بحران و هرج و مرج سوخت در انگلیس، پمپ های بنزین بسیاری هنوز خالی هستند

به گزارش دَبی بلاگ، بسیاری از جایگاه های سوخت در انگلیس هنوز به دلیل کمبود بنزین، خالی و تعطیل هستند که همین امر موجب افزایش صف خودروها بیرون معدود جایگاه هایی که فعال هستند شده است.

بحران و هرج و مرج سوخت در انگلیس، پمپ های بنزین بسیاری هنوز خالی هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم وعده مقام های دولتی انگلیس مبنی بر تسهیل بحران کمبود سوخت در این کشور و وارد عمل شدن ارتش برای سوخت رسانی، پمپ های بنزین بسیاری هنوز خالی و تعطیل هستند.

خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) از انگلیس گزارش داد : پس از یک هفته پر هرج و مرج شامل خریدهای هیجانی، درگیری رانندگان در پمپ های بنزین و احتکار سوخت در بطری های آب در پی کمبود شدید رانندگان تانکر که زنجیره های تأمین را به نقطه فروپاشی رساند، بسیاری از جایگاه های سوخت در انگلیس روز جمعه هم خالی بودند.

کمبود نیروی کار در زنجیره حمل ونقل به نام عارضه جانبی برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شیوع همه گیری کرونا، باعث به هم ریختگی برخی از بخش های پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شده است، تحویل سوخت و داروها را مختل کرده و حتی ترس از کشتار جمعی دام را افزایش داده است.

وزرای انگلیس طی روزهای قبل تاکید می کردند که بحران در حال کاهش است یا حتی سرانجام می یابد، اگرچه خرده فروشان می گویند بیش از 2 هزار پمپ بنزین خالی هستند و خبرنگاران رویترز در لندن و جنوب انگلیس هم خبر می دهند که ده ها جایگاه سوخت هنوز تعطیل هستند.

به نوشته رویترز، انجمن خرده فروشان بنزین (PRA) که 65 درصد از 8380 جایگاه سوخت در انگلیس را تشکیل می دهد، روز پنجشنبه گفت که 27 درصد پمپ های بنزین خالی هستند، 21 درصد فقط یک نوع سوخت در انبار داشته و حدود 52 درصد بنزین و گازوئیل کافی دارند.

روز چهارشنبه بود که ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت. (جزئیات بیشتر)

بریتانیا در ابتدای سال جاری بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت های حمل ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به 5 هزار راننده خارجی ویزا موقت می دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20875

به "بحران و هرج و مرج سوخت در انگلیس، پمپ های بنزین بسیاری هنوز خالی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران و هرج و مرج سوخت در انگلیس، پمپ های بنزین بسیاری هنوز خالی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید