افزایش 10 درصدی مسافرت ها در استان تهران، هشدار درباره پیک جدید کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش 10 درصدی مسافرت های اخیر در استان تهران، گفت: حجم بالای مسافرت ها هشداری برای پیک جدید کروناست.

افزایش 10 درصدی مسافرت ها در استان تهران، هشدار درباره پیک جدید کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: بالغ بر 380 نفر با تشخیص کرونا در بخش های درمانی بیمارستان های تهران بستری شدند که از این تعداد 90 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تراز بستری شدگان در مقایسه با ترخیص ها، کماکان منفی است، از مراجعه 2512 مورد مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بخش های بهداشتی اطلاع داد و اضافه کرد: 24 درصد این افراد با تشخیص قطعی کرونا در بخش های درمانی بستری شدند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید نمود: مادامی که تعداد بستری شدگان به ترخیص شدگان کرونایی پیشی بگیرد، با بالانس متفاوتی در استان تهران روبه رو خواهیم بود.

زالی ضمن ابراز نگرانی از تردد ها و مسافرت های اخیر تهرانیان، گفت: حجم بالای مسافرت های روز های اخیر هشداری برای بروز پیک جدید کرونا، زودتر از پاییز و زمان پیش بینی شده دارد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی سفر های بین استانی در تهران، گفت: آمار ها بیانگر این موضوع است که بالاترین میزان تردد در سطح شهر و مسافرت ها متعلق به شهر و استان تهران بوده و این حجم از مسافرت در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

زالی با بیان اینکه در هفته های آینده تغییرات آماری مبتلایان به کرونا که نتیجه رفتار های پرخطر و تردد های غیرضروری بوده تعیین خواهد شد، شرح داد: در بازه زمانی چهار تا شش هفته ای میزان فوتی ها، چهار تا پنج روزه تعداد مبتلایان سرپایی و دو تا سه هفته جاری آمار مبتلایان نیازمند به بستری تعیین خواهد شد.

وی با تأکید برشرایط ناپایدار و شکننده استان تهران، یادآور شد: شرایط تهران به دلیل چگالی و تراکم بالای جمعیت به لحاظ شیوع بیشتر پاندمی کووید 19 هشدار دهنده و نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس تهران مسأله ای جدی در این کلانشهر تلقی می گردد، شرح داد: بدون شک بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است؛ چرا که تحقیقات جهانی و مطالعات در مناطقی که بازگشایی ها صورت گرفته نشان داده که دانش آموزان می توانند تا سه هفته حاملین کم علامت و یا بی علامت ویروس کرونا باشند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و آکادمی ها می تواند بر حجم تردد های درون شهری بیفزاید، گفت: طبیعتا بازگشایی مدارس فشار قابل توجهی بر ناوگان حمل و نقل عمومی وارد خواهد نمود؛ بنابراین باید قبل از هرگونه اقدامی برای فعل و انفعالات مشاغل آموزشی بحث مدیریت سفر های درون شهری خصوصا مترو را در نظر داشته باشیم.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11508

به "افزایش 10 درصدی مسافرت ها در استان تهران، هشدار درباره پیک جدید کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 درصدی مسافرت ها در استان تهران، هشدار درباره پیک جدید کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید