بهترین گالری های هنر استرالیا را بشناسید، عکس

به گزارش دَبی بلاگ، اگر به خیره شدن به دیوارهای یک گالری هنری عشق می ورزید، استرالیا با گالری های متنوع خود شما را ناامید نخواهد کرد. وجود گالری های معتبر در استرالیا برای نگهداری از شاهکارهای اروپایی، پرتره های معاصر و هنر بومی این کشور، هنردوستان را به وجد آورده است. این مقاله به آنالیز گالری های هنری استرالیا پرداخته و شما را با برترین گزینه ها آشنا می نماید.

بهترین گالری های هنر استرالیا را بشناسید، عکس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گالری هنر نیو ساوت ولز

گالری هنر نیو ساوت ولز (New South Wales) به عنوان یکی از عظیم ترین گالری های عمومی در استرالیا و همچنین مهم ترین گالری در سیدنی، با نمای بیرونی خود که به سبک نئوکلاسیک یونانی است، مخاطبان را شگفت زده می نماید. نمایشگاه های این گالری بی مانند هستند.گالری نیو ساوت ولز که در سال 1871 تأسیس شده، هنرهای زیبای استادان اروپایی نظیر ونسان ونگوگ و هنرمندان استرالیایی مانند فردریک مک کوبین (Frederick McCubbin) و جان اولسن (John Olsen) را به نمایش گذاشته است.

مونا

مونا (MONA) که مخفف عبارت Museum of Old and New Art به معنای موزه هنر قدیم و جدید است، عظیم ترین گالری هنری خصوصی در استرالیا محسوب شده و از سوی دیوید والش به عنوان دیزنی لند عظیم سالان خرابکار (subversive adult Disneyland) توصیف می گردد. این گالری با میزبانی از 1900 اثر هنری، از زمان افتتاح در سال 2011 به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر بندری هوبارت (Hobart) تبدیل شده است. از آثار باستانی مصر گرفته تا هنر معاصر از دیوید والش، آثار هنری در مونا تنوع و گستردگی دارد.

گالری ملی ویکتوریا

برای درک عظمت و زیبایی های معمارانه بنای گالری ویکتوریا کافیست به گذرگاه طاقدار(archway) و دیوار آب(the wall of water) آن سری بزنید. گالری ملی ویکتوریا در بین گالری اصلی و مرکز ایان پاتر (Ian Potter)، از قدیمی ترین و پربازدیدترین گالری های هنری در استرالیا با بیش از 73000 اثر هنری است. در میان مشهورترین آثار هنری گالری، نقاشی پشم چینی گوسفندان اثر تام رابرتز به چشم می خورد. گالری ملی ویکتوریا همچنین میزبان نمایشگاه های موقتی نظیر شاهکارهای زمستانی ملبورن است.

گالری پرتره ملی

در حالی که تام رابرتزِ نقاش پیشنهاد ساخت یک گالری پرتره ملی را در اوایل قرن بیستم ارائه داد، حدود صد سال طول کشید تا این کلکسیون در شهر کانبرا، در سال 1998، تأسیس گردد. گالری پرتره ملی (National Portrait Gallery) که تاریخ استرالیا را به تصویر می کشد، محلی برای نگهداری بیش از 400 پرتره از اثرگذارترین چهره های استرالیا نظیر نیک کِیو (Nick Cave) اثر هوارد آرکلی، کاپیتان جیمز کوک اثر جان وِبِر و نقاشی بَری هامفری از خودش است.

گالری هنر ساوت استرالیا

گالری هنر ساوت استرالیا (South Australia)، با میزبانی از بیش از 38000 اثر هنری، دومین کلکسیون هنری دولتی در تمام کشور است. این گالری که در سال 1881 تأسیس شده، به خاطر کلکسیون حیرت انگیز خود از آثار بومیان استرالیا، هنر دوران استعمار و همچنین کلکسیونی شگفت انگیز از هنر پیشارافائلی (Pre-Raphaelite) به همراه آثار مدرسه هایدلبرگ (Heidelberg) شهرت فراوان دارد.

گالری هنر وسترن استرالیا

گالری هنر وسترن استرالیا (Western Australia) به عنوان بخشی از مرکز فرهنگی پرت (Perth) در سال 1979 تأسیس شد. این گالری که از بیش از 17000 اثر هنری، از جمله 3000 اثر از بومیان استرالیا، میزبانی می نماید، تمرکز اصلی خود را صرف نمایش آثار هنری بومیان غرب استرالیا نموده است. به علاوه، گالری وسترن استرالیا کلکسیونی از تندیس ها و همچنین نقاشی های استرالیایی و بریتانیایی قرن بیستم دارد.

گالری ملی استرالیا

گالری ملی استرالیا(National Gallery of Australia) که در سال 1967 تأسیس شد، میزبان بیش از 160000 اثر از شاخه های هنر استرالیایی، آسیایی، اروپایی، آمریکایی و هنر بومیان جزایر تنگه تورس (Torres) است. این گالری که در حوزه پارلمانی کانبرا واقع شده، آثاری از هنرمندانی چون جکسون پولاک، کلود مونه، پابلو پیکاسو، دیوید هاکنی و همچنین سری کارهای ند کِلی (Ned Kelly) از سیدنی نولان را نگهداری می نماید.

مرکز عکاسی معاصر

مرکز عکاسی معاصر(Centre for Contemporary Photography) که کار خود را به عنوان یک نمایشگاه غیرانتفاعی شروع کرد، اکنون قطب نمایش هنرهای عکس-محور است. مرکز عکاسی معاصر که در فیتزروی (Fitzroy) واقع شده، دارای 5 فضای نمایشگاهی که دو گالری آن به صورت کریدور است و یک بخش نمایش فیلم در شب است. این گالری آثاری از هنرمندان نوظهور و مشهور در رشته عکاسی را به نمایش گذاشته و اغلب از فستیوال ها، سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی میزبانی می نماید.

گالری هنر کوئینزلند و گالری هنر مدرن

گالری هنر کوئینزلند (The Queensland Art Gallery) در سال 1895 تأسیس شد، اما تا سال 1982 و زمانی که یک ساختمان ویژه در شهر بریزبن (Brisbane) برای آن ساخته نشد، مکان ثابتی نداشت. این گالری همراه با گالری هنر مدرن، میزبان بیش از 17000 اثر هنری نظیر دختر هلندی زیبا از پابلو پیکاسو و زیر درخت جوالدوز از ریچارد گادفری ریوِرز (Richard Godfrey Rivers) هستند. به علاوه در این دو گالری، سینمایی هم به چشم می خورد که تنها فضای سینمایی در یکی از موزه هنر استرالیایی محسوب می گردد.

مرکز هنر معاصر استرالیا

جایی که در سال 1984 کلبه ای محقر برای یک هنرمند بود، حالا تبدیل به مرکزی پیشگام برای نمایش آثار هنر معاصر شده است. مرکز هنر معاصر استرالیا از آن موقع تا به امروز صدها نمایشگاه از هنرمندان معاصر استرالیایی و بین المللی برگزار نموده و هدف آن سفارش آثار جدید به منظور ترغیب هنرمندان به خلق آثار پیشرو است. ساختمان این مرکز نیز یکی از بناهای شگفت انگیز در شهر ملبورن محسوب می گردد و نمای بیرونی آن به رنگ فولاد زنگ زده، و دارای طرحی هندسی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10801

به "بهترین گالری های هنر استرالیا را بشناسید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین گالری های هنر استرالیا را بشناسید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید