امکان فک رهن محصولات خودروسازان چگونه است؟

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - خودروسازان داخلی اعلام نموده اند که امکان فک رهن محصولات فروخته شده در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله، زودتر از موعد فراهم شده و این در حالی است که کمیته خودرو در خردادماه مصوب کرد که در رهن ماندن سند خودروها به مدت یکسال، از شرایط طرح های فروش حذف گردد؛ این مصوبه ابتدا در چند طرح برگزار شده، اجرا شد اما چندی که گذشت، باز هم الزام در رهن شرکت های خودروساز ماندن سند خودروها به مدت یکسال در شرایط ثبت نام طرح ها دیده شد.

امکان فک رهن محصولات خودروسازان چگونه است؟

گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای به کنندگان مجاز شرکت خود اعلام نموده است که فک رهن محصولات ایران خودرو زودتر از موعد امکان پذیر شده است.

ایران خودرو در این طلاعیه اعلام نموده است:

بدینوسیله به اطلاع کلیه کنندگی های می رساند: در مورد خودروهای واگذار شده در فروش فوق العاده و پیش فروش به روش قرعه کشی که سند (فاکتور فروش) آن ها در رهن شرکت ایران خودرو است، مطابق مصوبه اخیر کمیته خودرو، مشتریان محترم می توانند نسبت به یک رهن سند مربوطه زودتر از موعد مقرر در بخشنامه اقدام کنند. به همین منظور و بر اساس برنامه زمانبندی شده، واریز مبلغ ترهین و انجام عملیات فک رهن پس از دریافت پیامک از سوی شرکت ایران خودرو امکان پذیر است.

گفتنی است که انجام عملیات فک رهن به وسیله شخص مشتری در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو (میزکار مشتری) یا مراجعه به کنندگی فراهم است و مشتری می بایست حتما بعد از دریافت پیامک از سوی شرکت ایران خودرو نسبت به انجام فرآیند فوق اقدام نماید.

فرآیند فک رهن از دو طریق ذیل امکان پذیر است:

1 - اقدام به واریز وجه به وسیله کارت بانکی متعلق به خود در میز کار مشتری و در خواست فک رهن

2 - مشتری بعد از مراجعه به کنندگی و واریز وجه ترهین به وسیله کارت بانکی متعلق به خود در خواست فک رهن کند.

*سند فروش فک رهن شده پس از تسویه مبلغ ترهین به وسیله مشتری بعد از گذشت 10 روز کاری به کنندگی های محل ثبت نام ارسال خواهد شد.

باتوجه به اینکه این امکان مصوب کمیته خودرو است، برای محصولات سایپا نیر لازم الاجراست.

لازم به یادآوری است که براساس مصوبه کمیته خودرو که مشخص کننده شرایط ثبت نام و محدودیت ها برای ثبت های فروش خودروسازان هستند، از اواخر خرداد ماه سال جاری، دو شرط از شرایطی که طرح های فروش حذف شد. الزام در رهن ماندن یکساله سند خودروها و حذف ممنوعیت ثبت نام و صدور فاکتور نزد مجموعه های سایپا و ایران خودرو در 48 ماهه گذشته، دو شرطی بود که قرار بود، حذف شوند. این تصمیم برای چند طرح فروش در ابتدا اجرا شد اما پس از گذشت چندی، مجدد این محدودیت ها در فهرست محدودیت های ثبت نام خودروسازان دیده شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22004

به "امکان فک رهن محصولات خودروسازان چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فک رهن محصولات خودروسازان چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید