اعتراض واشنگتن به تعویق انتخابات هنگ گنک یک روز پس از درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا

به گزارش دَبی بلاگ، کاخ سفید یک روز بعد از درخواست رئیس جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با اتخاذ موضعی مداخله جویانه تعویق انتخابات در هنگ کنگ به دلیل بحران کرونا را محکوم کرد.

اعتراض واشنگتن به تعویق انتخابات هنگ گنک یک روز پس از درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم درخواست رئیس جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور، کاخ سفید تصمیم کری لام فرماندار هنگ کنگ برای تعویق انتخابات مجلسی به دلیل شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.

سخنگوی کاخ سفید یک روز بعد از درخواست دونالد ترامپ برای به تعوق افتادن انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان) آمریکا، موضعی مداخله جویانه علیه به تعویق افتادن انتخابات مجلسی هنگ کنگ اتخاذ و آن را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه (دیروز) خود به اعلام تعویق انتخابات مجلسی هنگ کنگ به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا واکنش نشان داد.

این مقام آمریکایی در ادامه دخالت های واشنگتن در امور داخلی چین و هنگ کنگ، تعویق این انتخابات را تضعیف فرایندهای دموکراتیک و آزادی های هنگ کنگ توصیف و به چین اتهام زنی کرد.

مک انانی مدعی شد: این تازه ترین نمونه در لیست رو به گسترش وعده های شکسته شده پکن است که در آنها طی بیانیه مشترک بریتانیا- چین (حفظ) استقلال و آزادی های مردم هنگ کنگ تا سال 2047 را قول داده بود.

مقام های آمریکایی طی هفته های اخیر و به موازات تشدید تنش ها بین واشنگتن و پکن بارها به ویژه در زمینه روابط چین و هنگ کنگ، اتهام زنی کرده اند اما چین با رد این اتهام زنی ها به این کشور درباره دخالت در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

سخنگوی کاخ سفید در حالی تعویق انتخابات مجلسی در هنگ کنگ را محکوم کرد که یک روز قبل از آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهان به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده بود.

ترامپ که بارها از رأی گیری پستی انتقاد کرده روز پنجشنبه به صورت ضمنی خواهان تعویق زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

او در پیامی توییتری نوشت: با وجود رأی گیری پستی (نه رأی گیری غیابی که خوب است) انتخابات 2020، نادرست ترین و متقلبانه ترین انتخابات خواهد بود. این باعث شرمساری بزرگی برای آمریکا خواهد شد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، امن و بدون خطر رأی بدهند به تعویق بیاندازیم؟؟؟ (جزئیات بیشتر).

کری لام فرماندار هنگ کنگ روز گذشته گفت که برای حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی مردم این منطقه در برابر خطر ویروس کرونا، انتخابات مجلسی هنگ کنگ یک سال به تعویق افتاد.

خانم لام در یک نشست خبری در این باره گفت: واقعا به تعویق انداختن (انتخابات) یک تصمیم سخت بود اما ما خواهان اطمینان یافتن از ایمنی و سلامت عمومی هستیم.

شورای قانونگذاری (مجلس محلی) هنگ کنگ 70 کرسی دارد و آخرین بار سپتامبر 2016 انتخابات این شورا برگزار شد و قرار است سپتامبر سال 2021 این انتخابات برگزار شود.

طبق گزارش ها، دولت محلی هنگ کنگ روز پنجشنبه هفته گذشته حضور و نامزدی 12 سیاستمدار اپوزیسیون در انتخابات مجلسی را ممنوع کرد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10813

به "اعتراض واشنگتن به تعویق انتخابات هنگ گنک یک روز پس از درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض واشنگتن به تعویق انتخابات هنگ گنک یک روز پس از درخواست ترامپ برای تعویق انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید