تأکید شهرداری بر مشخص تکلیف هرچه سریعتر طرح توسعه ای مجلس

به گزارش دَبی بلاگ، شهردار منطقه 12 بر لزوم تصویب طرح جامع توسعه مجلس شورای اسلامی و معین تکلیف هرچه سریعتر آن تاکید نمود و گفت : برای ما نیز سوال است که محدوده توسعه ای مجلس تا کجا خواهد بود و ساخت و ساز تا کجا و تا کی ادامه خواهد داشت؟

تأکید شهرداری بر مشخص تکلیف هرچه سریعتر طرح توسعه ای مجلس

علی محمد سعادتی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح تفصیلی، ساختمان مجلس شورای اسلامی در پهنه S221 قرار گرفته است که بر اساس اسناد بالادستی تهیه و تصویب طرح در این محدوده، برعهده شورای عالی معماری و شهرسازی است. بنابراین تصمیم گیری در خصوص محدوده و طرح توسعه ای مجلس با توجه به حساسیت ملی و فرا شهری آن در حوزه اختیارات شورای عالی شهرسازی است.

وی با بیان اینکه طی جلساتی که در وزارت راه و شهرسازی پیرامون تدوین طرح توسعه ای مجلس برگزار شده است نقطه نظراتمان را در خصوص توسعه مجلس بیان کردیم، توضیح داد: موضوع این است که باید هر چه سریع تر طرح جامعی برای مجلس تهیه و تصویب گردد تا دیگر شاهد اقدام بدون برنامه در حوالی مجلس نباشیم.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه برای ما نیز سوال است که محدوده توسعه ای مجلس تا کجا خواهد بود، گفت: در حال حاضر این ابهام در خصوص حاشیه جغرافیایی ساختمان مجلس وجود دارد که تا کجا و تا کی ساخت و ساز ادامه خواهد داشت؟ که اگر طرح جامع مجلس مصوب گردد موضوع مشخص تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که امکانات ساختمانی مجلس متناسب با تعداد نمایندگان، میزان مراجعات و.. نیست و باید گسترش یابد ادامه داد: البته در طرح در حال آنالیز مجلس مجموعه های مرتبط همچون کتابخانه، مرکز پژوهش ها و.. دراین سایت تجمیع می گردد که از نقاط قوت این طرح است.

سعادتی در خصوص نمای شیشه ای ساختمان در حال ساخت مجلس که بر خلاف مصوبات به صورت حداکثری از شیشه استفاده شده است نیز گفت: در طرح جامع توسعه مجلس حتماً در خصوص نما، ساختمان و… دغدغه های خود را مطرح خواهیم کرد که خوشبختانه تیم جدید معرفی شده از مجلس نیز با اشرافیت بیشتر، همراهی های خوبی دارند و امید است سیر تصویب طرح توسعه مجلس با سرعت ادامه یابد.

شهردار منطقه 12 اضافه کرد: امید است تا خاتمه سال طرح جامع توسعه مجلس شورای اسلامی در شورای عالی معماری و شهرسازی آنالیز و به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 238

به "تأکید شهرداری بر مشخص تکلیف هرچه سریعتر طرح توسعه ای مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید شهرداری بر مشخص تکلیف هرچه سریعتر طرح توسعه ای مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید