بنا بر مطالعات، تغییر ساعت میتواند منجر به افزایش تصادفات، افسردگی و کاهش بهرهوری گردد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی تی وی نیوز، کانادایی ها این شانس را دارند که وقتی ساعت ها روز یکشنبه به عقب کشیده می گردد یک ساعت بیشتر بخوابند. اما یکی از سیاستمداران انتاریویی خوش بین است که این تغییر ساعت برای پرجمعیت ترین استان کشور دیگر تکرار نخواهد شد.

بنا بر مطالعات، تغییر ساعت میتواند منجر به افزایش تصادفات، افسردگی و کاهش بهرهوری گردد

جرمی رابرتز، که نماینده حوزه انتخابیه اتاوا وست-نپین است، لایحه ای را در اکتبر 2020 ارائه کرد که به تغییر ساعت دو سالانه در انتاریو انتها می دهد؛ این لایحه به اتفاق آرا تصویب شد.

رابرتز می گوید: من همواره از تغییر زمان، به ویژه تغییر زمان برگشت پذیر، بیزار بوده ام. به نظرم خیلی بد است که بعد از ظهر از سر کار به خانه برمی گردی و هوا تاریک است و احساس می کنی نمی توانی بیرون بروی.

رابرتز گفت که انتاریو قبل از انجام این تغییر باید منتظر باشد تا دو همسایه بزرگ خود نیز چنین تصمیمی بگیرند.

او اضافه کرد که با فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک، و کتی هوچول، فرماندار نیویورک، تماس گرفته است.

رابرتز گفت که لوگو از این طرح حمایت نموده است. او از هوچول واکنشی ندیده است، اما لایحه ای در قانونگذار استانی وجود دارد که ثابت ماندن ساعت در همه سال را پیشنهاد می نماید.

دولت بریتیش کلمبیا تصمیم گرفته است که از زمان نور روز استفاده کند، اما منتظر است که استان های جنوب نیز همین کار را انجام دهند. دولت یوکان سال گذشته تصمیم گرفت دیگر تغییر ساعت فصلی نداشته باشد و اکنون از منطقه زمانی استاندارد خود پیروی می نماید. ساسکاچوان ساعت خود را تغییر نمی دهد.

ماه گذشته، آلبرتایی ها در یک همه پرسی تغییر ندادن ساعت را رد کردند. متخصصان هشدار داده بودند که تغییر به این معنی است که بعضی از منطقه ها آلبرتا در زمستان تا حدود ساعت 10 صبح طلوع خورشید را نخواهند دید.

مطالعات در سراسر دنیا تغییرات ساعت را با افزایش تصادفات اتومبیل، افسردگی، کاهش بهره وری و خطر بیشتر حملات قلبی و سکته مرتبط دانسته اند.

جوزف دی کونینک از مؤسسه تحقیقات مغز و فکر دانشگاه اتاوا گفت که این امر به ویژه در بهار زمانی که ساعت ها به جلو کشیده می شوند و یک ساعت خواب از دست می رود، صادق است.

دی کونینک موافق است که تغییر ساعت باید متوقف گردد، اما پیشنهاد می نماید که پایبندی به ساعت روشنایی روز در تمام سال بدترین گزینه است.

این کارشناس خواب گفت: زمان استاندارد برترین انتخاب برای سلامت عمومی است زیرا با زمان خورشیدی و ساعت بدن افراد همخوانی بیشتری دارد.

او گفت اگر انتاریو دیگر ساعتش را تغییر ندهد، شهرهایی مانند اتاوا تا ساعت 8:45 صبح در دسامبر و ژانویه طلوع آفتاب را نخواهند دید.

بسیاری از مردم در تاریکی به سر کار خواهند رفت، این بدترین اتفاقی است که می تواند برای ساعت زیستی شما بیفتد، زیرا برای آغاز ساعت درونی خود به قرار گرفتن در معرض نور روز در صبح احتیاج دارید.

دی کونینک گفت که داشتن نور بیشتر در روز بعد می تواند مزایای مالی داشته باشد، زیرا مصرف گرایی بعد از کار را افزایش می دهد. او گفت، اما این کار باعث افزایش اختلالات خلقی، تضعیف سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به بعضی سرطان ها می گردد.

او به روسیه اشاره نمود، کشوری که در سال 2011 دیگر ساعتش را تغییر نداد، اما سه سال بعد این ایده را رها کرد. دی کونینک گفت، مطالعات نشان داد که این امر به ویژه بر بچه ها و عملکرد تحصیلی آنها تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد که منطقی نیست که استان های کانادا خود را با استان های آمریکا که جنوبی تر هستند و عموماً ساعاتی بیشتر از نور زمستانی دارند، هماهنگ نمایند.

به گفته او، سیاستمداران و بازرگانانی که می خواهند در اواخر روز برای فعالیت های مختلف، مانند گلف، روشنایی داشته باشند. اما اطلاعی ندارند که این موضوع در دسامبر برای آنها چه معنایی خواهد داشت.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21691

به "بنا بر مطالعات، تغییر ساعت میتواند منجر به افزایش تصادفات، افسردگی و کاهش بهرهوری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا بر مطالعات، تغییر ساعت میتواند منجر به افزایش تصادفات، افسردگی و کاهش بهرهوری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید