال حاضر توجه به مبحث مشروطیت کمرنگ شده است و کمتر صحبتی از جنبه های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه آن به میان می آید. این در حالی است که ما برای ادامه راه و تحقق آرمان های عدالت خواهانه، یقینا به یاری پژوهشگران و محققان، به بازخوانی تاریخ مشروطه احتیاج داریم.

او با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه صیانت از آثار و معرفی تاریخ مشروطه، گفت: از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان می توان به پیگیری طرح توسعه، بهسازی و توسعه امکانات خدماتی موزه مشروطه، بازگشایی خانه ستارخان و افتتاح فاز اول خانه موزه شیخ محمد خیابانی در شهریور ماه امسال اشاره نمود.

آبدار گفت: در راستای اجرایی شدن طرح توسعه موزه مشروطه از شهردار محترم تبریز خواستاریم تا با تملک خانه های مجاور موزه در این امر یاریگر اداره کل میراث فرهنگی باشند.

در آیین بزرگداشت یکصد و سیزدهمین سالگرد صدور فرمان مشروطه، دکتر ظریفیان استاد دانشگاه تهران با موضوع احتیاج امروز جامعه ایران به مشروطه و دکتر قدیمی استاد دانشگاه تبریز با موضوع نخستین تجربه دموکراسی در ایران، به سخنرانی پرداختند.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2153

به "آیین بزرگداشت یکصد و سیزدهمین سالگرد صدور فرمان مشروطه در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین بزرگداشت یکصد و سیزدهمین سالگرد صدور فرمان مشروطه در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید