برای معلولان استان قم 16 هزار کارت معلولیت جدید صادر شد

به گزارش دَبی بلاگ، معاون توانبخشی بهزیستی استان قم از صدور حدود 16 هزار کارت شناسائی معلولیت جهت معلولین استان قم اطلاع داد.

برای معلولان استان قم 16 هزار کارت معلولیت جدید صادر شد

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمد علی مقدم خواه گفت: با عنایت به ابلاغ فرایند سطح بندی و معین میزان معلولیت به استان ها طبق تبصره ماده یک قانون جامع حمایت از معلولین مصوب 16 اردیبهشت 1383 کلیه استان ها موظف به صدور کارت شناسائی معلولیت شدند که استان قم هم طی فرایند تعریف شده برای کلیه معلولین متقاضی نسبت به صدور کار جدید اقدام کرد و تا کنون حدود 16 هزار کارت صادر شده است.

وی اضافه نمود: فرایند سطح بندی قدیم در معین نوع و شدت معلولیت، مبنای علمی دقیقی نداشت لذا به همین دلیل طبق دستورالعملی که سازمان بهداشت جهانی به تمام کشورها ابلاغ کرده است، صدور کارت جدید معلولیت در دستور کار کشورها قرار گرفته است و سازمان بهزیستی کشور هم در همه استان ها اقدام به تشکیل کمیسیون های سطح بندی (Icf) نمود و تا کنون تقریباً تمام معلولین متقاضی نسبت به دریافت کارت جدید اقدام کرده اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان قم تأکید کرد: کارت های جدیدی که برای معلولان صادر می شوند بر اساس استانداردهای یک نظام بین المللی است و صدور کارت شناسایی معلولان به دو زبان فارسی و انگلیسی مشتمل بر اطلاعات هویتی و تشخیصی انجام می گردد و این اقدام می تواند به توسعه مشارکت اجتماعی و دسترسی به امکانات جامعه همچون دیگر شهروندان و افراد عادی جامعه برای گروه های هدف سازمان بهزیستی یاری کند.

وی توجه به عملکرد و میزان توانمندی و توانایی افراد معلول در مشاغل مختلف را از جمله مزایای کارت معلولیت جدید برشمرد و گفت: برای صدور کارت های معلولیت جدید جوانب مختلف شرایط معلولان مورد سنجش قرار گرفته و در نهایت شدت معلولیت آن ها را معین می گردد.

مقدم خواه از کلیه ادارات، نهادها و دستگاهای اجرایی، خدماتی، قضایی، انتظامی و آموزشی استان درخواست کرد در هنگام ارائه خدمت به معلولین عزیز صرفاً همین کارت را مطالبه کرده از درخواست هرگونه معرفی نامه یا مکاتبات دیگر خودداری کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4537

به "برای معلولان استان قم 16 هزار کارت معلولیت جدید صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای معلولان استان قم 16 هزار کارت معلولیت جدید صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید