بی توجهی نسبت به مقاوم سازی خانه های روستایی سبب وقوع حادثه سنقر است

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: معاون برنامه ریزی فرمانداری سنقروکلیایی گفت: بی توجهی مردم عامل اصلی وقوع حادثه ریزش آوار در دو منزل مسکونی در روستای چوب کبود سفلی از توابع شهرستان سنقروکلیایی است که بر اثر آن 5 نفر از ساکنان کشته و 7 نفر نیز به شدت آسیب دیدند.

بی توجهی نسبت به مقاوم سازی خانه های روستایی سبب وقوع حادثه سنقر است

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علی اکبر اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، اظهار کرد: بی توجهی مردم در امر مقاوم سازی خانه های روستایی سبب ریزش آوار در دو واحد روستایی شهرستان سنقروکلیایی شد که بر اثر این حادثه 5 نفر کشته و 7 نفر آسیب دیدند.

معاون برنامه ریزی فرمانداری سنقروکلیایی با بیان اینکه بارندگی های اخیر و فرسودگی این منازل علت وقوع حادثه بوده است اضافه نمود: شهرستان سنقروکلیایی دارای 212 روستا است که ارائه تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای روستایی 120میلیون ریال و با نرخ بهره 4درصد اعلام شده است.

اکبری با اشاره به همت مسئولان برای تسهیل فرایند کار مقاوم سازی واحدهای روستایی شهرستان سنقروکلیایی بیان نمود: آماده سازی زمین برای زندگی موقت روستاییان جهت مقاوم سازی منازل روستایی و پرداخت تسهیلات با نرخ بهره 4درصد برای امر مقاوم سازی از جمله اقدامات بنیاد مسکن است.

معاون فرماندار سنقروکلیایی با اشاره به وقوع این حادثه دلخراش اظهار داشت: کم توجهی مردم نسبت به مقاوم سازی منازل خود عامل اصلی تلفات این حادثه است و این امر می تواند به نوعی در مطلع سازی مردم نسبت به درخطر بودن از ناحیه عدم مقاومت سازه ای منازل مسکونی آنها اثرگذار باشد.

وی اضافه نمود: با توجه به عدم رغبت مردم بعضی روستاهای شهرستان سنقروکلیایی در امر مقاوم سازی، بنیاد مسکن در سال گذشته از کلیه صاحبان واحدهای روستایی تعهد گرفته که مسئولیت وقوع حوادث بر عهده آنان است زیرا بنیاد مسکن در زمینه مقاوم سازی واحدهای روستای از هیچ گونه تلاشی فروگذار نیست.

اکبری شرایط روستاهای منطقه سنقر را نسبت به منطقه کلیایی مطلوب تر مطرح نمود و گفت: یکی از روستاهای شهرستان سنقر به نام چنگیزه با 35 خانوار از جمله روستاهای قدیمی است که شرایط مناسبی از نظر مقاوم سازی ندارد.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7402

به "بی توجهی نسبت به مقاوم سازی خانه های روستایی سبب وقوع حادثه سنقر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی نسبت به مقاوم سازی خانه های روستایی سبب وقوع حادثه سنقر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید