اخذ مالیات خودروهای لوکس کلید خورد

به گزارش دَبی بلاگ، به تازگی اخذ مالیات خودروهای لوکس در کمیسیون اقتصاد دولت تأیید شده است. جزئیات اجرای این آئین نامه را در ادامه بخوانید.

اخذ مالیات خودروهای لوکس کلید خورد

خبرنگاران - امیدعلی پارسا درباره علت تعلل در تصویب آئین نامه اقتصادیات بر خانه ها و خودروهای لوکس گفت: آئین نامه مدت ها قبل توسط سازمان امور اقتصادیاتی به دولت ارسال شد و به تازگی در کمیسیون اقتصاد دولت تأیید شده است.

وی اضافه نمود: این آئین نامه احتمالاً طی این روزها ابلاغ خواهد شد.

پارسا شرح داد: با ابلاغ آئین نامه، عملاً اخذ اقتصادیات از خانه ها و خودروهای لوکس کلید خواهد خورد و در آن جریمه های سنگینی برای کسانی که از این اقتصادیات فرار کنند در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادیاتی همچنین در مورد درآمدهای اقتصادیاتی در بودجه 1400 گفت: عددی که در بودجه 1400 برای دریافت اقتصادیات اضافه شد، مجموعه برآوردها و انتظاراتی بود که مجلس از میزان درآمدهای اقتصادیاتی داشت. حداکثر تلاش ما این است که ضمن فشار نیامدن به طبقه پایین مردم و تولید، این پیش بینی را محقق کنیم این اقتصادیات چون همزمان با افزایش نرخ ها نیست فشار جدیدی را به مودی اقتصادیاتی وارد نمی کند بلکه با کارایی بیشتر این کار انجام خواهد شد.

هیچ انسان عاقلی منزلش را خالی نگه نمی دارد

وی ادامه داد: در بحث اقتصادیات بر خانه های خالی، قانون آن به گونه ای نوشته شده است که هیچ انسان عاقلی خانه اش را خالی نگه ندارد. وقتی 50 درصد اجاره ماهانه به عنوان جریمه دریافت می شود هیچ انسان عاقلی هنگامی که 5 میلیون تومان ارزش اجاره منزل او باشد، دو و نیم میلیون تومان جریمه نخواهد داد در حالی که خانه او نیز خالی خواهد بماند بنابراین اگر این هدف سیاست گذار محقق شود، درآمد قابل توجهی برای دولت نخواهد داشت اما به هر حال برخی به گونه دیگری محاسبه می کنند.

به گزارش مهر، وی در پایان گفت: تمامی فعالیت های اقتصادی مجموعه نهادهای انقلاب اسلامی مشمول اقتصادیات هستند اتفاقاً این نهادها، نهادهای بسیار خوش حسابی هستند و به جهت حساسیت هایی که اخیراً به وجود آمده خوش حسابی آنها بهتر نیز شده است.

منبع: بیت ران
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15632

به "اخذ مالیات خودروهای لوکس کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات خودروهای لوکس کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید