تأکید مقامات ازبکستان و ترکیه بر افزایش همکاریهای دوجانبه

به گزارش دَبی بلاگ، روسای جمهور ترکیه و ازبکستان در یک تماس تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر به مردم دو کشور بر همکاریهای دوجانبه تاکید کردند.

تأکید مقامات ازبکستان و ترکیه بر افزایش همکاریهای دوجانبه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفت و گوی تلفنی ابتدا فرا رسیدن عید سعید فطر را به ملت دو کشور تبریک و برای آنها آرزوی موفقیت کردند.

روسای جمهور دو کشور در ادامه بر روند فعلی و دورنمای روابط دوجانبه و نیز همکاری های دو کشور در عرصه منطقه ای و بین المللی بحث و گفتگو کردند.

طرفین در این تماس تلفنی روند اجرایی توافق نامه ها و قراردادهای به دست آمده در چارچوب سفر گذشته رئیس جمهور ازبکستان به ترکیه، اجرایی طرح های بزرگ مشترک در زمینه های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فن آوری، بانکی و اقتصادی، حمل و نقلی و گردشگری را آنالیز کردند.

هم اکنون ترکیه یکی از مهمترین همکاران ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2016 میلادی یک میلیارد و 200 میلیون دلار بود که 2 کشور برنامه ریزی نموده بودند این شاخص را در سال 2017 میلادی به یک میلیارد و 400 هزار دلار برسانند.

در ازبکستان حدود 500 شرکت ترکیه فعالیت می نمایند.

فقط در سال 2017 میلادی در ازبکستان بیش از 20 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ترکیه ایجاد شده است.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، ترکیه استقلال این کشور را در تاریخ 16 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 4 مارس سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1248

به "تأکید مقامات ازبکستان و ترکیه بر افزایش همکاریهای دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید مقامات ازبکستان و ترکیه بر افزایش همکاریهای دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید