بازگشت سفرهای بین المللی به حالت عادی پس از کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، شیوع ویروس کرونا برنامه های گردشگری و سفر را به شدت تحت تاثیر قرار داد و این صنعت را دچار زیان اقتصادی بالا کرد. اکنون با گذشت بیش از 5 ماه از شروع قرنطینه و بسته شدن مرزها، بعضی مقاصد عظیم گردشگری ضمن اتخاذ تدابیر بهداشتی، اقدام به بازکردن مرزهای خود نموده اند.

بازگشت سفرهای بین المللی به حالت عادی پس از کرونا

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، اگرچه بیشتر دولت ها داشتن سفرهای بین المللی را غیر ضروری توصیف می نمایند اما تعداد زیادی از مقاصد محبوب با کاهش محدودیت های مربوط به کویید19 در شهرها و مرزهای خود برای استقبال از جهانگردان برنامه ریزی می نمایند.

اواخر اردیبهشت ماه بود که اتحادیه اروپا از برنامه های خود جهت اقدام برای بازگشایی مرزهای داخلی اتحادیه در فصل تابستان اطلاع داد. کشورهایی مانند استونی، لتونی و لیتوانی گروه های مسافرتی تشکیل داده اند و برای شهروندان یکدیگر محدودیت هایی را ملغی نموده اند.

تعدادی از جزایر کارائیب در ماه جاری در حال آماده سازی هستند که درهای خود را برای بازدید نمایندگان خارجی باز نمایند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که با اشتیاق در انتظار اخبار خوب برای برنامه ریزی سفرهای تابستانی خود هستند، به این نکات توجه کنید:

  • ترکیه

این مقصد بین قاره ای و محبوب، از اوایل خردادماه اقدام به بازگشایی اماکن جهانگردی خود برای شهروندانش کرد. درآمد این کشور از توریسم بالغ بر 34.5 میلیارد دلار است که با شروع بحران کرونا و قرنطینه های سراسری به پایین ترین حد خود رسید. با تصمیم مسئولین جهانگردی این کشور مرزهای ترکیه از اواخر ماه جاری بر روی مسافران بین المللی با اولیت چین و کره جنوبی باز می گردد.

بر اساس قوانین جدید، دمای بدن هر مسافر در بد ورود سنجیده می گردد و استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی-اجتماعی لازم است؛ علاوه بر این هتل ها به داشتن حداقل 12 ساعت تهویه بین خروج و ورد مسافران در هر اتاق ملزم گشتند. با این شرایط، موزه ها، سواحل، پارک ها، رستوران ها و کافه ها همگی از امروز بازگشایی شدند.

  • قبرس

اشتیاق این کشور برای ورود مسافران تا بدانجاست که بر اساس اعلام های رسمی اگر مسافری در طول اقامتش در قبرس به کووید19 مبتلا گردد هزینه های اقامت و درمان او و همراهش به عهده دولت این کشور خواهد بود. به همین دلیل در بدو ورود از مسافران گواهی سلامت اخذ می گردد و سنجش دمای بدن در زمان ورود و به صورت تصادفی در طول اقامت نیز انجام خواهد شد.

استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله نیز از دیگر اصول اجباری سفر به قبرس است. پروزاهای این کشور نیز از چند روز آینده مجددا برقرار خواهند شد و بنابر اولیت بندی، شهروندان کشورهای مختلف بر اساس یک لیست تعیین اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت.

  • گرجستان

این کشور یکی از مقاصد جدیدی است که اخیرا بین جهانگردان بین المللی محبوبیت پیدا نموده است. در سال 2019 و با 7 درصد افزایش، 5 میلیون جهانگرد از این کشور بازدید داشتند. با شیوع ویروس کرونای جدید و از اسفند ماه، اقامتگاه ای زمستانی این کشور تعطیل شد ولی قرار است بر اساس یک برنامه سه مرحله ای تا ماه آینده، تیر، بازگشایی اماکن جهانگردی گرجستان صورت پذیرد.

بنابر اعلام مقامات رسمی این کشور، ابتدا قرار است این کشور به عنوان مقصدی امن معرفی گردد؛ بعد از آن جهانگردان داخلی هل استفاده از مقاصدی تعیین و امن ترغیب می شوند؛ در انتها بازگشایی مرزها و بعضی پروزها به روی مسافران بین المللی صورت خواهد گرفت.

  • شرق آسیا

بالی در اندونزی با کنترل خوب بیماری کویید19 (350 مورد بیماری تایید شده و 4 مرگ) از اواخر اسفند ماه وارد قرنطینه شد ولی بازگشایی این کشور به روی جهانگرد ها را منوط به کنترل بهتر شرایط دانسته است. اقتصاد این کشور با داشتن بیش از 6.3 میلیون جهانگرد در سال 2019 به شدت با مشکل روبرو شده است.

از دیگر سو تایلند نیز با 40 میلیون جهانگرد در سال گذشته و با وجود شروع قرنطینه وسیع از ماه اسفند در کنترل شیوع بیماری کویید19 چندان پیروز عمل ننموده و برای بازگشایی این کشور به روی جهانگردان برنامه ای در روزهای پیش رو ندارد.

حال باید دید برنامه ریزی مسئولین ایران برای احیای جان بی رمق صنعت جهانگرددی در کشورمان چیست و چه اقدامات بلند مدت و تدابیر سلامتی برای ورود مسافران بین المللی و تامین بهداشت مسافران داخلی با ورود به فصل سفر انجام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9230

به "بازگشت سفرهای بین المللی به حالت عادی پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت سفرهای بین المللی به حالت عادی پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید