از آیفون 14 تا پرتاب تاریخی تلسکوپ جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی

به گزارش دَبی بلاگ، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از آیفون 14 تا پرتاب تاریخی تلسکوپ جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی

جهت نفس گیر تلسکوپ فضایی جیمز وب را از پرتاب تاریخی تا استقرار ببینید

تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope) روز شنبه 25 دسامبر (4 دی) یعنی دقیقا اول کریسمس طی یک پنجره 32 دقیقه ای که در ساعت 07:20 صبح منطقه زمانی شرقی (15:50 به وقت تهران) باز شد، با موفقیت به فضا پرتاب شد. رصدخانه فضایی 9.7 میلیارد دلاری جیمز وب (JWST) به وسیله ناسا و با مشارکت آژانس های فضایی اروپا و کانادا هدایت می گردد. پس از پرتاب این تلسکوپ نخستین ماه خود در فضا را در سفری حساس می گذراند و در یک توالی استقرار پیچیده به مدار خود (نقطه لاگرانژی 2) در فاصله 1.6 میلیون کیلومتری زمین خواهد رفت.

کو: آیفون 14 دوربین 48 مگاپیکسلی و آیفون 15 لنز پریسکوپی خواهد داشت

طی ماه های گذشته گزارش های مختلفی درباره بهره گیری آیفون 14 از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی منتشر شده است. گفته می گردد فقط مدل های پرو آیفون 14 از چنین دوربینی استفاده خواهند کرد. برای یادآوری باید بگوییم که تمام مدل های سری آیفون 13 از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بهره می برند. آقای مینگ-چی کو درباره ارتقای دوربین تله فوتو و اولترا واید این گوشی ها اظهارنظر ننموده و این یعنی احتمالا تنها ارتقای ماژول دوربین مدل های پرو آیفون 14 محدود به دوربین اصلی آن ها خواهد بود.

گوشی های هایسنس با گارانتی تسک میران رسما وارد بازار ایران شدند

شرکت تسک میران به عنوان یکی از واردنمایندگان بزرگ محصولات شیائومی در کشور، روز شنبه در نشستی خبری که با حضور مدیران این شرکت و اصحاب رسانه برگزار گردید، از قرارداد همکاری خود با هایسنس برای واردات گوشی های هوشمند این برند به بازار کشور اطلاع داد. هایسنس E30 Lite، E50، E50 Lite و H50 Lite نخستین گوشی های این برند هستند که در کلاس مالی و در محدوده قیمتی 2 تا 4.5 میلیون تومان با گارانتی تسک میران روانه بازار کشورمان شده اند.

8 روش مجذوب نماینده برای کسب عایدی از راه عکاسی

کسب عایدی از عکاسی ممکن نیست. این احتمالا یکی از بزرگ ترین هدایت های اشتباهی است که تا حالا ممکن است شنیده باشید. این حرف متأسفانه مانع از حرکت خیلی از افراد به سمت علایق خود می گردد و در آینده هم ممکن است نتایج بدتری به همراه داشته باشد. اگر حاضر باشید کمی خارج از چارچوب فکر کنید، راه های زیادی برای کسب عایدی از عکاسی وجود دارد. اگر کمی خوش بین باشیم، تنها کافی است مقداری تجربه بیشتری در این زمینه به دست بیاورید و یا اینکه کیفیت کار خود را واقعا بالا ببرید تا خیلی بیشتر از شغل های اداری از عکاسی عایدی داشته باشید.

رقیب زد فلیپ 3 از راه رسید؛ با هواوی P50 Pocket آشنا شوید

هواوی هفته پیش از گوشی P50 Pocket رونمایی کرد که مانند سری گلکسی زد فلیپ یک گوشی تاشوی مبتنی بر مکانیسم عمودی محسوب می گردد. کاربران برای خرید مدل عادی این گوشی می توانند بین دو رنگ سیاه و سفید دست به انتخاب بزنند و بعلاوه باید به وجود یک مدل مخصوص طلایی رنگ هم اشاره کنیم. در پنل پشتی این گوشی دو دایره کوچک دیده می گردد که یکی از آن ها به عنوان ماژول دوربین انجام وظیفه می نماید و دیگری یک نمایشگر 1.04 اینچی محسوب می گردد. کاربران از این نمایشگر می توانند برای کارهایی مانند مشاهده ساعت، نوتیفیکیشن ها، ثبت عکس های سلفی و دیگر کارهای این چنینی استفاده نمایند.

امنیت در کیف های پول رمزارز به زبان ساده؛ آنچه باید بدانید

امنیت در کیف های پول رمزارز را چه مسائلی مشخص می نماید؟ در این مقاله قصد داریم امنیت در کیف های پول رمزارز را به زبان ساده و قابل درک برای عموم مخاطبان آنالیز کنیم و به مسائلی بپردازیم که اگر در بازار رمزارزها فعالیت می کنید، حتما باید به آن ها توجه داشته باشید. بر خلاف تصور عموم، کیف های پول رمزارز هیچ یک از ارزهای خریداری شده و یا منتقل شده به آن ها را در خود ذخیره نمی نمایند (حتما شگفت زده شدید!). این مسأله کاملا حقیقت دارد و باید بدانید تمام کیف های پول دیجیتالی مانند تراست والت، صرافی های آنلاین، کیف های پول سخت افزاری مانند لجر و ترزور همگی فقط حاوی کلید خصوصی و عمومی شما و وسیله ای هستند که شما را به بلاک چین شبکه های مختلف مانند اتریوم، کاردانو، پولکادات، بیت کوین و… متصل می نمایند.

چرا زاکربرگ از همین حالا در پروژه متاورس شکست خورده است؟

متاورس یکی از داغ ترین اتفاقات سال 2021 بود؛ ایده ای که مارک زاکربرگ در رویدادی هم زمان با تغییر نام کمپانی فیسبوک به متا، آن را بیان کرد تا بر اهمیت آن تأکید کند. بسیاری متاورس را آینده اینترنت می دانند، جایی که شما می توانید به عنوان یک کاراکتر مجازی وارد آن شوید، با همکاران خود صحبت کنید و شغل و عایدی رمزارزی داشته باشید. اما بعد از فروکش کردن موج اولیه خبرها و نقدها، به نظر می رسد زاکربرگ آن گونه که تصور می شد جایگاه محکمی در این رقابت ندارد.

آنالیز هدفون بی سیم شیائومی هایلو T15؛ مالی با شارژدهی خوب

برند هایلو با هدفون های بی سیم با کیفیتی که روانه بازار نموده، به برند محبوب خیلی از افراد تبدیل شده. به همین بهانه در این ویدیو به سراغ جعبه گشایی و آنالیز هدفون بی سیم هایلو مدل T15 رفته ایم که یک گزینه مالی نسبتا مطلوب به شمار می آید. بد نیست بدانید که هایلو، یک زیر برند از مجموعه شیائومی محسوب می گردد که در سال 2015 تأسیس شد و این روزها تمرکز ویژه ای روی فراوری هدفون های وایرلس گذاشته که عمدتا جزء گزینه های مالی بازار محسوب می شوند.

حرکت با سرعت نور؛ رویایی که شاید روزی ممکن گردد

از دیدگاه اینشتین و تئوری های او، حرکت با سرعت نور یا با سرعتی فراتر از آن برای انسان غیرممکن است. اما آیا روزگاری پرواز کردن برای نوع بشر، رویایی غیرممکن و دست نیافتنی نبوده؟ دانشمندان تصور می نمایند که سفر بین ستاره ای، رویایی است که شاید روزی رنگ و بوی حقیقت به خود بگیرد. یک فیزیکدان مکزیکی به نام میگوئل آکوپیر، تحت تأثیر مجموعه سینمایی استارترک محاسباتی انجام داده که با آن یک سفینه بتواند سریع تر از سرعت نور حرکت کند. مکانیزم عمل این سفینه به صورتی است که خودش حرکت نمی نماید، بلکه با موج سازی گرانشی می تواند اقیانوس مکان-زمان روبرویش را فشرده نموده و با خروج از سفینه آن را بسط بدهد. در این صورت است که می تواند به سرعت نور، یا حتی سرعتی فراتر از نور برسد.

ترفندهای فیلم برداری با گوشی و دوربین برای ساخت تصاویر سینمایی بدون تجهیزات

این جمله که تصویربرداری به امکانات حرفه ای و گران قیمت احتیاج دارد را دور بریزید. تنها چیزی که تصویربرداری احتیاج دارد، خلاقیت در استفاده از ساده ترین امکانات است. شما با دوربین معمولی یک گوشی موبایل هم می توانید تصاویر سینمایی بی نظیری خلق کنید، اما به این شرط که یک سری ترفند و به اصطلاح فوت کوزه گری در این کار را بلد باشید. هدف از این ویدیو آموزش چند نمونه از این ترفندها به شماست؛ ترفندهایی که با ساده ترین امکانات می توانید آن ها را روی پروژه های ویدیویی تان ایجاد کنید و چیزی بسازید که همه از تماشایش حیرت زده شوند.

برای دسترسی به جدیدترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23268

به "از آیفون 14 تا پرتاب تاریخی تلسکوپ جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آیفون 14 تا پرتاب تاریخی تلسکوپ جیمز وب؛ برترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید