افزایش 8 درصدی اهدای خون در خوزستان

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل انتقال خوزستان گفت: در 10 ماهه سال جاری مقدار اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 8 درصد افزایش یافته، اما در این بازه زمانی مصرف خون نیز افزایش یافته است.

افزایش 8 درصدی اهدای خون در خوزستان

خبرنگاران اهواز - فیضی گفت: با توجه به مصرف بالای خون در خوزستان، همواره به خون و فرآورده های خونی احتیاج داریم بنابراین از مردم می خواهیم نسبت به اهدای خون اقدام نمایند.

او وجود 60 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در خوزستان، بالا بودن اندازه جراحی ها و مراجعه بیماران استان های مجاور به خوزستان برای دریافت خدمات را بخشی از عواملی عنوان نمود که موجب بالا بودن اندازه مصرف خون خوزستان است.

به گفته مدیرکل انتقال خوزستان با خروج از پیک کرونا جراحی ها افزایش یافت و بنابراین مصرف خون نیز بیشتر شده است.

این مقام مسئول گفت: مردان در سال می توانند 4 بار و زنان 3 بار خون اهدا نمایند.

فیضی می گوید: کسانی که حجامت نموده اند تا یک سال نمی توانند خون اهدا نمایند، اما مردم به جای اینکه حجامت نمایند می توانند خون اهدا نمایند تا علاوه بر بهره مندی از مزایای اهدای خون به همنوعان خود نیز یاری نمایند.

مدیر کل انتقال خون استان خوزستان پیش از این گفته بود احتیاج سازمان به انتقال خون و فرآورده های خونی احتیاجی همیشگی و روزانه است، زیرا خوزستان استانی بزرگ با جمعیتی فراوان است.

این مقام مسئول گفت: : خوزستان نزدیک به 60 بیمارستان دارد که روزانه بیماران متعددی نه تنها از درون استان بلکه از استان های همجوار به این مراکز درمانی مراجعه می نمایند و روزانه به 450 تا 500 واحد خونی برای درمان و مصراف گوناگون احتیاج است.

ی

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24713

به "افزایش 8 درصدی اهدای خون در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 8 درصدی اهدای خون در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید