ارائه 10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اردیبهشت ماه سال گذشته تا به امروز 10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کار ها پرداخت شده است.

ارائه 10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسین محمودی درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهارداشت: از زمان آغاز ثبت نام (بیستم اردیبهشت ماه 99) تا به امروز 523 هزار و 777 فقره ثبت نام در سامانه کارا با اشتغال 978 هزار نفر اجرا شده است.

وی اضافه نمود: تسهیلات درخواستی ثبت شده در سامانه کارا برابر 18 هزار و 150 میلیارد تومان است که 10 هزار و 82 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسئول، بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری می نمایند و سامانه کارا همچنان فعال است و صاحبان کسب و کار های آسیب دیده کرونایی می توانند در آن ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به واحد های آسیب دیده در نظر گرفته شده است، گفت: در این راستا 14 رسته اصلی و 850 زیررسته شناسایی شدند و در حال دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: لیست گروه های شغلی مشمول این تسهیلات شامل مراکز فراوری و توزیع غذا های آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسرا ها اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بعلاوه، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی، فراوری و توزیع پوشاک، فراوری و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه ای، مراکز فراوری و توزیع و فروش صنایع دستی، آکادمی های رانندگی، آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها، موسسه های خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و واحد های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز فراوری محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز فراوری و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی از دیگر رسته های شغلی بودند.

محمدی با اشاره به اینکه این سامانه همچنان برای ثبت نام دریافت تسهیلات فعال است، گفت: بر این اساس به تعداد کارکنان واحد های ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، 12 تا 16 میلیون تومان وام 12 درصد با بازپرداخت 22 ماهه اقساط و 2 ماه تنفس (مجموعا 24 ماه) تعلق می گیرد.

وی اضافه نمود: این افراد به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه نموده و برای تسهیلات 12 درصدی ثبت نام نمایند.

مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: برای بازپرداخت اقساط نیز به دریافت نمایندگان تسهیلات فرصت داده شده است.

لازم به ذکر است پس از شیوع کرونا در ماه های پایانی سال 98، بسیاری از کسب و کار ها دچار چالش شدند. ایجاد رکود مالی، کاهش تقاضای خرید و تعطیلات اجباری کرونایی، باعث شدند که بعضی مشاغل ورشکست شده و بعضی نیز کارکنان خود را کاهش دادند. با هدف حمایت از کسب و کارها، پرداخت تسهیلات ویژه برای کسب و کار های واجد شرایط در دستور کار نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21505

به "ارائه 10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 10 هزار و 82 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به کسب و کارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید