اردوغان خواهان تحریم کالاهای فرانسوی در ترکیه شد

به گزارش دَبی بلاگ، در ادامه تنش های بوجود آمده میان روسای جمهور ترکیه و فرانسه، رجب طیب اردوغان خواهان تحریم کالاهای فرانسوی در کشورش شد.

اردوغان خواهان تحریم کالاهای فرانسوی در ترکیه شد

به گزارش خبرنگاران از مهر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، امروز دوشنبه از مردم کشورش خواست تا کالاهای فرانسوی را تحریم نمایند.

اردوغان روز گذشنه برای دومین بار ظرف چند روز اخیر از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواسته بود تا تست روانی انجام دهد.

اردوغان، مکرون را فردی گمراه خطاب کرد و گفت: مکرون به خاطر طرز برخوردش با میلیون ها انسان معتقد از مذهبی دیگر باید معاینه روانی گردد.

او اخیراً نیز این لفظ را در خصوص مکرون به کار برده بود؛ موضوعی که منجر به فراخوانده شدن سفیر فرانسه در ترکیه به پاریس شد و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز این اظهارات را غیرقابل قبول خوانده و از ترکیه خواست که این رویارویی خطرناک را متوقف کند.

اردوغان می گوید بسیاری از مسلمانان خواهان بایکوت فرانسه هستند.

رئیس جمهور ترکیه در انتقاد از مکرون گفته است: کسانی که جهان را غیرقابل سکونت نموده اند، ما را مورد هدف قرار می دهند، چون بازی آنها را به هم زدیم و چهره واقعی آنها را آشکار کردیم.

روابط فرانسه و ترکیه طی ماه های گذشته به خاطر مناقشه لیبی، حفاری های ترکیه در مدیترانه و حمایت آنکارا از باکو در جنگ قره باغ به شدت تیره شده است.

علاوه بر این موارد اخیراً یک معلم فرانسوی با نشان دادن تصاویر موهن مجله شارلی ابدو در سر کلاس، خشم مسلمانان را برانگیخت تا جایی که یک جوان این معلم تاریخ را با سلاح سرد به قتل رساند.

قتل این معلم فرصت مظلوم نمایی برای فرانسه و حمله گسترده به مسلمانان را فراهم کرد و ماکرون نیز با فرصت طلبی خاص خود و با حمایت از اقدامات این مقتول بار دیگر بر لزوم اجرای لایحه جنجالی خود تاکید نمود که همین امر با انتقادهای جهانی روبرو شد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12673

به "اردوغان خواهان تحریم کالاهای فرانسوی در ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان خواهان تحریم کالاهای فرانسوی در ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید