بیابان گردی در مصر

به گزارش دَبی بلاگ، جاذبه های بیایانی مصر

امروزه، یکی از انتخاب های هیجان انگیز برای گشت و گذار در طبیعت، بیابان گردی است. در گذشته کشورها با توجه به پتانسیل بیابانی که داشتند از این موهبت زیبا استفاده نکرده و به آن اعتنایی نداشتند. اما امروزه با روش های خلاقانه ای که در بیابان ها پیاده سازی می شود، گردشگری نیز در این بخش رشد قابل توجهی پیدا کرده است. این بار به سراغ بیابان های معروف مصر رفته ایم و از پتاسیل های مختلف گردشگری آن پرده برداشته ایم. با خبرنگاران همراه تا با جاذبه های آن آشنا شویم.

بیابان گردی در مصر

ماشین سواری 4WD

راه رفتن روی شن های گرم زیر آفتاب چیزی نیست که هر گردشگری آن را دوست داشته باشد. اما اگر افراد بخواهند از این بیابان منحصر به فرد و دیدنی لذت ببرند، می توانند برای گشت و گذار در فرافره مصر از ماشین های شاسی بلند و صحرا گرد 4WD استفاده کرده و به راحتی تمام منطقه حفاظت شده بیابان را دور بزنند. قسمت های دیگر بیابان را که جزو منطقه حفاظت شده نیستند را می توان با اتومبیل های عادی نیز پیمود چرا که منطقه ها دیگر امن و پر رفت و آمدتر و نزدیک جاده های اطراف می باشند. اما باز هم باید مراقب بود و از راستا های مشخص شده استفاده کرد تا خطری پیش نیاید و کسی گرفتار خطرات بیابان نشود. اگر صحرانوردان اتومبیل سوار از راستا های مشخص شده استفاده نکنند جریمه مالی برایشان در نظر گرفته می شود.

رصد ستارگان

اگر چه نگریستن به صخره های سفید رنگ و عجیب بیابان مصر زیر نور ماه بسیار دیدنی و شگفت آور است اما اگر در شب هایی که مهتابی نیست به این صحرا برویم ستارگان بی شماری را در آسمان بی کران صحرا مشاهده می کنیم. این بیابان ها مکان خوبی برای رصد آسمان و ستارگان است و احساس آرامش و سکوتی مطلق وصف نشدنی به گردشگران می دهد.

شتر سواری

از دیگر مجذوب کنندهیت هایی که اغلب ما دوست داریم آن را تجربه کنیم شتر سواری در صحرا است. گردشگران در بیابان های مصر می توانند سوار بر این شتران شده و خاطراتی ناب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

موتور سواری

از روش های دیگر گشت و گذار در صحرای زیبای بیابان های مصر، استفاده از موتورهای چهارچرخ Quadrocycles است که مخصوص بیابان گردی و تپه گردی می باشد. این کار هیجان بسیار زیادی دارد. البته برای جلوگیری از داخل شدن شن و ماسه به چشم و دهان حتما باید از عینک آفتابی و پارچه های رو بند استفاده کرد.

غار دجرا

غار زیبای دجرا واقع در غرب صحرای سفید مصر به دلیل رسوب مواد به جای مانده از آب دریاها، به وجود آمده است. این غار در حال حاضر بسیار دیدنی و مجذوب کننده می باشد و اغلب گردشگرانی که به بیابان سفید مصر می آیند، از این غار هم دیدن می کنند.

شهر و قلعه القصر

در اطراف بیابان سفید، شهری به نام القصر واقع شده است که شهری کهن است و می توان قصر های گذشتگان، معابد، مساجد ، مدارس و مکاتب قدیمی و همچنین بناهای کهن اعراب را از نزدیک مشاهده کرد. خوب است بدانید نزدیک این شهر زیبا باغ های زیتونی هم واقع شده است که رنگ و بوی متفاوتی به این شهر گلی داده است.

روستای فرافره

فرافره نام روستایی کوچک با جمعیتی اندک است که اغلب شان بادیه نشین و بدوی هستند. این روستا به دلیل نزدیکی به واحه فرافره (the Farafra Oasis) این نام را گرفته است. در اطراف این روستای دوست داشتنی، باغ های زیتون، نخل خرما و پرتقال نیز وجود دارند که بسیار زیبا و سرسبز می باشند.

موزه بدر

موزه (Badrs Museum) در فرافره از طریق بدر عبدل مغنی (Badr Abdel-Moghni) ساخته شده است. او که هنرمندی بزرگ و سرشناش در قاهره است، اولین هنرمندی می باشد که آثارش در این موزه به نمایش در آمده است. در این موزه، مجسمه ها، آثار گلی و نقاشی های رنگ روغن و آبرنگ این هنرمند توانا در معرض نمایش گذاشته است. این هنرمند در آثارش تلاش کرده است زندگی بادیه نشینان و بدویان این منطقه را به تصویر کشیده و پیش روی جهانیان قرار داده است. یکی از پدیده های دیگری که تصورش را هم نمی توان کرد، وجود روباه سفید در این بیابان بی آب و علف است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23315

به "بیابان گردی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیابان گردی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید