اینجا آبشار لاتون آستارا است!، یکی از مرتغع ترین آبشار های ایران، فیلم

به گزارش دَبی بلاگ، آبشار لاتون آستارا از شاهکارهای طبیعت استان گیلان در قلب کوه های اسپیناس جا خوش نموده است.

اینجا آبشار لاتون آستارا است!، یکی از مرتغع ترین آبشار های ایران، فیلم

خبرنگاران: برای رفتن به آبشار لاتون باید به 15 کیلومتری جنوب شهر آستارا که در مرز استان اردبیل قراردارد بروید و در راستا جاده ای شهر لوندویل و روستای کوته کومه حرکت کنید. بعد از این راستا باید تن به طبیعت گردی و پیاده روی 4 ساعته بدهید و در راستا پیاده روی و زیبای جنگلی که خستگی در این راستا معنایی ندارد و یا کمتر احساس می گردد راه بروید.

لاتون یکی از زیباترین آبشارهای ایران است

این آبشار منحصر به فرد با ارتفاع 105 متر، لقب بلندترین آبشار ایران را با خود یدک می کشد؛ رکوردی که در منابع از آن به وفور یاد شده اما بعضی مدعی اند آبشارهای بلندتری هم در ایران وجود دارد که هنوز شناخته و میزان گیری نشده اند. در بعضی منابع از این آبشار با اسم بلندترین آبشار چهار فصل ایران یاد شده است که اسم بهتری به نظر می رسد. البته اگر ارتفاع 65 متریِ آبشار دوم که در فاصله 10 متری از آبشار اول لاتون است را در نظر بگیریم، ارتفاع لاتون در مجموع به 170 متر می رسد.

برترین فصل برای سفر به آبشار لاتون

بهار، تابستان و پاییز جنگل های آستارا زیبایی مثال زدنی ای دارد، اما اگر شرایط آب و هوایی را هم در نظر بگیریم، برترین فصل برای سفر به آبشار لاتون نیمه اول بهار یا اواخر زمستان است که آب و هوای منطقه معتدل بوده و رطوبت کمتر به صعود آسان شما یاری خواهد نمود.

آدرس:برای رسیدن به آبشار لاتون، ابتدا باید به شهر لوندویل در راستا جاده تالش به آستارا بروید، سپس راه فرعی در جهت جنوب را در پیش گرفته و پس از طی چند کیلومتر به روستای کوته کومه برسید.

پس از آن باید راه مالرویی به طول تقریبی 6 کیلو متر را در دل جنگل های زیبای منطقه پی بگیرید. پیمایش این راستا حدود 4 ساعت به طول خواهد انجامید. برای طی راستا بهتر است از راهنمایان محلی بهره ببرید تا از راستا آبشار در جنگل منحرف نشوید.

تصاویر و فیلم ها از صفحات اینستاگرام:

arman.rkh ، farhad-hasaniii ، fahimetayyeba ، sepehr-khalili

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19230

به "اینجا آبشار لاتون آستارا است!، یکی از مرتغع ترین آبشار های ایران، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا آبشار لاتون آستارا است!، یکی از مرتغع ترین آبشار های ایران، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید