بازسازی سالن ورزشی

به گزارش دَبی بلاگ، تناسب اندام در سالن های ورزشی

معضل اضافه وزن و چاقی در سنین مختلف، در تمامی کشورها موضوعی خطرآفرین برای جان مردم شناخته شده است، افراد به ویژه شاغلان به دلیل عدم تحرک و نداشتن وقت اضافی برای کارهایی نظیر ورزش، مدام از طریق ماشین ها و وسایل حمل و نقل به مکان های مورد نظر خود می فرایند و دیگر کسی تمایلی به پیاده روی های طولانی یا حتی کوتاه مدت ندارد.

بازسازی سالن ورزشی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سالن های ورزشی به منظور ایجاد فضایی برای تحرک و دور کردن انرژی های منفی از مردم ساخته شده اند، امروزه باشگاه های ورزشی پیشرفت چشم گیری داشته و تعداد کثیری از مردم را جذب خود نموده است.

همچنین سالن های ورزشی از معدود مکان هایی هستند که هر قشری با هر سن و روحیه ای به آنجا می تواند مراجعه کند و ورزش مورد علاقه خود را دنبال کند.

به دلیل همین عدم محدودیت سن و همگانی بودن آن برای تمام دوست داران ورزش محیطی مناسب برای گذراندن اوقات افراد در تمامی ساعت روز در باشگاه ها و سالن های ورزشی می باشد. تصور کنید چند نفر از صبح زود تا دوازده شب به سالن های ورزشی مراجعه می نمایند.

تناسب اندام در سالن ورزشی

سوالات مربوط به سالن ورزشی

1برای تاسیس سالن ورزشی کدام منطقه بهتر است؟

معمولا در تمامی مناطق افراد به سالن های ورزشی مراجعه می نمایند، اما اگر ساختمان مورد نظرتان در حاشیه خیابان اصلی یا مناطقی که طرح زوج و فرد و … در آن ها اعمال می گردد، باشگاه خود را تاسیس نکنید بهتر است، زیرا به دلیل عدم جای پارک کافی، در دید بودن باشگاه که موجب بسته بودن پنجره ها و کشیدن پرده ها می گردد و دلایل دیگر..

2

برای چه رشته های ورزشی، آموزش بگذاریم؟

به دلیل مراجعه سنین مختلف به باشگاه های ورزشی، بهتر است انواع مختلف آن را در ساعات کاری خود بگنجایید. به عنوان مثال ورزش رزمی، پایکوبی، TRX و بدن سازی مناسب تمامی افراد چه دختر چه پسر می باشد و خواستار زیادی خواهد داشت.

3

چگونه می توانیم ورزش متناسب با بدن خود را انتخاب کنیم؟

این سوال نیز برای تمامی سنین، با وزن ها و قدهای مختلف تقریبا رایج است، اگر وزن خیلی بالایی دارید و قصد کاهش وزن دارید کلاس های پرتحرک مانند ایروبیک، زومبا یا کلاس های چربی سوزی گزینه مناسبی می باشد، در صورت لاغر بودن می توانید در باشگاه های بدنسازی و شنا ثبت نام کنید و به بدن خود فرم دهید.

در صورت کوتاه بودن قد خود یا فرزندتان نیز کلاس های شنا و ژیمناستیک، یا والیبال و بسکتبال گزینه های مناسبی می باشد.

بازسازی سالن ورزشی

توجه به امنیت سالن ورزشی

ورزش های مختلفی در باشگاه ها تدریس می گردد، مواردی نظیر ایروبیک، بدن سازی، زومبا، کلاس های چربی سوزی، TRX، انواع پایکوبی، اسکیت، شنا و … در بیشتر سالن های ورزشی کار می گردد.

بنابراین مهم ترین نکته در بازسازی سالن ورزشی رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان افراد است، زیرا یه پیچ خوردگی یاده پا در اثر عدم انتخاب کفپوش صحیح می تواند فرد را از ورزش مورد علاقه اش عقب بیاندازد و گاها اتفاقات دردناک تری نیز ممکن است رخ دهد.

برای بازسازی درست و اصولی یک سالن ورزشی مجهز برای تمامی ورزش ها، باید به نکاتی توجه کنید که در صورت عدم رعایت نتایج زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

بازسازی سالن ورزشی

در ابتدا برای دریافت مجوز باید نوع رشته های مورد نظر خود را که می خواهید در باشگاها آموزش دهید را انتخاب کنید، سپس متناسب با رشته های ورزشی سالن ها را بر اساس متراژ تقسیم بندی کنید، به عنوان مثال قسمتی که برای بدن سازی در نظر گرفته می گردد باید کاملا مجزا از ورزش ایروبیک باشد.

رای انتخاب تجهیزات سالن، به دلیل تنوع بالا در قیمت ها و مارک های مختلف در بازار، بهتر است زمان کافی برای انتخاب وسایل استاندارد خود در نظر بگیرید تا بتوانید با مناسب ترین هزینه، ماندگار ترین لوازم را برای سالن خود خریداری کنید.

همچنین می توانید با کمی خلاقیت بخشی از سالن خود را به کافه ای جهت استراحت ورزشکاران اختصاص دهید و تصور کنید چقدر فروش عرقیات چربی سوز گیاهی، قهوه و پروتئین میتواند خستگی افراد را از بین ببرد.

نکاتی در خصوص بازسازی سالن ورزشی

نکاتی در رابطه با بازسازی سالن ورزشی

برای تاسیس و آغاز کار به طور رسمی در یک سالن ورزشی باید به یک سری نکات مهم و کلیدی برای بازسازی و نوسازی سالن ورزشیتان، عمل کنید.

  • بهتر است سطوح دیوارها را با آینه های قدی و بلند بپوشانید، آینه های قدی موجب افزایش انگیزه می گردد و در ورزش های همگانی با نگاه کردن به حرکات خود و دیگران، می توانید حرکاتتان را با دیگران مقایسه کنید و در صورت اشتباه انجام دادن، آن را اصلاح کنید.
  • نکته مهم دیگر، چیدمان صحیح و درست تجهیزات سالن بدن سازی می باشد، وسایل را باید به گونه ای در کنار هم بچینید که در صورت شلوغ شدن باشگاه و استفاده از بیشتر تجهیزات، افراد به یکدیگر برخورد ننمایند، یا با وزنه ها و چوب های مخصوص به یکدیگر آسیبی نرسانند.
  • نورپردازی در بازسازی سالن ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده از پنجره های بلند و نورگیر، می تواند در کاهش هزینه های برق در طول روز مفید باشد. همچنین در صورت استفاده از نورپردازی داخل سالن، باید نور را متعادل در تمامی بخش ها بتابانید تا تاریکی و روشنایی بیش از اندازه بخش هایی، چشم را اذیت نکند.
  • برای بازسای ساختمان قدیمی باشگاه، بهتر است اتاقی را به دلخواه خود ابعادش را کوچک یا عظیم تر کنید، معمولا برای رختکن از اتاق های طویل و مستطیلی شکل استفاده می نمایند تا بتوانند تعداد کمدهای بیشتری را در آنجا قرار دهند و همچنین به دلیل تعویض لباس ورزشکاران، حتما از سیستم های تهویه هوا، فضای کافی و سیستم های سرمایشی در رختکن بهره ببرید.

کفپوش مناسب باشگاه

کفپوش مناسب سالن ورزشی

به علت سرپوشیده بودن سالن های ورزشی، انتخاب کفپوش با کیفیت از فاکتورهای مهم هر باشگاهی شمرده می گردد. کفپوش انتخابی شما باید مقاوم در برابر سایش باشد، در صورت پرش های مکرر نلغزد و نه خیلی سفت و محکم باشد که به کمر و ستون فقرات آسیب بزند و نه خیلی نرم و انعطاف پذیر باشد که نتوان به خوبی روی آن تمرین کرد.

باید سطحی کاملا یکپارچه داشته باشد، به علت نیروی اصطکاک، از سر خوردن افراد جلوگیری کند. برای زمین های فوتسال قابلیت برگشت پذیری توب را داشته باشد.

برای کفپوش زیر سطح تجهیزات ورزشی، توصیه ما کفپوش لاستیکی است، زیرا بسیار سخت و مقاوم در برابر افتادن وزنه بر روی آن ها و قرار دریافت دستگاه های ورزشی روی سطح آن می باشد.

کفپوشی که به طور معمول برای سالن های ورزش های رزمی مورد استفاده قرار می گیرد، کفپوش تاتامی است، این کفپوش از فوم نرم درست شده و می توان به ویژگی های مثبت آن نظیر نصب آسان، قابل حمل بودن و شست و شوی آن اشاره نمود.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

بازسازی سالن همایش و تالار

بازسازی سالن اجتماعات

بازسازی سالن بیلیارد

منبع: رویا مال
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11185

به "بازسازی سالن ورزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سالن ورزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید