گزارش، کرونا شرایط اجتماعی و سیاسی آمریکا را به هم ریخت

به گزارش دَبی بلاگ، تأیید ابتلا و مرگ چند نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا باعث شده مردم ساکن مناطق شیوع دچار سراسیمگی شوند و سیاستمداران هم از عملکرد ترامپ در قبال این موضوع شاکی باشند.

گزارش، کرونا شرایط اجتماعی و سیاسی آمریکا را به هم ریخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ویروس کرونا بالاخره به آمریکا رسیده و تلفات ناشی از آن نیز رسماً توسط مقامات ایالتی این کشور اعلام شده است، بر همین اساس آسوشیتدپرس گزارش داد شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش بی سابقه تقاضای کالاهای پایه ای و همچنین محصولات بهداشتی از جمله ماسک و دستکش های یک بارمصرف، فروشگاه های زنجیره ای و دولت آمریکا را برای تأمین این احتیاجها با مشکل روبرو نموده است.

درحالی که مردم در کوشش برای حفاظت از خودشان در برابر این ویروس و ذخیره سازی مواد غذایی در صورت قرنطینه هستند، مغازه های سراسر جنوب کالیفرنیا با افزایش تقاضای کالاهای مرتبط با سلامت، مواد غذایی و دیگر مایحتاج روبرو شده اند. این احساس اضطرار روز سه شنبه تشدید شد زمانی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر آمریکا به مردم این کشور توصیه کرد برای شیوع ویروس کرونا آماده باشند.

یک کاربر فضای مجازی از سیلیکون ولی گزارش داده مثبت شدن نتیجه سه نفر در این منطقه از کالیفرنیا باعث شده مردم به سوپرمارکت هجوم ببرند و قفسه های آن را خالی نمایند.

ماسک ها یک کالای پرتقاضا هستند برخی می توانند ذرات را فیلتر نمایند و اغلب آنها حداقل مانع از شیوع آلودگی از فرد استفاده نماینده ماسک به هنگام لمس صورتش می گردد اما به گفته کارشناسان، شست وشوی مرتب دست با آب و صابون بهترین راه برای حفاظت از ابتلا دربرابر ویروس کروناست.

به مردم توصیه شده اگر در سلامت هستند، ماسک نخرند تا درصورتی که نیروهای پزشکی به ماسک احتیاج داشته باشند بتوانند آنها را تهیه نمایند، با این حال ماسک های N95 که بسیار سفت و سخت دهان و بینی فرد را می پوشانند، در قفسه فروشگاهها یافت نمی گردد.

دولت آمریکا اعلام نموده است به ماسک های بیشتری احتیاج دارد. الکس آیزار وزیر خدمات بهداشتی و انسانی روز سه شنبه به سنا گفت آمریکا 12 میلیون ماسک N95 ذخیره دارد اما احتمالاً به 300 میلیون ماسک برای نیروهای درمانی خود احتیاج دارد.

ترامپ که چند روز قبل سعی نموده بود شیوع کرونا و احتمال گسترش در آمریکا را کم اهمیت و جزیی جلوه دهد اعلام نمود: تصمیم گرفته ایم پروازها از مبدأ چین را متوقف کنیم و از آمریکایی ها می خواهیم به ایران سفر ننمایند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و مسئول هماهنگی مبارزه با ویروس کرونا نیز گفت: آمریکا شهروندان خارجی را که موقع ورود به آمریکا ظرف دو هفته قبل از آن به ایران سفر نموده باشند، راه نمی دهد.

از سوی دیگر جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن چند ساعت پس از اعلام نخستین مورد مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در آمریکا، در این ایالت شرایط فوق العاده اعلام نمود.

در بیانیه فرماندار ایالت واشنگتن، به همه نهادهای دولتی دستور داده شد از همه منابع و امکانات لازم برای آمادگی و پاسخ به شیوع ویروس استفاده نمایند و همچنین در صورت لزوم از گارد ملی واشنگتن استفاده گردد.

این بیانیه اندکی پس از آن منتشر شد که فرماندار واشنگتن مرگ نخستین نفر در آمریکا بر اثر آلودگی به ویروس کرونا را اعلام نمود. مقامات تا به امروز چهار مورد آلودگی به این ویروس را در آمریکا اعلام نموده اند که منشأ هیچ یک از آنها معین نیست و این بدان معناست که ممکن است این ویروس در حال شیوع میان مردم در برخی مناطق باشد. این چهار مورد عبارتند از دو نفر در کالیفرنیا، یک نفر در اورگن، و یک نفر در ایالت واشنگتن.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق و نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا گفت: برخی از حرف های او آن قدر عجیب است که می توانید به آنها بخندید. زمانی که چیزی شبیه این می گویید، باور مردم دنیا به آمریکا را تضعیف می کنید. رئیس جمهور آمریکا می گوید این یک فریب است؟ باورش سخت است، حتی برای او نیز باورش سخت است، بسیار عجیب است ...، این یک موضوع بسیار بسیار بسیار جدی است.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان نیز در انتقاد به عملکرد کاخ سفید گفته است: دولت ترامپ به خلاف نظر مرکز پیشگیری و درمان بیماری ها، مسافران کشتی تفریحی مبتلا به کرونا را به کشور راه داد و بدتر این که مأموران بهداشت، بدون تجهیزات مناسب، نزد بیماران رفتند و در معرض ویروس قرار گرفتند و حالا هم دولت مخفی کاری می نماید.

+

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید.

تور انگلیس: تور انگلیس | تور انگلیس ارزان، تور لندن ارزان، تور انگلیس بهار 99، تور لندن تابستان 99 ارزان قیمت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5907

به "گزارش، کرونا شرایط اجتماعی و سیاسی آمریکا را به هم ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، کرونا شرایط اجتماعی و سیاسی آمریکا را به هم ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید